Ami a vásárlások helyszínét illeti, az élelmiszerárak növekedése miatt többször megy diszkontba a magyar megkérdezettek 37 százaléka, szupermarketbe 23, hipermarketbe pedig 22 százaléka. Piacot említ 19, lakóhely közeli boltot 11 százalék, ebben az összefüggésben.
Ha az ennivaló többe kerül, akkor a magyar megkérdezettek közül legtöbben tízóraira vagy uzsonnára költenének másként (61%); új ruhára (55%); otthonon kívüli étkezésre (39%); italok otthoni fogyasztására (38%); tevékeny pihenésre és szórakozásra, mint például koncert, film vagy színház (34%); kommunikációs szolgáltatásra, például mobil- és vezetékes telefonra, internetre, kábel tévére, stb., (34%); mindennapi rutin közlekedésre, mint autó, ingázás, stb. (33%).
| 
 Amin változtat  | 
 Európai átlag  | 
 Magyarország  | 
| 
 Főétkezések közötti falatozás  | 
 39  | 
 60  | 
| 
 Saját magának új ruha  | 
 61  | 
 55  | 
| 
 Otthonon kívüli étkezés  | 
 61  | 
 39  | 
| 
 Italok otthoni fogyasztása  | 
 28  | 
 37  | 
| 
 Tevékeny pihenés és szórakozás  | 
 45  | 
 34  | 
| 
 Kommunikációs szolgáltatás  | 
 27  | 
 34  | 
| 
 Mindenapi rutin közlekedés  | 
 25  | 
 33  | 
| 
 Utazás/nyaralás  | 
 40  | 
 30  | 
Forrás: Nielsen információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
Hiába emelkednek az árak a lakosság nagyobb része nem változtat lakhelyén, az egészségügyi költségein, a gyermeknevelés költségein. Érdekes, hogy míg a válaszadók 55 százaléka saját öltözködésére költene másként, addig a gyerekeknek szánt ruházati cikkekre csak 10 százalékuk csökkentené kiadásait.
| 
 Amin nem változtat  | 
 Európai átlag  | 
 Magyarország  | 
| 
 Lakhatás költségei (lakbér, hiteltörlesztés, energia, stb.)  | 
 64  | 
 67  | 
| 
 Egészséggel kapcsolatos kiadások (orvos/fogrovos, gyógyszer, vitamin)  | 
 52  | 
 59  | 
| 
 Otthoni főétkezés  | 
 59  | 
 59  | 
| 
 Gyermeknevelés  | 
 19  | 
 36  | 
| 
 Új ruházati cikkek gyerekeknek  | 
 19  | 
 22  | 
Forrás: Nielsen információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
Ez a kereskedőknek is fontos
Az élelmiszerárak emelkedése majdnem mindenkit érzékenyen érint - mutat rá James Russo, Nielsen globális fogyasztói kutatásainak szenior elnökhelyettese. A kínálati oldalon fontos, hogy a vállalatok döntéshozói meg tudják határozni, mely termékek állóképessége nagy, és melyek sebezhetőek. Hiszen a fogyasztók az üzletek polcai előtt állva kompromisszumokat kötnek, és határozottan döntenek arról, hogy mit vegyenek meg, és mit ne. Szintén ez a helyzet, amikor a fogyasztók igyekeznek büdzséjükből minél többet kihozni. Keresik pénzükért a legkedvezőbb értékeket, és a gyártóknak szükséges megkeresniük azokat a kereskedőket, akik kielégítik a vevők új igényeit.
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
							Esélyes, hogy Zohran Mamdani lesz New York polgármestere. 						
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        

