4p

Életünk természetes részévé vált az offline vásárlás mellett az online is, amely kényelmével és rugalmasságával hamar átalakította a mindennapokat. Sokan már az internetről szerzik be a következő szezon ruházatát, a műszaki cikkeket és a hobbieszközöket, de akár már a nagybevásárlást is itt ejtik meg. Nézzük, hogy melyik vásárlási formával jár jobban!

Mi hozta el az online vásárlások aranykorát?

Az internet mindennapossá válása, a mobilbarát weboldalak és a választék folyamatos bővülése, a felhasználóbarát termékismertetés egyre népszerűbbé tette az online vásárlást. Napjainkban pedig már mindig kényelmesen, gyorsan, bármikor elintézhető egy-egy rendelés. A csomagküldés pedig országon belül nagyon gyorssá vált, így ha előző nap délig megrendeli a kiszemelt terméket, sok esetben másnap már csengethet is vele a futár.

Online vagy offline vásárlás - melyik a jobb választás?

1. Kényelem

Az online vásárlás mellett szól a kényelem, hiszen utazás, parkolóhely-keresés, sorban állás és cipekedés nélkül vásárolhatja meg a kívánt termékeket, amelyek hamar meg is érkeznek egy csomagban a futárral a munkahelyére vagy lakhelyére.

A rendelés bármikor elvégezhető otthonról a nappali melegéből, de akár az éjszaka közepén is. Az online rendelés nincs se helyhez, se időhöz kötve, ráadásul rengeteg időt és energiát megspórolhat vele.

2. Választék

Elterjedt nézet, de nem feltétlenül igaz, hogy nagyobb választékkal találkozhatunk offline, hiszen nagyobb raktározási hátteret biztosíthat egy fizikai eladótérrel rendelkező bolt, mint egy webshop. A valóságban azonban ez nem mindig van így, ezért érdemes az egyre nagyobb termékpalettával dolgozó webáruházak kínálatát is megnézni.

3. Kedvezmények, akciók

Mindkét vásárlási formánál jellemző, hogy a többszöri vásárlást kuponnal, matricagyűjtéssel és egyéb kedvezményekkel jutalmazzák (pl. online népszerű az ingyenes szállítás). Az online és offline térben tahát ugyanúgy lecsaphat egy-egy készletkisöprés alatt lévő darabra vagy kifutó termékre.

3. A termék

Míg egy boltban megtapogathatja, megnézheti közelről is a kiválasztott terméket, addig online a képekre és a leírásokra kell hagyatkozni, amelyek nem adják vissza minden esetben a valóságot. Így a netes vásárlással néha mellényúlhat az ember (pl. rossz méretű ruha, más árnyalatú termék stb.), habár ezek a termékek általában 14 napon belül vissza is küldhetők, ha valamiért nem felelnek meg az elvárásoknak.

4. Extra költségek

Az online vásárlás esetében ez mindenképp a szállítási és csomagolási költség lesz, amit sok webshop egy bizonyos összeg feletti vásárlás esetén ingyenes szállítási lehetőséggel kompenzál.

Offline vásárláskor a plusz költségeket az utazás, az üzemanyagköltség és az esetleges parkolódíj adhatja.

5. Kézhezvétel - szállítás

Míg a boltban vásárláskor - a fizetést követően - azonnal a kezében van a vásárolt termék, addig egy webshopos csomag 1-2 munkanap alatt érkezik meg - jó esetben. Ha külföldről vásárol, akkor akár hetekig is eltarthat a csomagküldés, elkeveredhet a csomag, ami persze nem gyakori, de előfordulhat.

Merre tart az online és offline kereskedelem?

Az online kereskedelem egyre több szegmensben elérhető, például már az élelmiszer nagybevásárlást is elintézheti interneten keresztül. Egyre több hipermarket és óriásvállalat fektet napról napra nagyobb hangsúlyt az e-kereskedelemre, hiszen immár hatalmas közönség szólítható meg az interneten.

Az offline boltok pedig speciális kínálattal és termékkipróbálási lehetőségekkel vehetik fel a versenyt a webshopokkal. Továbbá LED reklámtáblák, ablakmatricák és további marketing eszközök segítségével próbálják minél jobban felhívni magukra a figyelmet a rohamosan digitalizálódó világban.

Ha a mindennapokban döntenie kell, hogy egy terméket online vagy offline szerezzen-e be, akkor mindenképp mérlegelje, hogy időt, logisztikát (pl. utazás, cipekedés) és az anyagiakat tekintve melyik a jó megoldás. Ez termékenként teljesen eltérő lehet, hiszen előfordulhat, hogy a télikabátot internetről érdemesebb beszerezni, míg a nagybevásárlást szívesebben intézi a boltban. Mérlegelje a fenti szempontokat, amik segítenek a jó döntés meghozatalában!

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG