3p
Furcsa verseny alakult ki a milliárdosok között. A világ elképesztően gazdagjai azért küzdenek, hogy ők szolgáltassanak internetet az űrből először. Óriáscégek is beszálltak a buliba, csak hogy néhányat említsünk – Google, Virgin, Facebook.

Nem fogjuk ismét elsütni, hogy a Google a világuralomra törekszik, holott biztosak vagyunk benne. Ami viszont tény, az az, hogy 1 milliárd dolláros tőkeinjekciót kapott a keresőtől és a Fidelity-től a SpaceX projekt. Ezt Elon Musk álmodta meg, és lényegében a kódnév alatt az rejtőzik, hogy internetjel-sugárzó szatelliteket lőnének fel az űrbe.

A dél-afrikai üzletember, akinek amúgy nem kevesebbet, mint a Tesla elektromos autóit köszönhetünk, nincs egyedül ezzel az ötletével. A techvilág nagyágyúi közül többen is felismerték a lehetőséget, mivel a világon még mindig körülbelül 3 milliárd ember él internet nélkül. Ha pedig őket sikerülne bekapcsolni a rendszerbe, az plusz vásárlókat és közösségi média felhasználókat hozna.

A verseny indulói

Már egyébként létezik űrből érkező internet, de különleges eszköz kell hozzá, lassú, és embertelenül drága. Ezen többek közt a Project Loon változtatna, amit a Google társalapító Sergey Brin neve fémjelez. Lényegében a meteorológiai ballonokhoz hasonló szerkezeteket indítanának a sztratoszférába, amik wifi jeladókat szállítanának. Ettől nem annyira tér el a Facebook vezér Mark Zuckerberg terve, ő ugyanezt magasan repkedő drónokkal intézné.

A Project Loon

Aztán persze itt van Richard Branson, aki az ilyen versenyekből sosem marad ki, legyen szó akármiről is. A Virginnel most beállt a OneWeb mögé, a startup cég 648 műholdat tervez fellőni, amik nagysebességű internetet szállítanának az eddig elérhetetlen területekre.

Végül mi is motiválja a milliárdosokat? Egyrészt az őszinte segíteni vágyás, másrészt pedig egy sokkal prózaibb indok – akié az ég, az lehet a jövő telekom operátora.

Végül ki nyeri majd a versenyt?

Nos, egyelőre úgy tűnik, hogy a Project Loon (azaz a Google) ballonjai emelkedhetnek először a magasba, mivel a nehézfém szatellitekkel ellentétben ezeket kifejezetten könnyű fellőni. Utána mehetnek Zuckerbergék drónjai, csakhogy mivel ezek még egyes országok légterein át haladnak majd, rengeteg repülési törvény és légtérengedély fogja korlátozni a pályájukat.

A SpaceX végleges indulásához még biztosan szükség lesz egy pár évre, viszont ténylegesen szabad, mindenhova eljutó internetről csak akkor beszélhetünk, ha felemelkedtek Elon Musk műholdjai. A Google és a Facebook megoldásai átmenetileg jók, de a zászlóra kitűzött „Mindenhol legyen internet!” jelszót egyelőre nem tudják megvalósítani.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG