2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A színek "szent tehenek", ha meghatározott márkájú termékek, például édességek csomagolásához kapcsolódnak, ami lehetőséget adott egy holland csokigyártónak, hogy tiltakozó kampányt építsen rájuk. 

A Milka csokoládémárka tulajdonosa, a Mondalez jogi eljárást kezdeményezett a hollandiai központú Tony’s Chocolonely édességgyártó ellen, mert lila csomaglásban hozott forgalomba táblás csokoládékat. 

Kitört a csokiháború. Fotó: Wikipedia
Kitört a csokiháború. Fotó: Wikipedia

A Tony’s négy olyan ideiglenes csokoládécsomagolással jelent meg a német és az osztrák piacon, amelyek más gyártók termékeit utánozzák. A Milkához hasonlító táblás csoki mellett a Nestlé márkáját, a Kit Katot, a Mars tulajdonában lévő Twixet és az olasz Ferrero Ferrero Rocheréját utánzó csomagolású terméket hoztak forgalomba - derül ki a BBC csokiháborúról szóló cikkéből. Az érintettek közül eddig csak a Mondelez reagált, amivel kiváló reklámot csapott a dolognak

A Milka tulajdonosa azzal érvel, hogy megsértették a márkajelzését, hiszen a Milkákra jellemző lila szín az édességek esetén egyértelműen ehhez a csokimárkához kapcsolódik. Ők nagyon keményen dolgoznak azon, hogy a márkához illő minőségű termékeket adjanak, amit a holland cég akciója aláaknáz.

Lecserélte a csomagolást a holland cég

A Tony’s Chocolonely viszont azt állítja, hogy akciójukkal csak fel akarják hívni a vásárlók figyelmét arra, hogy a nagy csokoládégyártók kibabrálnak a termékeikben felhasznált kakaó alapanyagát termesztő farmerekkel. Nem fizetnek nekik annyit, amiből tisztességesen meg tudnának élni. Ghánában és Elefántcsontparton 1,56 millió gyermeket dolgoztatnak a kakaófarmokon. Paródiának szánták az eredetire hasonlító csomagolást, ám úgy látszik, hogy a Milka tulajdonosa nem találta viccesnek, figyelemfelkeltőnek az akciót. A Tony’s a vita nyomán szürkére cserélte a táblás csokik lila csomagolását.

A holland cég sajátos marketingfelfogása miatt egyszer már beleszaladt egy bocsánatkéréssel végződött ügybe. 2021-es adventi naptárukban a december 8-ai nap alatt nem volt csoki. Ezzel akarták felhívni a figyelmet a kakaótermelő farmerek nehéz sorsára. A naptárat használó gyermekek azonban kiborultak az édesség hiányán.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG