Mintegy 2000 reklámot vizsgáltak meg a fogyasztóvédők és ennek körülbelül a negyede volt jogsértő és ebből 16 több szempontból sem felelt meg az előírásoknak. A kifogásolt reklámok több mint egyötöde a fogyasztókat megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősült.
A közterületeken 415 hirdetést vizsgáltak, 125 esetben eljárást indítottak tartalom miatt. Újságban közzétett reklámot 259 alkalommal vizsgáltak, 91 esetben tártak fel jogsértést. A kifogásolt reklámok kétharmadában az árfeltüntetésre vonatkozó kötelezettségüknek nem tettek eleget a vállalkozások. A 364 ellenőrzött reklámújságból 86 esetben találtak szabálytalanságot, 257 szórólap közül pedig 31 ütközött valamely módon jogszabályba.
A 373 interneten közzétett reklám ellenőrzése során 96 alkalommal indítottak eljárást szabálytanság miatt. A rádióban és a televízióban közzétett 234 hirdetés vizsgálata során mindössze 7 reklámot kifogásoltak, többnyire az árfeltüntetési szabályok megsértése miatt. Az egyéb reklámhordozók esetében - ebbe a kategóriába főként a dohánytermékek hirdetései tartoztak - 53 reklámot kifogásoltak a vizsgált 95-ből, ami kiugróan magas arány volt.
A kedvezményekkel kapcsolatban többször valótlan, illetve elhallgatott információt találtak a fogyasztóvédők. Előfordult az is, hogy a meghirdetett kedvezményes vásárlási lehetőséggel már az akció első napján sem tudtak élni a fogyasztók, mert a meghirdetett termékből nem volt megfelelő árukészlet az üzletben.
A felügyelőségek összesen 425 határozatot hoztak, amelyek közül 293 döntés emelkedett jogerőre a jelentés összeállításának időpontjáig. Míg 278 határozat a feltárt jogsértés megszüntetésére kötelezte a vállalkozásokat, fogyasztóvédelmi bírságot a felügyelőségek összesen 147 esetben szabtak ki, összege országosan meghaladta a 47 millió forintot.