A minden elemében új busz alkatrészek formájában érkezett a Magyar Autóbuszgyártó Kft.-től, amit a BKV telephelyén a BKV szakemberei szereltek össze, hogy végül korszerű, vadonatúj magyar gyártmányú járművekkel frissüljön a BKV buszparkja.
Az Ikarus V127-ese próbaúton . Fotó: BKV |
Legalább megtanulják, hogyan kell szerelni
A BKV szerint az eddigi gyakorlattól eltérő konstrukció előnye, hogy a társaság jelenlegi adottságaihoz jól igazodik. Egyrészt a komplett jármű adás-vételéhez képest lényegesen kedvezőbb áron vásárolhatók meg a járművek, hiszen az autóbuszok részegységek és alkatrészek formájában érkeznek a BKV-hoz, valamint bizonyos alkatrészek a BKV más szerződései révén rendelkezésre állnak. Másrészt számos járulékos értéket hordoz a projekt, hiszen a gyártásban résztvevő személyzet olyan tapasztalatokkal gazdagodik, amellyel nemcsak a későbbi karbantartásra készül fel, de az új technológiákat elsajátítva más típusok – akár a használtan beszerzésre kerülő járművek – esetében is alkalmazható tudásra tesz szert - írják.
További előny, hogy a konstrukció kulcseleme a jármű gyártói jogának megszerzése. A gyártói jog alapján a BKV saját felhasználásra a típus gyártását folytathatja, így a későbbiekben a szükséges alkatrészek egyedi, nagy volumenű beszerzésével további megtakarítások érhetőek el.
Ezt rakták össze
A beszerzés során szóló, alacsonypadlós autóbuszokat vásárolt a BKV, minimum a szerződéskötéskor érvényben lévő környezetvédelmi normáknak megfelelő besorolással. Az első három kocsi március végén érkezett a BKV-hoz, ahol munkatársaink többek között az alábbi munkálatokat végezték a járműveken: fényezés, üvegezés, padló és utastéri burkolatok beépítése, villamos hálózat szerelése, a vezetőfülke kialakítása, kapaszkodórendszer kiépítése és az ülések elhelyezése.