4p

Az Aldi azon áruházláncok között lesz, amelyek jól jönnek majd ki abból az időszakból, amelyben az inflációval küszködő vásárlók sokkal jobban megnézik, mit vásárolnak a boltokban.

A magyarországi Aldi-boltokat működtető Aldi Südnek minden esélye megvan arra, hogy a megélhetési válság lecsengése után is a sikeres kiskereskedők között maradjon az IGD piackutató cég friss tanulmánya szerint.

Miért választják az Aldit? Érkezett egy tanulmány
Miért választják az Aldit? Érkezett egy tanulmány
Fotó: Aldi

A jó ár/érték arányú termékeket kereső fogyasztók rákényszerítik az áruházláncokat, hogy megtalálják az ehhez igazodó kínálatot. Dan Butler szerint az Aldi erre egyértelműen alkalmas. Ugyanakkor a cég nem csupán a nehéz időkben lehet sikeres. Ezt bizonyítja a szakértő szerint, hogy üzleti modelljének köszönhetően a világ egyik legnagyobb élelmiszerkereskedő láncává vált. A vállalatnak 18 országban 13 ezer boltja van, és a tanulmány szerint 2028-ra évi 197 milliárd dolláros árbevételű céggé válhat. (Ezzel a Magyarország éves GDP-jét megközelítő jövedelmet érhet el.)

Fogalommá akarják tenni az „Aldi-árat”

Az Aldi alacsonyár-modelljét számos hozzá hasonló áruházlánc követi. Az sem ismeretlen, hogy a diszkontüzletben utazó cégek jobb minőségű termékekkel próbálják árnyalni ezt a képet. Az Aldinak ezért alacsonyabban kell tartania az árait a versenytársainál. Bizonyítania kell, hogy hozzá érdemes menni, ha a vevő megfizethető árú termékeket keres.

A német diszkontlánc ezt egyre erősebb marketinggel próbálja alátámasztani, aminek centrumában az „Aldi-ár” ígérete szerepel. Ezt a kommunikációt hitelesítheti, ha a vállalat jól jön ki az olyan nagy gazdasági sajtóorgánumok ár-összehasonlításaiból, mint a brit Which? magazin, vagy a német Handelsblatt gazdasági lap.

A piacformáló üzleti árakat kínáló vállalatok, mint az Aldi minden napra kínálnak valamit, ami olcsó. Ennek részei ma már a heti árengedmények és az élelmiszerek körében kínált promóciós ajánlatok. Ez a saját és a gyártói márkás árukat is érinti. Összességében a tanulmány szerint ez pörgetheti fel a forgalmat és növelheti az olyan vevők számát, aki gyakran visszatérnek az áruházakba.

A „discount-venience” az új varázsszó

Az elmúlt időszakban az Aldi elmozdult az egyféle áruház modelljétől. Ez része annak a stratégiának, amelyben rugalmasabban próbál alkalmazkodni a különböző piaci környezetekhez. Az új boltok ennek szellemében kisebbek és nagyobbak is lehetnek helyüktől függően, emellett igazodhatnak az újrahasznosítási követelményekhez és az olyan újításokhoz, mint a napelemek alkalmazása.

Ausztráliában, Kínában és az Egyesült Királyságban az Aldi élen jár a „discount-venience” modellben, azaz a diszkont és a kényelem (convenience) egyesítésében – véli a cégről szóló tanulmány szerzője. Ez ismét csak a helyi fogyasztási szokások jobb kiszolgálásáról szól.

További követelmény az alkalmazkodás a fogyasztói típusokhoz, kezdve az olcsó termékeket keresőktől a hozzáértőkön át az újdonságok iránt érdeklődőkig. Az Aldi ennek szellemében inkubátor rendszert alakított ki „What’s Next” címen azoknak a cégeknek, amelyek a beszállítóivá akarnak válni. Eközben a fenntarthatóság követelményének tejesítését segítheti, hogy a cég világszintű hálózatában alkalmazható módszereket alkalmazhat ezen a téren.

Lendületben vannak

Az online kereskedelemben az Aldi a saját tulajdonban lévő házhozszállítási rendszer mellett tette le a voksát az Egyesült Államokban. Németországban ugyanakkor nem feltétlenül ebbe az irányba mozdulnak.

Ezen a téren külső partnerekkel is együttműködnek, ami segít az induló beruházási költségek csökkentésében. Emellett egy csapásra lefedhetnek részpiacokat, például nagyvárosokat.

Az IGD szakértője szerint az Aldi egyértelműen olyan vállalat, amely lendületben van. A jelenlegi üzleti környezet, amelyben a fogyasztók előnyben részesítik a diszkontokat, sok millió vevőt hozott a cégnek világszerte, és azon lesznek, hogy ezeket a fogyasztókat megtartsák. A városközpontok elérésével, a globális hálózat kihasználásával és a beszállítási költségek tovább mérséklésével az Aldi kőkemény játékos lesz a kiskereskedelemben a következő években.

Bár a tanulmány konkrétan az aldis modellnek jósol kedvező jövőt, a nagy rivális diszkontláncok, köztük a Lidl vagy éppen a Penny is hasonló stratégiát követnek számos országban. Ha az előrejelzés beválik, akkor az elmúlt években amúgy világszerte és a magyar piacon a részesedésüket növelő diszkontoké lehet a főszerep.

(via ESM Magazin)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszatérés az iskolába: bevásárlás, ami megkönnyíti a gyerekeknek az új tanévet
PR | 2025. augusztus 14. 16:34
Az iskolapadba való visszatérés egyáltalán nem kell, hogy a nyári vakáció utáni első hidegzuhany legyen. Ha tudatosan készülünk, a bevásárlás nemcsak praktikus feladat, hanem közös, vidám program is lehet a gyerekekkel. Hiszen egy jól kiválasztott felszerelés nem csupán használati tárgy, hanem inspiráció is: egy kényelmes, ergonomikus hátizsák, egy színes, rendszerezett tolltartó vagy egy kreatív írószer képes arra, hogy már az első tanítási napon mosolyt csaljon a gyerekek arcára. Egy ilyen előkészület nemcsak megkönnyíti az átállást, hanem izgalommal és várakozással tölti meg a tanévkezdést.
Vásárló Környezettudatos címkenyomtatás: fenntarthatóság minden vonalkóddal
PR | 2025. augusztus 14. 15:17
A klímaváltozás vitathatatlan tény, ahogy az is, hogy a környezeti terhelésben a vállalkozások nem fenntartható működése is fontos szerepet játszik. Nem csoda, hogy egyre több iparágban ismerik fel, hogy változtatni kell. Nem kivétel a címkézési szektor sem, hiszen a különféle címkék előállítása jelentős ökológiai lábnyomot hagy maga után. A jó hír az, hogy az újgenerációs címkéknek köszönhetően van lehetőség a változtatásra, mutatjuk, hogyan!
Vásárló Nyaralni indul? Van egy fontos hírünk, ha tankolni akar
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 13. 14:21
Részben csökkennek az árak. 
Vásárló Élelmiszerhorror: két éves csúcson az árak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 19:51
Nem hozott jó híreket a FAO.
Vásárló Most végre könnyebb levegőt venni: fordulat a családi nagybevásárlásnál
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. augusztus 7. 05:44
Közel egy éve nem látott szintre mérséklődött az élelmiszer-infláció a hipermarketekben a Privátbankár legújabb Árkosár felmérése szerint. A családi nagybevásárlás költségei kedvező irányba mozdultak el, az élelmiszerárak növekedésének üteme lassult: a júliusi két számjegyű áremelkedés augusztusra egy számjegyűre szelídült. Augusztus 20-hoz közeledve kíváncsiak voltunk, hogy mennyiért adják az áruházláncok a kenyeret, illetve mennyibe kerülhet a lekvárfőzés.
Vásárló CBD olaj: egészség és pénzügyi tudatosság egy üvegben
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 3. 10:39
A pénzügyi világban gyakran halljuk, hogy a jó befektetés hosszú távon térül meg, és ez az elv bizony az egészségünk esetében is érvényes. A CBD olaj vásárlásánál nem csupán az árra kell figyelnünk, hanem arra is, milyen hatóanyag-tartalmat, tisztaságot és minőséget kapunk a pénzünkért.
Vásárló Stabil beruházás hosszú távra – a jövőbiztos energiagazdálkodás alapjai
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 15:30
A pénzügyi tervezésben egyre fontosabb szerepet kapnak azok a döntések, amelyek egyszerre csökkentik a kiadásokat és mérséklik a működési kockázatokat. A megújuló energiába történő beruházás, különösen ipari szinten ma már nem kísérlet, hanem tudatos lépés a hosszú távú stabilitás felé.
Vásárló Minőségi és tartós teraszburkolatok előnyei
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 13:27
Sokan álmodnak arról, hogy egy szép és időtálló teraszon pihenhessenek. Az építészetben és lakberendezésben komoly szerepet kapnak azok a burkolatok, amik biztosítják a kültéri tér kellemes megjelenését. Ez vajon elérhető?  
Vásárló Hogyan intézheted el egyszerűen a céges autók műszaki vizsgáztatását?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 09:25
Ha céges autóid vannak, ismerős lehet a helyzet, amikor a műszaki vizsgák időpontjait próbálod nyilvántartani. 
Vásárló Állítsuk össze használt ruhákból a gardróbunkat!
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 09:15
Régebben élt egy olyan tévhit az emberek fejében, hogy csak az jár használt ruhában, akinek nincs pénze másra. Ezért a second hand termékeket sokan el is utasították. De az is gyakran előfordult, hogy eltitkolták a beszerzési forrást még akkor is, ha egy igazán különleges darabról volt szó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG