Júliusban folytatódott a kiskereskedelmi eladások csökkenése - közölte a KSH. A forgalom volumene 2009 első hét hónapjában 3,7 százalékkal esett
Júliusban folytatódott a kiskereskedelmi eladások csökkenése - közölte a KSH. A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 első hét hónapjában 3,7, júliusban 6,6%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2009 júliusában az eladások volumene 2,3%-kal mérséklődött az előző havihoz képest.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2009 első hét hónapjában 4001 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből júliusban 645 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 46%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 15%-a az üzemanyag-, 14%-a a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számított forgalma 2009 első hét hónapjában 2,9, júliusban 4,7%-kal esett vissza az előző év azonos időszakihoz képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem júliusi eladásai 0,7%-kal mérséklődtek az előző havihoz viszonyítva. 2009 júliusában az eladások jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) értékesítésének volumene 5,2%-kal csökkent a 2008. júliusihoz mérten.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma az első hét hónapban 6,8, júliusban 11,6%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem júliusi eladásai 5,9%-kal csökkentek az előző havihoz képest. 2009 júliusában az illatszerüzletek kivételével minden üzlettípusban mérséklődött a forgalom; az előző év júliusihoz mérten jelentős visszaesés volt a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag- (18,4%), valamint az iparcikk jellegű vegyes üzletekben (15,1%).
Az üzemanyagtöltő állomások értékesítésének volumene az év első hét hónapjában 0,7%-kal emelkedett; júliusban kis mértékben, 0,3%-kal elmaradt előző év azonos időszakitól; a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint júliusi eladásaik 0,4%-kal mérséklődtek az előző havihoz viszonyítva.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult.
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.