A Business Insider gyűjtéséből válogattunk:
1. A kabin ajtajának kinyitása menet közben reális biztonsági kockázat
Ha a repülő utazómagasságban van, akkora nyomás nehezedik rá, hogy legfeljebb csak a Hihetetlen Hulk tudná kinyitni az ajtaját.
2. Ha van akár egy kicsi lyuk is a gépen, azon keresztül mindenki ki fog szívódni
A nagyobb lyukaknál reális a kiszívódás, de ha például csak egy tenyérnyi lyuk van a gépen, a kabinnyomás kiszökése után teljesen normálisan tovább tud repülni. Például pár éve az Alaska Airlines MD-80-as gépe egy méteres lyukkal az oldalán szállt le.
3. Könnyebb berúgni utazómagasságon
A Discovery Mythbusterei erre már rápróbáltak pár éve, és akkor sem találták igaznak. A trükköt egyébként az okozza, hogy a repülőkben nem tengerszinti nyomás van, ezért kicsit kevesebb az oxigén is.
4. A repülőkből kiengedik az emberi végterméket
Amerikában annyira sokan állítják, hogy eltalálta őket a repülőgépből jövő áldás, hogy a légügyi hatóság kénytelen volt kiadni egy vonatkozó tájékoztatást miszerint fizikailag lehetetlen egy mozgó repülőből kiengedni a fekáliát.
5. Ha ülés közben lehúzod a repülő vécéjét, rátapadsz
Abban az esetben, ha képes vagy tökéletesen lezárni a vécé belsejét, ténylegesen rá fogsz tapadni, de miután ez nagyon nehéz, minimális az esélye. Ezzel együtt, mi azért nem kockáztatnánk.
6. A biztonsági öv rontja a túlélési esélyeket
Ez ugyanaz a hülyeség, mint amivel az autós övek ellenzői jönnek. Mindig sokkal egyszerűbb lesz kioldani az övet, mint kirepülni az ülésből, vagy belecsapódni a gép felső részébe.
7 Az oxigénmaszkok valójában semmire nem jók
Népszerű összeesküvés-elmélet, hogy a veszély esetén kihulló oxigénmaszkok csak ügyes álcák, és valójában semmi másra nem jók, csak arra, hogy lenyugtassák a zuhanó gépek utasait.
Mi is nagy rajongói vagyunk a Harcosok Klubja filmnek, de ez tényleg szimplán csak hülyeség. Különösen azért, mert a kabinbéli nyomásvesztés egyáltalán nem jelenti azt, hogy a gép le fog zuhanni. Ha pedig 10 ezer méteren az ottani levegőt kellene lélegeznünk, gyorsan végünk lenne. Szóval igen, elég fontosak a maszkok.
7+1. Lehetetlen túlélni egy zuhanást
Amikor pár éve az Asiana 214-es járata csodával határosan gyakorlatilag sérülés nélkül megúszta a félig zuhanó landolást, alig hitték el, hogy 307-ből 304 ember túlélte. Pedig ez egyáltalán nem meglepő, az amerikai biztonsági hatóságok adatai szerint 1983 és 2000 közt a repülőbalesetben érintettek 95 százaléka életben maradt.
Az, hogy melyik zuhanás túlélhető, sok mindenen múlik, de egyáltalán nem lehetetlen életben maradni.