Júliusban folytatódott a kiskereskedelmi eladások csökkenése - közölte a KSH. A forgalom volumene 2009 első hét hónapjában 3,7 százalékkal esett
Júliusban folytatódott a kiskereskedelmi eladások csökkenése - közölte a KSH. A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 első hét hónapjában 3,7, júliusban 6,6%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2009 júliusában az eladások volumene 2,3%-kal mérséklődött az előző havihoz képest.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2009 első hét hónapjában 4001 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből júliusban 645 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 46%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 15%-a az üzemanyag-, 14%-a a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számított forgalma 2009 első hét hónapjában 2,9, júliusban 4,7%-kal esett vissza az előző év azonos időszakihoz képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem júliusi eladásai 0,7%-kal mérséklődtek az előző havihoz viszonyítva. 2009 júliusában az eladások jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) értékesítésének volumene 5,2%-kal csökkent a 2008. júliusihoz mérten.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma az első hét hónapban 6,8, júliusban 11,6%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem júliusi eladásai 5,9%-kal csökkentek az előző havihoz képest. 2009 júliusában az illatszerüzletek kivételével minden üzlettípusban mérséklődött a forgalom; az előző év júliusihoz mérten jelentős visszaesés volt a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag- (18,4%), valamint az iparcikk jellegű vegyes üzletekben (15,1%).
Az üzemanyagtöltő állomások értékesítésének volumene az év első hét hónapjában 0,7%-kal emelkedett; júliusban kis mértékben, 0,3%-kal elmaradt előző év azonos időszakitól; a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint júliusi eladásaik 0,4%-kal mérséklődtek az előző havihoz viszonyítva.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.