1p
Bartók János, a dm-piacon érdekelt TeleData Kft. ügyvezető igazgatója úgy vélil vélhetően ebben a szegmensben is visszaesés következett be
Az elmúlt évben a teljes direkt marketing (dm) piac 12 százalékot növekedve, 39,5 milliárd forint forgalmat ért el, s bár idei adatok még nem állnak rendelkezésre, Bartók János, a dm-piacon érdekelt TeleData Kft. ügyvezető igazgatója úgy véli, a jól felépített üzenet gazdasági válság idején is hatékony eszköz.

Az MTI-nek nyilatkozó ügyvezető igazgató korábbi nemzetközi mérésekre hivatkozva kifejtette: azok a cégek, amelyek a recesszió alatt is költenek kutatás-fejlesztésre, illetve dm-re, a válság után növelni tudták piacrészüket. Hozzátette: ennek hátterében részben az áll, hogy a kutatások szerint az emberek a személyes üzeneteket, ezen belül a személyre szabott, címzett küldeményeket jobban elfogadják, mint a tömegmédián keresztüli hagyományos reklám kommunikációt.

A dm-piac idei alakulása kapcsán közölte: adatok hiányában nagyon nehéz bármit is mondani, de hasonlóan más szegmensekhez, vélhetően itt is visszaesés következett be, ami azonban valószínűleg kisebb mint a gazdasági átlag.

A TeleData által támogatott, a Direkt Marketing Szövetség megbízásából az Ipsos által az érintett cégek körében végzett legújabb reprezentatív kutatást ismertetve közölte: a dm-ágazatban is csökkent tavaly a foglalkoztattak száma, de még 2008-ban is több mint 4 ezer főt alkalmaztak. A direkt marketingre fordított összegből 16,3 milliárd forintot ügynökségeken keresztül költöttek el a cégek, ami 23 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

A vállalatok közötti, úgynevezett B2B kommunikáció aránya nem csökkent, továbbra is a forgalom mintegy 50 százalékát teszi ki. A felmérésből kiderült az is, hogy a tavalyi 39,5 milliárdos dm-költés a teljes éves marketing és kommunikációs piac 20,6 százalékát teszi ki, ami csak valamivel kevesebb mint egy évvel korábban.

Az ügyvezető szerint az adatok aktualitásának fontosságát mutatja az is, hogy a hirdetők mintegy 60 százaléka mindig saját adatbázist használ kampányaiban.
Bartók János elmondta, hogy a direkt marketing eszközök közül a címzett és a címzettlen küldemények dominálják a piacot, amelyek együttesen a teljes forgalom több mint 60 százalékát adják, míg a fennmaradó részt egyebek mellett a tele- és mobil-, illetve az e-mail marketing teszi ki. Dm-re a nagy- és kiskereskedelmi cégek, a nyomdák és kiadók, valamint a pénzügyi szolgáltatók költenek a legtöbbet, sorrendben 24,8 milliárd forintot, illetve 11,1 és 1,6 milliárd forintot.

A kutatás szerint a cégek adatbázis-menedzsmentre mintegy 7 milliárd forintot költöttek tavaly, ami azért fontos, mert hatékony direkt marketinget csak pontos, minden adatot tartalmazó lista alapján lehet végezni. Hozzátette: ezt már több cég is felismerte, amit mutat az is, hogy tavaly a dm-piacon a legnagyobb, mintegy 20 százalékos mértékben e szegmens forgalma nőtt.

Hozzátette: mivel a célzott dm egyre nagyobb és részletesebb, mindenre kiterjedő adatbázist igényel (one to one marketing), ezt nem érdemes maguknak a cégeknek előállítaniuk, illetve karbantartaniuk, mert túl nagy a költsége. Sokkal jobban járnak, ha professzionális szolgáltatóktól vásárolják meg a szükséges információkat, frissítéseket.


Mindez azért is fontos, mert a nemrégiben módosított reklámtörvény előírja, hogy a legális adatbázisokat csak úgy lehet dm-célra használni, ha például az e-mail, vagy a címzett küldemény címzettje előzetesen hozzájárul ahhoz, hogy ilyen típusú küldeményeket kapjon. Kivételt képez ez alól a postai címzett reklámküldemény, viszont ebben az esetben a reklám mellett lemondásra szolgáló, címzett, térítésmentes, ajánlott válaszlevél is kötelezően küldendő. Mindebből következően a hatékony dm-hez jól karbantartott adatbázison keresztül vezet az út.

Családi vállalkozások: a nagyság problémája
Speciális szoftver elemzi a vásárlók viselkedését
A kicsiket jobban sújtja a válság
Jelek: lábadozik az online reklámpiac
Online marketing: áldás vagy átok?
Térdre rogynak az újságok: lesz kivégzés?
Megszenvedte a válságot a reklámpiac

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG