Júliusban folytatódott a kiskereskedelmi eladások csökkenése - közölte a KSH. A forgalom volumene 2009 első hét hónapjában 3,7 százalékkal esett
Júliusban folytatódott a kiskereskedelmi eladások csökkenése - közölte a KSH. A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 első hét hónapjában 3,7, júliusban 6,6%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2009 júliusában az eladások volumene 2,3%-kal mérséklődött az előző havihoz képest.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2009 első hét hónapjában 4001 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből júliusban 645 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 46%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 15%-a az üzemanyag-, 14%-a a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számított forgalma 2009 első hét hónapjában 2,9, júliusban 4,7%-kal esett vissza az előző év azonos időszakihoz képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem júliusi eladásai 0,7%-kal mérséklődtek az előző havihoz viszonyítva. 2009 júliusában az eladások jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) értékesítésének volumene 5,2%-kal csökkent a 2008. júliusihoz mérten.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma az első hét hónapban 6,8, júliusban 11,6%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem júliusi eladásai 5,9%-kal csökkentek az előző havihoz képest. 2009 júliusában az illatszerüzletek kivételével minden üzlettípusban mérséklődött a forgalom; az előző év júliusihoz mérten jelentős visszaesés volt a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag- (18,4%), valamint az iparcikk jellegű vegyes üzletekben (15,1%).
Az üzemanyagtöltő állomások értékesítésének volumene az év első hét hónapjában 0,7%-kal emelkedett; júliusban kis mértékben, 0,3%-kal elmaradt előző év azonos időszakitól; a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint júliusi eladásaik 0,4%-kal mérséklődtek az előző havihoz viszonyítva.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.