4p

Életünk természetes részévé vált az offline vásárlás mellett az online is, amely kényelmével és rugalmasságával hamar átalakította a mindennapokat. Sokan már az internetről szerzik be a következő szezon ruházatát, a műszaki cikkeket és a hobbieszközöket, de akár már a nagybevásárlást is itt ejtik meg. Nézzük, hogy melyik vásárlási formával jár jobban!

Mi hozta el az online vásárlások aranykorát?

Az internet mindennapossá válása, a mobilbarát weboldalak és a választék folyamatos bővülése, a felhasználóbarát termékismertetés egyre népszerűbbé tette az online vásárlást. Napjainkban pedig már mindig kényelmesen, gyorsan, bármikor elintézhető egy-egy rendelés. A csomagküldés pedig országon belül nagyon gyorssá vált, így ha előző nap délig megrendeli a kiszemelt terméket, sok esetben másnap már csengethet is vele a futár.

Online vagy offline vásárlás - melyik a jobb választás?

1. Kényelem

Az online vásárlás mellett szól a kényelem, hiszen utazás, parkolóhely-keresés, sorban állás és cipekedés nélkül vásárolhatja meg a kívánt termékeket, amelyek hamar meg is érkeznek egy csomagban a futárral a munkahelyére vagy lakhelyére.

A rendelés bármikor elvégezhető otthonról a nappali melegéből, de akár az éjszaka közepén is. Az online rendelés nincs se helyhez, se időhöz kötve, ráadásul rengeteg időt és energiát megspórolhat vele.

2. Választék

Elterjedt nézet, de nem feltétlenül igaz, hogy nagyobb választékkal találkozhatunk offline, hiszen nagyobb raktározási hátteret biztosíthat egy fizikai eladótérrel rendelkező bolt, mint egy webshop. A valóságban azonban ez nem mindig van így, ezért érdemes az egyre nagyobb termékpalettával dolgozó webáruházak kínálatát is megnézni.

3. Kedvezmények, akciók

Mindkét vásárlási formánál jellemző, hogy a többszöri vásárlást kuponnal, matricagyűjtéssel és egyéb kedvezményekkel jutalmazzák (pl. online népszerű az ingyenes szállítás). Az online és offline térben tahát ugyanúgy lecsaphat egy-egy készletkisöprés alatt lévő darabra vagy kifutó termékre.

3. A termék

Míg egy boltban megtapogathatja, megnézheti közelről is a kiválasztott terméket, addig online a képekre és a leírásokra kell hagyatkozni, amelyek nem adják vissza minden esetben a valóságot. Így a netes vásárlással néha mellényúlhat az ember (pl. rossz méretű ruha, más árnyalatú termék stb.), habár ezek a termékek általában 14 napon belül vissza is küldhetők, ha valamiért nem felelnek meg az elvárásoknak.

4. Extra költségek

Az online vásárlás esetében ez mindenképp a szállítási és csomagolási költség lesz, amit sok webshop egy bizonyos összeg feletti vásárlás esetén ingyenes szállítási lehetőséggel kompenzál.

Offline vásárláskor a plusz költségeket az utazás, az üzemanyagköltség és az esetleges parkolódíj adhatja.

5. Kézhezvétel - szállítás

Míg a boltban vásárláskor - a fizetést követően - azonnal a kezében van a vásárolt termék, addig egy webshopos csomag 1-2 munkanap alatt érkezik meg - jó esetben. Ha külföldről vásárol, akkor akár hetekig is eltarthat a csomagküldés, elkeveredhet a csomag, ami persze nem gyakori, de előfordulhat.

Merre tart az online és offline kereskedelem?

Az online kereskedelem egyre több szegmensben elérhető, például már az élelmiszer nagybevásárlást is elintézheti interneten keresztül. Egyre több hipermarket és óriásvállalat fektet napról napra nagyobb hangsúlyt az e-kereskedelemre, hiszen immár hatalmas közönség szólítható meg az interneten.

Az offline boltok pedig speciális kínálattal és termékkipróbálási lehetőségekkel vehetik fel a versenyt a webshopokkal. Továbbá LED reklámtáblák, ablakmatricák és további marketing eszközök segítségével próbálják minél jobban felhívni magukra a figyelmet a rohamosan digitalizálódó világban.

Ha a mindennapokban döntenie kell, hogy egy terméket online vagy offline szerezzen-e be, akkor mindenképp mérlegelje, hogy időt, logisztikát (pl. utazás, cipekedés) és az anyagiakat tekintve melyik a jó megoldás. Ez termékenként teljesen eltérő lehet, hiszen előfordulhat, hogy a télikabátot internetről érdemesebb beszerezni, míg a nagybevásárlást szívesebben intézi a boltban. Mérlegelje a fenti szempontokat, amik segítenek a jó döntés meghozatalában!

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG