4p

Az Aldi azon áruházláncok között lesz, amelyek jól jönnek majd ki abból az időszakból, amelyben az inflációval küszködő vásárlók sokkal jobban megnézik, mit vásárolnak a boltokban.

A magyarországi Aldi-boltokat működtető Aldi Südnek minden esélye megvan arra, hogy a megélhetési válság lecsengése után is a sikeres kiskereskedők között maradjon az IGD piackutató cég friss tanulmánya szerint.

Miért választják az Aldit? Érkezett egy tanulmány
Miért választják az Aldit? Érkezett egy tanulmány
Fotó: Aldi

A jó ár/érték arányú termékeket kereső fogyasztók rákényszerítik az áruházláncokat, hogy megtalálják az ehhez igazodó kínálatot. Dan Butler szerint az Aldi erre egyértelműen alkalmas. Ugyanakkor a cég nem csupán a nehéz időkben lehet sikeres. Ezt bizonyítja a szakértő szerint, hogy üzleti modelljének köszönhetően a világ egyik legnagyobb élelmiszerkereskedő láncává vált. A vállalatnak 18 országban 13 ezer boltja van, és a tanulmány szerint 2028-ra évi 197 milliárd dolláros árbevételű céggé válhat. (Ezzel a Magyarország éves GDP-jét megközelítő jövedelmet érhet el.)

Fogalommá akarják tenni az „Aldi-árat”

Az Aldi alacsonyár-modelljét számos hozzá hasonló áruházlánc követi. Az sem ismeretlen, hogy a diszkontüzletben utazó cégek jobb minőségű termékekkel próbálják árnyalni ezt a képet. Az Aldinak ezért alacsonyabban kell tartania az árait a versenytársainál. Bizonyítania kell, hogy hozzá érdemes menni, ha a vevő megfizethető árú termékeket keres.

A német diszkontlánc ezt egyre erősebb marketinggel próbálja alátámasztani, aminek centrumában az „Aldi-ár” ígérete szerepel. Ezt a kommunikációt hitelesítheti, ha a vállalat jól jön ki az olyan nagy gazdasági sajtóorgánumok ár-összehasonlításaiból, mint a brit Which? magazin, vagy a német Handelsblatt gazdasági lap.

A piacformáló üzleti árakat kínáló vállalatok, mint az Aldi minden napra kínálnak valamit, ami olcsó. Ennek részei ma már a heti árengedmények és az élelmiszerek körében kínált promóciós ajánlatok. Ez a saját és a gyártói márkás árukat is érinti. Összességében a tanulmány szerint ez pörgetheti fel a forgalmat és növelheti az olyan vevők számát, aki gyakran visszatérnek az áruházakba.

A „discount-venience” az új varázsszó

Az elmúlt időszakban az Aldi elmozdult az egyféle áruház modelljétől. Ez része annak a stratégiának, amelyben rugalmasabban próbál alkalmazkodni a különböző piaci környezetekhez. Az új boltok ennek szellemében kisebbek és nagyobbak is lehetnek helyüktől függően, emellett igazodhatnak az újrahasznosítási követelményekhez és az olyan újításokhoz, mint a napelemek alkalmazása.

Ausztráliában, Kínában és az Egyesült Királyságban az Aldi élen jár a „discount-venience” modellben, azaz a diszkont és a kényelem (convenience) egyesítésében – véli a cégről szóló tanulmány szerzője. Ez ismét csak a helyi fogyasztási szokások jobb kiszolgálásáról szól.

További követelmény az alkalmazkodás a fogyasztói típusokhoz, kezdve az olcsó termékeket keresőktől a hozzáértőkön át az újdonságok iránt érdeklődőkig. Az Aldi ennek szellemében inkubátor rendszert alakított ki „What’s Next” címen azoknak a cégeknek, amelyek a beszállítóivá akarnak válni. Eközben a fenntarthatóság követelményének tejesítését segítheti, hogy a cég világszintű hálózatában alkalmazható módszereket alkalmazhat ezen a téren.

Lendületben vannak

Az online kereskedelemben az Aldi a saját tulajdonban lévő házhozszállítási rendszer mellett tette le a voksát az Egyesült Államokban. Németországban ugyanakkor nem feltétlenül ebbe az irányba mozdulnak.

Ezen a téren külső partnerekkel is együttműködnek, ami segít az induló beruházási költségek csökkentésében. Emellett egy csapásra lefedhetnek részpiacokat, például nagyvárosokat.

Az IGD szakértője szerint az Aldi egyértelműen olyan vállalat, amely lendületben van. A jelenlegi üzleti környezet, amelyben a fogyasztók előnyben részesítik a diszkontokat, sok millió vevőt hozott a cégnek világszerte, és azon lesznek, hogy ezeket a fogyasztókat megtartsák. A városközpontok elérésével, a globális hálózat kihasználásával és a beszállítási költségek tovább mérséklésével az Aldi kőkemény játékos lesz a kiskereskedelemben a következő években.

Bár a tanulmány konkrétan az aldis modellnek jósol kedvező jövőt, a nagy rivális diszkontláncok, köztük a Lidl vagy éppen a Penny is hasonló stratégiát követnek számos országban. Ha az előrejelzés beválik, akkor az elmúlt években amúgy világszerte és a magyar piacon a részesedésüket növelő diszkontoké lehet a főszerep.

(via ESM Magazin)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
Vásárló Diszkrét fogszabályzó módszerek
Márkázott tartalom | 2025. június 13. 10:52
A nem megfelelően nőtt fogak és a torlódásuk hosszú távon igen kellemetlen fogászati problémákhoz vezethetnek, mindemellett esztétikailag sem túl vonzóak. Sokan felnőttkorban jutnak el arra a pontra, hogy szeretnék az egymásra torlódott fogakat szabályozó viselésével helyreállítani.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG