Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
1p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Bartók János, a dm-piacon érdekelt TeleData Kft. ügyvezető igazgatója úgy vélil vélhetően ebben a szegmensben is visszaesés következett be
Az elmúlt évben a teljes direkt marketing (dm) piac 12 százalékot növekedve, 39,5 milliárd forint forgalmat ért el, s bár idei adatok még nem állnak rendelkezésre, Bartók János, a dm-piacon érdekelt TeleData Kft. ügyvezető igazgatója úgy véli, a jól felépített üzenet gazdasági válság idején is hatékony eszköz.

Az MTI-nek nyilatkozó ügyvezető igazgató korábbi nemzetközi mérésekre hivatkozva kifejtette: azok a cégek, amelyek a recesszió alatt is költenek kutatás-fejlesztésre, illetve dm-re, a válság után növelni tudták piacrészüket. Hozzátette: ennek hátterében részben az áll, hogy a kutatások szerint az emberek a személyes üzeneteket, ezen belül a személyre szabott, címzett küldeményeket jobban elfogadják, mint a tömegmédián keresztüli hagyományos reklám kommunikációt.

A dm-piac idei alakulása kapcsán közölte: adatok hiányában nagyon nehéz bármit is mondani, de hasonlóan más szegmensekhez, vélhetően itt is visszaesés következett be, ami azonban valószínűleg kisebb mint a gazdasági átlag.

A TeleData által támogatott, a Direkt Marketing Szövetség megbízásából az Ipsos által az érintett cégek körében végzett legújabb reprezentatív kutatást ismertetve közölte: a dm-ágazatban is csökkent tavaly a foglalkoztattak száma, de még 2008-ban is több mint 4 ezer főt alkalmaztak. A direkt marketingre fordított összegből 16,3 milliárd forintot ügynökségeken keresztül költöttek el a cégek, ami 23 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

A vállalatok közötti, úgynevezett B2B kommunikáció aránya nem csökkent, továbbra is a forgalom mintegy 50 százalékát teszi ki. A felmérésből kiderült az is, hogy a tavalyi 39,5 milliárdos dm-költés a teljes éves marketing és kommunikációs piac 20,6 százalékát teszi ki, ami csak valamivel kevesebb mint egy évvel korábban.

Az ügyvezető szerint az adatok aktualitásának fontosságát mutatja az is, hogy a hirdetők mintegy 60 százaléka mindig saját adatbázist használ kampányaiban.
Bartók János elmondta, hogy a direkt marketing eszközök közül a címzett és a címzettlen küldemények dominálják a piacot, amelyek együttesen a teljes forgalom több mint 60 százalékát adják, míg a fennmaradó részt egyebek mellett a tele- és mobil-, illetve az e-mail marketing teszi ki. Dm-re a nagy- és kiskereskedelmi cégek, a nyomdák és kiadók, valamint a pénzügyi szolgáltatók költenek a legtöbbet, sorrendben 24,8 milliárd forintot, illetve 11,1 és 1,6 milliárd forintot.

A kutatás szerint a cégek adatbázis-menedzsmentre mintegy 7 milliárd forintot költöttek tavaly, ami azért fontos, mert hatékony direkt marketinget csak pontos, minden adatot tartalmazó lista alapján lehet végezni. Hozzátette: ezt már több cég is felismerte, amit mutat az is, hogy tavaly a dm-piacon a legnagyobb, mintegy 20 százalékos mértékben e szegmens forgalma nőtt.

Hozzátette: mivel a célzott dm egyre nagyobb és részletesebb, mindenre kiterjedő adatbázist igényel (one to one marketing), ezt nem érdemes maguknak a cégeknek előállítaniuk, illetve karbantartaniuk, mert túl nagy a költsége. Sokkal jobban járnak, ha professzionális szolgáltatóktól vásárolják meg a szükséges információkat, frissítéseket.


Mindez azért is fontos, mert a nemrégiben módosított reklámtörvény előírja, hogy a legális adatbázisokat csak úgy lehet dm-célra használni, ha például az e-mail, vagy a címzett küldemény címzettje előzetesen hozzájárul ahhoz, hogy ilyen típusú küldeményeket kapjon. Kivételt képez ez alól a postai címzett reklámküldemény, viszont ebben az esetben a reklám mellett lemondásra szolgáló, címzett, térítésmentes, ajánlott válaszlevél is kötelezően küldendő. Mindebből következően a hatékony dm-hez jól karbantartott adatbázison keresztül vezet az út.

Családi vállalkozások: a nagyság problémája
Speciális szoftver elemzi a vásárlók viselkedését
A kicsiket jobban sújtja a válság
Jelek: lábadozik az online reklámpiac
Online marketing: áldás vagy átok?
Térdre rogynak az újságok: lesz kivégzés?
Megszenvedte a válságot a reklámpiac

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló A harisnya etikettje: hogyan válasszuk és viseljük stílusosan?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 13:17
A harisnya nem csupán kiegészítő, hanem egy kulcsfontosságú eleme lehet az elegáns megjelenésnek. Hidegebb évszakokban, amikor a hőmérséklet csökken, és a szoknyaviselés szinte kötelező, a harisnya különösen hasznos. Az ősztől tavaszig tartó időszakban a harisnya számtalan színben és mintában érhető el, és tökéletesen védi a lábakat a hidegtől. Még a tél leghidegebb napjain is remek aláöltözet.
Vásárló Nyílászárócsere: hogyan tegyük gördülékennyé és problémamentessé?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 11:56
Gondolkodtál már azon, hogy milyen hatással van otthonunk kényelmére a megfelelő nyílászárók kiválasztása és beépítése? Az ajtók és ablakok kiválasztásán túl a helyes beépítés is alapvető, hogy biztosítsuk a megfelelő szigetelést, hőmegtartást és ezzel a költséghatékonyságot.
Vásárló A szabadtéri főzés új élménye
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 12:52
A nyári esték és a hétvégi kikapcsolódások szinte elképzelhetetlenek egy közös bográcsozás vagy grillezés nélkül. A szabadtűzi ételek olyan emlékeket teremtenek, amelyek sokáig velünk maradnak. De hogyan lehet mindezt kényelmesen, biztonságosan és hatékonyan megoldani?
Vásárló Tachográf csere 2025-ben: mire figyelj, hogy ne érjen meglepetés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 11:39
Sokan azt hiszik, hogy a tachográfok cseréje csupán egy kötelező lépés a fuvarozási vállalkozások számára. Valójában, ha a határidőket nem tartod be, komoly jogi és gazdasági következményekkel számolhatsz. Az Európai Unió új szabályai szerint 2025-ben kötelező frissíteni a tachográfokat, s akik ezt elmulasztják, szigorú szankciókra számíthatnak.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG