Aki vett már igénybe különböző szolgáltatásokat külföldön, tapasztalhatta, hogy lépten-nyomon üdítővel, kávéval kínálják az ügyfelet. Hazánkban ez a szokás még messze nem ilyen elterjedt, bár az üzleti életben nálunk is természetes, hogy az irodába érkezőt a fogadó fél "vendégül látja". Az ügyfélszolgálaton, a fodrásznál, vagy a magánrendelőben azonban legfeljebb régi magazinokat olvasgathatunk, míg várunk a sorunkra.
Az emberek jelentős része azonban nagyon jó néven venné, ha a fodrásznál, a ruházati boltban vagy a biztosítónál megkínálnák ásványvízzel vagy kávéval − derül ki a Caffé Perté legújabb, nem reprezentatív hazai felméréséből. Ennek ellenére mindössze a megkérdezett szépségszalonok 16 százaléka válaszolta azt, hogy megkínálják a vendégeket.
Ugyanakkor a tapasztalatok szerint - teszi hozzá Boda Andrea, a Caffé Perté marketing vezetője –, tízből kilenc ember elfogadja, ha kávéval kínálják, és aki nem, az is értékeli a figyelmességet. A hazai marketinggyakorlat ennek ellenére mégsem él ezzel az olcsó és hatékony lehetőséggel, a kérdést a közlemény szerint álkifogásokkal intézik el.
Kávé, mint befektetés: |
Természetesen itt nem csak fodrászatokról van szó – hangoztatta Boda Andrea. Sokan vennék szívesen a kínálást az autószalonban, a gumisnál, a magánorvos várójában vagy a könyvesboltban is. A megkérdezett potenciális ügyfelek - járókelők - 46 százaléka egyértelműen kijelentette, ha kapna egy jó kávét a fodrásznál vagy biztosítónál töltött idő alatt, biztosan ragaszkodna a helyszínhez, természetesen a fő szolgáltatás megfelelő színvonala mellett.
Mit keresnek egymás mellett a szórakozóhelyek?
Csokival drágább az élet
Privátbankár