4p

Nem véletlenül hallhatjuk sok helyről, hogy az üzleti világ kíméletlen. Manapság hatalmas a verseny, így igyekeznünk kell mindig a maximumot kihozni magunkból, legyen szó egy online meetingről vagy egy hagyományos tárgyalásról. Ahhoz azonban, hogy ezt sikeresen abszolválhassuk, jó tisztában lennünk azzal, hogy mi minden befolyásolhatja egy ilyen fontos esemény kimenetelét – így máris többet tehetünk a másik fél megnyeréséért. 

A tárgyalási alap

Tegyük fel, hogy üzleti életünk eddigi legfontosabb tárgyalására készülünk, például egy olyan potenciális ügyféllel, aki minden jel szerint szeretne befektetni a startup-vállalkozásunkba. Nagyon jól tudjuk, hogy a támogatása új ajtókat nyitna meg előttünk, a cégünk ennek köszönhetően jelentős fejlődésen mehetne keresztül. Ezért felkészültünk egy rövid, ütős pitch-csel, hogy felkeltsük a figyelmét, összeraktunk egy konkrét időintervallumra levetített pénzügyi és fejlődési tervet, amihez egy szemléletes Prezit is összeállítottunk. Ezután a csapattal sorra vettük, hogy milyen kérdések merülhetnek fel, és hogy ezeket hogyan lenne érdemes megválaszolni az éles helyzetben.

Ezek jelentik a tárgyalás alapját, hiszen a szakmai felkészültség hiányában aligha lehetne sikeres a megbeszélésünk. Manapság viszont, éppen a fent említett hatalmas verseny miatt, ez már sajnos nem elég. 

Mi mindenre figyeljünk még?

Az alábbiakban olyan fontos tényezőket veszünk sorra, amelyekre mindenképpen oda kell figyelnünk, ha sikeresek szeretnénk lenni a tárgyalásaink során – de eddig talán nem is gondoltunk rájuk.

Pontosság

Nagyon sokat elárul az emberről, hogy időben érkezik-e, hiszen a pontossággal kifejezhetjük, hogy tiszteletben tartjuk a másik idejét – és őt magát is. Nem kell sokkal előbb odaérni a helyszínre – főleg, ha a tárgyalópartner irodájában találkozunk, hiszen akkor előfordulhat, hogy feszélyezzük a dolgozókat a jelenlétünkkel. Ha körülbelül 5-10 perccel a megbeszéltek előtt jelenünk meg, azzal kelthetjük a legjobb benyomást.

Számít a külső

Hiába mondják, hogy ez felszínes megközelítés, a külső igenis számít! Persze nem olyan értelemben, hogy ki mennyire mutatós, sokkal inkább az ápoltságra, a megfelelő, megnyerő öltözetre gondolunk. Ha valaki úgy érkezik egy megbeszélésre, hogy a körmei piszkosak, a haja rendezetlen és az öltözéke is hagy kívánnivalót maga után, akkor máris kevésbé szívesen hallgatjuk meg az ötleteit, mindegy, hogy azok mennyire zseniálisak.

De egy másik aspektusból is érdemes megvizsgálni ezt: ha elégedettek vagyunk magunkkal, akkor magabiztosabbak is vagyunk, ami elengedhetetlen az üzleti életben. Például, ha világ életünkben elégedetlenek voltunk a fogsorunkkal, de szeretnénk sikeresek lenni az üzleti életben, akkor érdemes ezt a problémát megoldani. Egy diszkrét – esetleg esti vagy láthatatlan – fogszabályzó és egy kis fogfehérítés képes csodákat tenni az emberrel. 

Nonverbális kommunikáció

Nemcsak az számít, hogy mit mondunk, hanem az is, hogy közben mit üzenünk a testünkkel. Egészen más benyomást keltünk a tárgyalópartnerben, amikor összegörnyedve gubbasztunk a székünkön, mint amikor egyenes háttal, magabiztosan helyezkedünk el. Nem szükséges „hatalmi pózokat” felvenni, de figyeljünk oda a helyes testtartásra! 

Emellett a gesztikuláció eszközét is használhatjuk – persze csak visszafogottan. Ezzel ugyanis színesebbé tehetjük a mondandónkat, személyesebb légkört teremthetünk és kihangsúlyozhatunk egy-egy gondolatot. A tárgyalás előtt célszerű tájékozódni ezekről a „fegyverekről”, mert tényleg hatásosak! 

A külvilág

A partnerünk, ha már sok éve mozog üzleti körökben, akkor valószínűleg minden részletre odafigyel – például arra is, hogy hogyan viselkedünk azokkal, akik nem vesznek részt a tárgyalásban. Például: ha egy kávézóban találkozunk, lehet, hogy megnézik majd, mennyire vagyunk előzékenyek és udvariasak a személyzettel, de már az is döntő lehet, hogy mekkora borravalót adunk! 

Embere válogatja

Mindezek mellett tagadhatatlan, hogy minden üzleti tárgyalásnak van egyfajta emberi oldala, azaz: hogy mennyire vagyunk szimpatikusak egymásnak, mennyire vagyunk egy hullámhosszon. Sajnos ezt igen nehéz befolyásolni, és nem is érdemes megpróbálni – ha ugyanis túl erőszakosan próbálkozunk megkedveltetni magunkat, épp az ellenkező hatást érhetjük el. 

A mi tanácsunk tehát az, hogy igyekezzünk magunkat adni, ezen belül is saját magunk leginkább megnyerő oldalát! Lehet, hogy ehhez meg kell néznünk néhány oktató videót a nonverbális kommunikációról vagy el kell mennünk egy önbizalom-tuningoló fogfehérítésre – de meglátjuk majd, a körültekintő felkészülés meghozza majd a gyümölcsét!

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Milyen előnyei vannak a toló bukó erkélyajtónak?
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 18:30
Ez egy rendkívül népszerű nyílászáró típus, amit az erkélyekhez, teraszokhoz és télikertekhez rendszeresen használnak. A kialakítása tulajdonképpen egy fix elemből és egy tolható szárnyból áll. Zárt állapotban a fix üvegfal síkjában helyezkedik el, így a gyakorlatban nem foglal el felesleges helyet.
Vásárló Az autóüveg javításának időtartamát befolyásoló tényezők
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 09:12
Valószínűleg mind vissza tud idézni egy alkalmat, amikor egy kis kavics az úton repülve megcsapta a szélvédőt, látható sérülést okozva. Amennyire jelentéktelennek tűnhet is, a szélvédő megsérülése a biztonság szempontjából nem hagyható figyelmen kívül, hiszen a későbbi kockázatokat megelőzendő gyors beavatkozásra lehet szükség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG