A jelenlegi 12-13 százalékról 2012-re 20 százalékra kellene emelni az italos kartondobozok begyűjtési és hasznosítási arányát Magyarországon
A jelenlegi 12-13 százalékról 2012-re 20 százalékra kellene emelni az italos kartondobozok begyűjtési és hasznosítási arányát Magyarországon - közölte az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ).
A tejes és gyümölcsleves dobozok szelektív gyűjtését és hasznosítását szorgalmazó közhasznú környezetvédelmi szervezet célja, hogy 2012-re minden 100 forgalomba került italos kartondobozból 20 darabot hasznosítsanak újra. Az újrahasznosítási arány jelentősen emelkedett ugyan 2004 óta, - így 2008-ban, elérve az 1.350 tonnát, 12 százalék volt, az egyesülés 2009-es célja pedig 14 százalék - azonban még jelentősen elmarad az európai uniós átlagtól.
Az alapításának 5. évfordulóját ünneplő IKSZ középtávú stratégiájában célul tűzte ki a kis- és közepes méretű településeken az italos kartondobozok szelektív gyűjtési lehetőségének biztosítását - olvasható a közleményben. Hozzáteszik: azt is szeretnék elérni, hogy az összegyűjtött dobozok hasznosítása ne külföldön történjen, hanem Magyarországon valósuljon meg.
Az IKSZ tevékenysége során együttműködik a helyi hulladékgazdálkodási szervezetekkel és zöld mozgalmakkal, hogy Magyarország minél több településén meginduljon az italos kartondobozok szelektív gyűjtése, és újrahasznosítása. A 75 százalékban papírt, 10-20 százalékban műanyagot, és 0-5 százalékban alumíniumot tartalmazó kartondobozt szelektíven gyűjtve és bálázva elsősorban a papírgyártás területén használják fel.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.