Május végétől kezdve a Gucci öt üzletben - a Miami Design Districtben, a Los Angeles-i Rodeo Drive-on, a New York-i Wooster Street-en, az atlantai Phipps Plazában és a Las Vegas-i The Shops at Crystals-ban fogadja el a kriptovalutákat. A lépéssel a luxusmárka igyekszik fiatal vásárlókat vonzani az üzleteibe, és hűséget teremteni a kriptotechnológia korai alkalmazói között.
"A Gucci mindig igyekszik új technológiákat alkalmazni, ha azok jobb élményt nyújthatnak vásárlóinknak" - mondta Marco Bizzarri, a Gucci elnök-vezérigazgatója a Vogue Businessnek. Majd így folytatta: "Most, hogy képesek vagyunk integrálni a kriptovalutákat a fizetési rendszerünkbe, ez egy természetes fejlődés azon vásárlók számára, akik szeretnék, hogy ez a lehetőség elérhető legyen számukra".
Más luxuskereskedők is tesztelik a kriptovalutás fizetéseket. Az Off White bejelentette, hogy párizsi, londoni és milánói zászlóshajóüzletei elkezdték elfogadni a kriptopénzekben történő fizetést. Nincsenek fizetési korlátok, és a visszatérítést csak bolti kreditként kínálja majd. Ezzel szemben a Gucci azt tervezi, hogy kriptopénzben történő vásárlások esetén kriptopénzben történő visszatérítést kínál majd.
Természetesen további kiskereskedők is vannak, akik mostantól elfogadják a kriptopénzeket az Egyesült Államokban. Ezek közé tartozik a Whole Foods, a Starbucks (SBUX), a Home Depot, a Microsoft (MSFT), a Shopify és a PayPal (PYPL). Ezek nem olyan luxusmárkák, mint a Gucci, de mindannyian a fiatalabb vásárlókhoz (és mindenki máshoz, aki felkarolja ezeket az új valutákat) akarnak igazodni. Várhatóan még több vállalat fog alkalmazkodni és elfogadni az új érméket. Philip Plein tervező tavaly nyáron "kriptokirálynak" nyilvánította magát, miután az első olyan márka lett, amely elfogadta a digitális tokeneket fizetésre. Jelenleg bővíti londoni üzletét, és elmondása szerint naponta legalább egy bitcoin-tranzakciót bonyolít le. Egy jelentés szerint jelenleg 150 bitcoinja van, ami körülbelül 5,8 millió dollárnak felel meg.
A Gucci egy Web-3-ra összpontosító csapatot alakított ki; továbbá digitális ingatlanokat vásárolt és fejleszt a The Sandbox (SAND) blokklánc alapú ingatlanplatformon. Többek között az Adidas és az Al Dente is fejleszt ott telkeket. Ehhez kapcsolódóan a Gucci volt az első luxusmárka, amelyik NFT-t adott ki; az egyedi filmje 25 000 dollárért kelt el.
Utószó
A kriptovaluták árfolyama nagyon ingadozó volt. El kell gondolkodni azon, hogy ez az ingadozás az állami vállalatok által értékesített árucikkek esetében hátrányosan érinti-e ezeket a vállalatokat. A Gucci a Kering tulajdonában van, és ez hatással lehet a bejelentett eladásokra és bevételekre, ami közvetlenül a Kering tulajdonosaira is kedvezőtlenül hat. Rámutatnék továbbá, hogy a bitcoin a világjárvány idején a 60 000 dolláros tartomány közepén kereskedett, de tegnap este 36 277 dolláron zárt. Elégedetlen vásárlókat látok ilyenkor, és azon is elgondolkodom, hogyan tudnak az üzletek profitot termelni, amikor a kiskereskedelmi árak nagymértékben ingadozhatnak. Egy fiatal barátom, aki rendelkezik némi kriptovalutával (ellenőrizze a legjobb bitcoin befektetés) biztosított arról, hogy a koinokkal könnyű kereskedni bármelyik országban, ezért tetszenek neki az új tokenek. Ahogyan a kiskereskedőknek alkalmazkodniuk kellett a világjárvány idején népszerűvé vált érintés nélküli fizetésekhez, úgy kell majd megtalálniuk a módját, hogyan kezeljenek minden ilyen új fizetési formát, amely a célközönség körében teret nyer.