4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az Aldi azon áruházláncok között lesz, amelyek jól jönnek majd ki abból az időszakból, amelyben az inflációval küszködő vásárlók sokkal jobban megnézik, mit vásárolnak a boltokban.

A magyarországi Aldi-boltokat működtető Aldi Südnek minden esélye megvan arra, hogy a megélhetési válság lecsengése után is a sikeres kiskereskedők között maradjon az IGD piackutató cég friss tanulmánya szerint.

Miért választják az Aldit? Érkezett egy tanulmány
Miért választják az Aldit? Érkezett egy tanulmány
Fotó: Aldi

A jó ár/érték arányú termékeket kereső fogyasztók rákényszerítik az áruházláncokat, hogy megtalálják az ehhez igazodó kínálatot. Dan Butler szerint az Aldi erre egyértelműen alkalmas. Ugyanakkor a cég nem csupán a nehéz időkben lehet sikeres. Ezt bizonyítja a szakértő szerint, hogy üzleti modelljének köszönhetően a világ egyik legnagyobb élelmiszerkereskedő láncává vált. A vállalatnak 18 országban 13 ezer boltja van, és a tanulmány szerint 2028-ra évi 197 milliárd dolláros árbevételű céggé válhat. (Ezzel a Magyarország éves GDP-jét megközelítő jövedelmet érhet el.)

Fogalommá akarják tenni az „Aldi-árat”

Az Aldi alacsonyár-modelljét számos hozzá hasonló áruházlánc követi. Az sem ismeretlen, hogy a diszkontüzletben utazó cégek jobb minőségű termékekkel próbálják árnyalni ezt a képet. Az Aldinak ezért alacsonyabban kell tartania az árait a versenytársainál. Bizonyítania kell, hogy hozzá érdemes menni, ha a vevő megfizethető árú termékeket keres.

A német diszkontlánc ezt egyre erősebb marketinggel próbálja alátámasztani, aminek centrumában az „Aldi-ár” ígérete szerepel. Ezt a kommunikációt hitelesítheti, ha a vállalat jól jön ki az olyan nagy gazdasági sajtóorgánumok ár-összehasonlításaiból, mint a brit Which? magazin, vagy a német Handelsblatt gazdasági lap.

A piacformáló üzleti árakat kínáló vállalatok, mint az Aldi minden napra kínálnak valamit, ami olcsó. Ennek részei ma már a heti árengedmények és az élelmiszerek körében kínált promóciós ajánlatok. Ez a saját és a gyártói márkás árukat is érinti. Összességében a tanulmány szerint ez pörgetheti fel a forgalmat és növelheti az olyan vevők számát, aki gyakran visszatérnek az áruházakba.

A „discount-venience” az új varázsszó

Az elmúlt időszakban az Aldi elmozdult az egyféle áruház modelljétől. Ez része annak a stratégiának, amelyben rugalmasabban próbál alkalmazkodni a különböző piaci környezetekhez. Az új boltok ennek szellemében kisebbek és nagyobbak is lehetnek helyüktől függően, emellett igazodhatnak az újrahasznosítási követelményekhez és az olyan újításokhoz, mint a napelemek alkalmazása.

Ausztráliában, Kínában és az Egyesült Királyságban az Aldi élen jár a „discount-venience” modellben, azaz a diszkont és a kényelem (convenience) egyesítésében – véli a cégről szóló tanulmány szerzője. Ez ismét csak a helyi fogyasztási szokások jobb kiszolgálásáról szól.

További követelmény az alkalmazkodás a fogyasztói típusokhoz, kezdve az olcsó termékeket keresőktől a hozzáértőkön át az újdonságok iránt érdeklődőkig. Az Aldi ennek szellemében inkubátor rendszert alakított ki „What’s Next” címen azoknak a cégeknek, amelyek a beszállítóivá akarnak válni. Eközben a fenntarthatóság követelményének tejesítését segítheti, hogy a cég világszintű hálózatában alkalmazható módszereket alkalmazhat ezen a téren.

Lendületben vannak

Az online kereskedelemben az Aldi a saját tulajdonban lévő házhozszállítási rendszer mellett tette le a voksát az Egyesült Államokban. Németországban ugyanakkor nem feltétlenül ebbe az irányba mozdulnak.

Ezen a téren külső partnerekkel is együttműködnek, ami segít az induló beruházási költségek csökkentésében. Emellett egy csapásra lefedhetnek részpiacokat, például nagyvárosokat.

Az IGD szakértője szerint az Aldi egyértelműen olyan vállalat, amely lendületben van. A jelenlegi üzleti környezet, amelyben a fogyasztók előnyben részesítik a diszkontokat, sok millió vevőt hozott a cégnek világszerte, és azon lesznek, hogy ezeket a fogyasztókat megtartsák. A városközpontok elérésével, a globális hálózat kihasználásával és a beszállítási költségek tovább mérséklésével az Aldi kőkemény játékos lesz a kiskereskedelemben a következő években.

Bár a tanulmány konkrétan az aldis modellnek jósol kedvező jövőt, a nagy rivális diszkontláncok, köztük a Lidl vagy éppen a Penny is hasonló stratégiát követnek számos országban. Ha az előrejelzés beválik, akkor az elmúlt években amúgy világszerte és a magyar piacon a részesedésüket növelő diszkontoké lehet a főszerep.

(via ESM Magazin)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG