2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon a csokifigurák 90 százaléka már nem tartalmaz csokimasszát, pedig világszinten így készül a termékek fele. Igaz-e hogy a csokinyuszi belül mikulás? Mi fogy még jobban húsvétkor, és mennyi csokit eszünk meg egy évben?

A Magyar Édességgyártók Szövetsége a minőségi termékek részesedésének növekedése mellett mennyiségben és értékben is a tavalyihoz hasonló húsvéti forgalomra számít, nagyjából 900 tonna csokoládéfigura kelhet el és a forgalom értéke 3 milliárd forint körül alakulhat - közölte Benke Anna, a szövetség titkára az MTI érdeklődésére.

Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetsége titkárának tájékoztatása szerint a tavalyi, több mint 900 tonna húsvéti csokifigura-forgalom egyharmaddal haladta meg például a csokimikulások mennyiségét. Kiemelte, hogy a minőségi termékek részesedése tovább nőtt a húsvéti édességek belföldi piacán is: míg világszinten a csokoládéfigurák alig több mint fele készül valódi csokoládéból, a Magyarországon kapható figurák több mint 90 százaléka már nem tartalmaz bevonómasszát és valódi csokoládéból készül.

A csokinyuszi, nem mikulás

A húsvéti népszerűségi listát a csokitojások vezetik: az összes eladott figura 50 százalékát teszik ki, utánuk következnek 45 százalékkal a nyulak. A bárányok, kacsák és csokicsibék lemaradtak, együttesen is csak 5 százalékot tudhatnak a magukénak. Nem csak mennyiségben, de értékben is a tojás vezet. Az pedig csak tévhit, hogy a csokinyuszik ugyanazzal a gyártóformával készülnének, mint a télapók, csak másként lennének csomagolva - mondta.

A szövetség adatai szerint a fogyasztók húsvét környékén az egyébként szokásosnál kétszer több darált háztartási kekszet vásárolnak, összesen több mint 400 tonnát. Ezt a hidegen készíthető, keksz alapú édességek népszerűségével magyarázták. A sós ropogtatnivalók fogyasztása is megnő: az ünnepek idején 2 millió zacskó chips fogy Magyarországon, elsősorban a legnépszerűbb, hagymás-tejfölös, sajtos, és paprikás ízekben.

Mennyi csokit eszünk meg egy év alatt?

A szövetség adatai szerint csokoládéból Magyarországon fejenként 3,2 kilogramm fogyott tavaly. Az egy főre jutó fogyasztás az EU-ban 6,5 kilogramm, az Egyesült Államokban pedig 5,5 kilogramm volt 2013-ban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG