1p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Februárban és márciusban a pénztárcánknak kedveztek a hipermarketek a Privátbankár Árkosár felmérése szerint, április elején azonban ismét drágább lett a nagybevásárlás. Aki a krumplit és a lisztet szereti, jól nem járhat.

Márciusban mind a Privátbankár Árkosár, mind pedig a KSH inflációs adata is arról tanúskodott: az előző hónap során szokatlanul kedvezően alakult az árszínvonal Magyarországon. A statisztikai hivatal 7 éve nem látott alacsony inflációt jelentett, a Privátbankár pedig közel egy év után mért éves szintű árcsökkenést a hipermarketekben.

Úgy tűnik, a nyert árelőnyből most valamennyit visszakérnek az áruházak: április 9-i felmérésünk szerint a 30 termékből álló élelmiszerkosár ára mind havi, mind pedig éves összehasonlításban drágább lett. Az áruházak között nem volt olyan, amelyikben csökkentek volna az árak: az Auchanban 3,6, a Tescóban 4,9, az Intersparban 6 százalékkal kellett többet fizetnünk, mint március elején. Tavaly ilyenkor az Auchanban 5,8, a Tescóban 6,8 százalékkal volt olcsóbb a nagybevásárlás.

(Az Intersparnak ez a nyolcadik hónapja a felmérésben, a Cora távozásával került be az Árkosárba.)

 

 

A három áruház árai alapján az átlagos kosárérték 17 869 forint volt – ez történelmi csúcs, magyarán 2007 óta vezetett felmérésünkben még sosem kellett ennyit fizetni a súlyozott mintakosárért. Már a legolcsóbb versenyző – jelenleg az Auchan – is csak egy hajszállal kínálja 17 ezer forintért a 30 terméket, a felmérésben ezúttal 3. helyen végző Intersparban 18 876 forint lett a számla végösszege.

A Privátbankár Árkosár éves árindexe

Az átlagos áremelkedés egy hónap alatt 4,9 százalékos (827 forintos), míg az Auchan és a Tesco árai alapján számolt éves áremelkedés 6,3 százalék lett, magyarán egy év alatt több mint egy ezressel lett drágább a nagybevásárlás.

A KSH csütörtökön közli az infláció márciusi alakulásával kapcsolatos adatait. Szakértők szerint tovább lassulhat a pénzromlás üteme: 2,5-2,6 százalékos, teljes éves inflációt valószínűsítenek - részletek >>

A legolcsóbb és legdrágább „versenyző” között 10 százalékosra nőtt a különbség áprilisra, ez közel 2 ezer forintos különbséget jelent. Persze a legkevesebbet akkor kellene fizetnünk a termékekért, ha mindent ott vennénk meg, ahol a legolcsóbban kínálják – ezesetben csak 16 418 forintot kellene fizetnünk, de ehhez még hozzájön a tripla utazgatás költsége, vagy a tripla létszámú bevásárlócsapat megszervezésének nehézsége.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Februárhoz képest főleg a krumpli lett drágább, közel 40 százalékkal ugrott az ár egy hónap alatt. A csirkemell-filéért bő 20 százalékkal kell többet fizetnünk, mint egy hónapja, de 10 százalékot meghaladó mértékben drágult az ásványvíz, a felvágott, a májas, a csokoládé is. Komolyabb (10 százalékot meghaladó) árcsökkenést ezzel szemben csak a banánnál mértünk.

Forrás: Privátbankár Árkosár

A krumpli éves szinten is vezeti az áremelkedést, 150 százalékkal nőtt az ára. 20 százaléknál többet drágult tavaly áprilishoz képest a liszt, a csoki, a száraztészta, a csirkemell, a sajt, 10 százalékot meghaladó mértékben emelkedett egyes üdítők, a pezsgő, a margarin, az olaj, a tea ára. A joghurtért, a rizsért, a banánért viszont bő 10 százalékkal kevesebbet kérnek, a tojás harmadával olcsóbb, mint egy éve.

Forrás: Privátbankár Árkosár

Az éves áremelkedésben élenjáró krumpli és liszt a fő alapanyagai számos élelmiszernek, például a krumplis lángosnak vagy a nudlinak is - akinek ezek a kedvencei, tényleg mélyebben a zsebébe nyúlhat.

Havi legolcsóbbak: sonka-sokk után

Az éves sonkaadag jelentős részét húsvétkor fogyasztják el a magyarok, így röviddel az ünnep után jobbnak láttuk (a nyúlhús helyett) három olyan termék árát megvizsgálni, amit azok is szívesen fogyasztanak, akik egy darabig rá sem tudnak nézni a húsfélékre.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Tofut például már kilónként 1146 forintért is találtunk – ehhez a Tescóban a füstölt Toffinit kell választanunk. A három felkeresett hipermarketben egyébként kizárólag ugyanennek a gyártónak a termékeit találtuk meg, az Auchanban a natúr változat volt a legolcsóbb kilónként 1217-ért, az Intersparban 1363 forintot kértek érte.

Aki avokádót akart venni, az az Auchanban hoppon maradhatott: ottjártunkkor csak a címke volt kint, az aligátorkörtének is nevezett gyümölcsből már egy darab sem volt. A Tescóban és az Intersparban egyaránt 249 forint volt darabja, az Intersparban valamivel szebb terméket kaphattunk ezért a pénzért.

Mungóbabcsírából viszont az Auchanban találtuk a legolcsóbbat, kilónként 2295 forintért, a Tesco 2395 forintot, az Interspar 2745-öt kért kilójáért.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Buksza: baktériumcunami vagy tisztaság a lakásban? Kisokos a mosogatószivacsokhoz, törlőkendőkhöz
Buksza blog | 2024. november 4. 16:17
A háztartásokban használt tisztítóeszközöket időnként ki kell dobni, ám az meglepő, hogy a szakértők szerint milyen gyakran kell ezt megtenni.
Vásárló Összeomlás előtt az étteremlánc, a magyar leány időben váltott
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 12:36
A Magyarországon is ismert amerikai TGI Friday’s könnyen lehet, hogy teljesen eltűnik a színről.
Vásárló Kitört a tojásválság, elszálltak az árak: külföldről dobnak mentőövet a szlovák vásárlóknak
Buksza blog | 2024. november 4. 10:27
Szlovákiában a tavalyi madárinfluenza-járvány után ősszel is kitört egy hasonló fertőzés, így várhatóan hazai forrásból nem lesz elég tojás a boltokban. Az árak természetesen nőnek.
Vásárló Három rangos nemzetközi díj a fővárosi luxushotelnek
Natív tartalom | 2024. november 4. 07:00
Három díjat nyert a Mystery Hotel Budapest az Észak-Írországban található Galgormban megrendezett 18. World Luxury Hotel Awards gálán.
Vásárló A Penny célba veszi a nyugdíjasokat, dedikált termékeket kapnak az olasz boltokban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 3. 10:37
Olaszországban a Penny kifejezetten az idősek, nyugdíjasok igényeire szabott termékcsaládot hoz forgalomba. A boltlánc szerint a cikkek nagyon egészségesek és csábító a márkanevük.
Vásárló Kid Rock, Elon Musk vagy épp Barack Obama is befolyásolja a nyereményszorzókat – Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2024. november 2. 08:56
Milyen nüanszok befolyásolják az oddsokat? Kit látnak esélyesebbnek a Fehér Házért folyó versenyben a magyarok? Kire fogadnak a férfiak és kire a hölgyek? Mi alapján döntenek a fogadók? Milyen eseményekre lehet fogadni, és mekkora nyereményt remélhetnek? Milyen veszélyek leselkednek azokra, akik nem a kellő körültekintéssel választanak fogadóirodát? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Tulik Ágnessel, a Vegas.hu marketingigazgatójával.
Vásárló A Lidl tényleg meghökkentő lépéssel rukkolt elő, bevetette Dr. Günstiget
Buksza blog | 2024. november 1. 14:35
Alaposan megdolgoztatta marketingeseit a Lidl az idei bevásárlási szezon előtt, hogy olyan reklámokkal álljanak elő, amelyek ki tudnak tűnni a vásárlókat elárasztó hirdetésözönből.
Vásárló Folytatódik a műanyagpalack-háború: nekimentek a Coca-Colának és a Pepsinek
Buksza blog | 2024. november 1. 12:58
Vásárlóik átverésével vádolja az Egyesült Államok legnépesebb megyéjének önkormányzata a két legismertebb kólacéget, mert műanyagpalackjaik szerinte nem igazán újrahasznosíthatók.
Vásárló Kihúzta a gyufát, nagy bajba kerülhet a Temu
Buksza blog | 2024. október 31. 18:57
Az Európai Bizottság elégedetlen a Temu által benyújtott jelentéssel, amely arról számolt be, milyen intézkedésekkel igyekeztek megakadályozni, hogy gyanús termékek kerüljenek fel az elektronikus piacterükre.
Vásárló 3 dolog, amitől férfiasabbnak érzik magukat a férfiak
Márkázott tartalom | 2024. október 31. 10:56
A férfiasság érzete az önértékelés egyik fontos alappillére, és számos tényező befolyásolja, hogy egy férfi mennyire érzi magát magabiztosnak és férfiasnak a mindennapokban. A következőkben három olyan tényezőt járunk körül, amelyek jelentős hatással vannak a férfiak önértékelésére és férfiasság érzetére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG