3p

Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 

A Colgate-Palmolive cégcsoport új termékei fejlesztéséhez a „digital twins” technológiát alkalmazza, amely lehetővé teszi a termékek előállítási és fogyasztási folyamatainak virtuális modellezését – közölte Diana Schildhouse, a vállalat elemzési részlegének vezetője. Ez az innovatív módszer viszonylag későn jelent meg a fogkrémek és más háztartási vegyi áruk gyártásában.

A technológia eredete az 1960-as évekre, a NASA űrprogramjára vezethető vissza. Az Egyesült Államok űrkutatási hivatala az Apollo 13 balesetének okait vizsgálva fejlesztette ki, miután egy meghibásodott oxigéntartály majdnem tragédiához vezetett. A probléma tanulmányozására megalkották az érintett eszköz digitális másolatát, amely segítségével elemezni tudták a gyártás és felhasználás folyamatait. Azóta a digitális ikrek technológiája a számítástechnika fejlődésével egyre szélesebb körben alkalmazhatóvá vált a terméktervezés, gyártás és felhasználás modellezésében. A mesterséges intelligencia (MI) korszakában pedig új dimenziókat nyit, hiszen az MI képes szimulálni a különböző fogyasztói magatartásokat is, tovább növelve a technológia hatékonyságát.

Új megoldást kínál a fogkrémmamut
Új megoldást kínál a fogkrémmamut
Fotó: Pixabay

A Colgate ezt a megközelítést alkalmazza fogkrémei és más háztartási termékei életciklusának virtuális modellezésében, hogy felgyorsítsa a termékfejlesztést. A számítógépeken és okoseszközökön „élő” fogyasztók a valós vásárlókhoz hasonlóan reagálnak a tervezés alatt álló termékek új tulajdonságaira. Így például előre jelezhető, hogy a bodza ízesítésű fogkrémet megvásárolnák-e vagy sem – írja a Reuters a gyártó új megoldásáról. 

Emellett a technológia lehetővé teszi a termékek előállítási folyamatának és beszállítói láncának tesztelését is, ami különösen fontos. Például, ha a bodzás fogkrém hatalmas keresletet generálna, de az alapanyagok – például a bodzaízt biztosító vegyi anyag – ellátása akadozna, az jelentős anyagi és erkölcsi károkat okozhatna a gyártónak.

Diana Schildhouse beszámolójából kiderült, hogy a digital twin technológia nem helyettesíti a valós emberi teszteléseket. A következő lépésként a piackutatások szimulációjára kívánják alkalmazni a mesterséges intelligenciát. Ez lehetőséget adna a világ különböző piacain végzett felmérések költségeinek jelentős csökkentésére.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
Vásárló Fekete karácsony: minden idők legdrágább bevásárlására készülhetnek a magyarok
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. december 9. 05:47
Az elmúlt hónapok áremelkedése decemberben tetőzött: másfél éve nem láttunk akkora drágulást a hipermarketekben, mint most. A két számjegyű drágulás visszatért az üzletekbe, sosem volt még ilyen drága a nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár története során.
Vásárló Évtizedek óta példátlan drágulás történt: méregdrága lett a kávé
Buksza blog | 2024. december 8. 16:45
A kávé ára ötven éve nem látott magasságba nőtt miután az alapanyag kínálata messze elmarad a kereslettől. A háttérben részben a klímaváltozás és az ellátás finanszírozásának némi kavarodása áll.
Vásárló Kisokos pénzügyi tervezéshez: hogyan kezdjünk hozzá?
Márkázott tartalom | 2024. december 7. 11:06
A pénzügyi tervezés mindannyiunk számára fontos, hiszen ez a kulcsa a hosszú távú anyagi stabilitásnak és a pénzügyi célok elérésének.
Vásárló Amit a könnyűszerkezetes csarnok építéséről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. december 7. 09:56
Az építőipar az elmúlt évtizedekben óriási fejlődésen ment keresztül. Az új technológiáknak és innovációnak köszönhetően ma már olyan építési módszerek állnak rendelkezésre, amelyek lehetővé teszik, hogy rövid idő alatt modern, esztétikus és funkcionális épületek készüljenek, pénzügyileg rentábilis módon. Ezek a megoldások nem csak gyorsak, de költséghatékonyak is, miközben megfelelnek a fenntarthatósági elvárásoknak is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG