Jól alkalmazható a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló, tavaly szeptembertől hatályos törvény
Jól alkalmazható a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló, tavaly szeptembertől hatályos törvény, az ellenőrzésre kijelölt három hatóság - a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) - pedig elégedett eddigi együttműködése eredményével - derült ki közös sajtótájékoztatójukon.
Wittich Tamás, az NFH főigazgatója elmondta: nem tartják szükségesnek a három hatóság által egy éve kötött megállapodás módosítását, ezért változatlanul hatályban tartják. A hatóságok szerint az általuk az elmúlt egy évben lefolytatott több mint 1.300 hatósági eljárás hozzájárult a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat visszaszorításához. A főigazgató ismertette: az egy év alatt közös adatbázist hoztak létre, a vitás kérdések rendezésére pedig munkacsoportot működtetnek.
A három hatóság megállapodott abban, hogy jogszabályok módosítását kezdeményezi annak érdekében, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal kapcsolatos szabályozás egységes rendszert alkosson, s elkerülhető legyen a más hatóságokkal való hatásköri ütközés. Az Európai Bizottság által kibocsátandó iránymutatás, a Guidelines vitájában pedig közös álláspontot képviselnek.
Megállapodtak abban is, hogy a pénzügyi szolgáltatási tevékenységet végző, a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatban álló kereskedelmi ügynökök által alkalmazott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat visszaszorítása, megszüntetése érdekében fokozottan együttműködnek a PSZÁF hatáskörén kívül eső területeken.
A hatásköri megosztás alapján a versenyt érdemben nem érintő ügyekben az NFH és a PSZÁF jár el, az előbbi általános hatáskörrel, az utóbbi az egyébként is általa felügyelt ügyekben, a pénzügyi vállalkozások által elkövetett jogsértéseknél.
A GVH-hoz tartozik valamennyi, a versenyt érdemben érintő ügy, kivéve, ha a jogsértés csak cimkén, használati és kezelési útmutatóban, illetve egyes speciális, külön jogszabályban előírt tájékoztatási követelmények megsértésével valósul meg.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.