4p

A Meta csoportban regisztrált Facebook február folyamán rekord mértékben esett vissza, miután február harmadikán 26%-kal zuhant a platform részvényeinek az értéke.

Mindez azután történt, hogy a Facebook nyilvánosságra hozta az előző negyedévi eredményeit, amiben egy egészen magas, 200 milliárd dolláros kiesés látható bizonyos szegmensek bevételében, valamint maga a Facebook platform folyamatosan, naponta csökkenő felhasználóinak számában is.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a Facebook egyik napról a másikra megszűnhet, vagy akár rövid, akár hosszabb távon hatással lenne a felhasználókra, viszont érdekesség, hogy az új felhasználók száma nem a megszokotthoz mérten emelkedett két negyedév között. (Mindössze 10 millió felhasználóval bővült a Facebook két az előző év utolsó két negyedéve között.)

A Meta a közösségi médiában ugyan a Facebook mellett olyan nagy óriásokat is magáénak tudhat, mint a WhatsApp, vagy éppen a jelen talán még mindig legelterjedtebb platformja, az Instagram, viszont a zászlóshajó Facebook küzd talán a legnagyobb kihívásokkal.

Ez annak is köszönhető, hogy a generációs váltást nem feltétlenül tudja jól kezelni a Facebook és folyamatosan küzd a fiatalabb felhasználók megszerzésével, vagy éppen ezen felhasználók megtartásával. Ugyanis a 2004-ben indult Facebook igaz több versenytársat is felvásárolt, de az előző 5-7 évben több olyan platform is elérhetővé vált, ami egészen könnyedén vette át a fiatalabb generációból érkező forgalmat a Facebooktól. Ilyen volt például a 2010-es évek közepén igen népszerű Snapchat, vagy éppen a már említett, ma már Meta tulajdon Instagram, vagy az előző két év siker projektje a Tik Tok.

Amíg a Facebook még ma is inkább az olvasott, posztolt digitális tartalmon alapszik, addig az Instagram, valamint a Tik Tok sokkal vizuálisabb, videó alapú tartalma a gyors média fogyasztást, valamint az aktív cselekvés követését helyezi a középpontba, ami sokkal vonzóbb a mai közösségi médiában.

A különböző online szolgáltatások, mint például a sportfogadó oldalak, vagy éppen az olyan népszerű közösségi oldalak, gaming, streaming platformok, mint például a Twitch, tovább osztják a forgalmat a közösségi média platformok között.

A Facebook viszont továbbra sincs veszélyben, valamint továbbra sem kell aggódni az oldal használhatósága miatt. Ugyanis a tech óriás a nagyobb méretű felhasználói kiesése mellett is a világ elsőszámú platformja, ami több mint 2.89 milliárd globális felhasználóval rendelkezik. A teljes Meta csoport pedig összesen majdnem 40 milliárd amerikai dollárnak megfelelő bevétellel zárta a 2021-es évet.

Érdekesség, hogy további nagy kiesések láthatóak a Metaverse divízióban is. A Facebook, vagyis a Meta egyik legnagyobb projektje majdhogynem 8 millió dolláros veszteséggel zárta az évet. A VR headset, a szoftver fejlesztése, valamint az egészen még futurisztikus VR szemüvegek fejlesztése, a Metaverse építése pedig összesen 10.2 milliárd amerikai dollárjába került a közösségi média óriásnak, mialatt csak ebből a projektből mindössze 2.3 milliárd dollárt profitált a cég.

Emellett olyan további szempontokat is kiemelt a Facebook a közelmúltbéli hirtelen tőzsdei értékének a visszaesésében, mint például az újabb Apple iPhone adatvédelmi beállítási módosítások. Ezt azzal magyarázta a Facebook, hogy ezek az újabb Apple iOS módosítások nyomást gyakorolnak a Facebook reklámozási mozgalmára, ami összesen 10 milliárd dollárnyi kieséshez vezetett az előző évben. Emellett kiemelendőek még olyan makroökonómiai tényezők is, mint az infláció, vagy éppen a kommunikációs berendezések szállítmányozási nehézségei 2021-ben.

Ami még érdekes a Meta piaci visszaesését tekintve, hogy a cég olyan projektekbe is bőségesen befektet, amik jelen pillanatban, vagy a közeljövőre nézve nem eléggé profitálóak. Ilyen szempontból megemlíthető például az Instagram Reels szekciója. Ettől függetlenül a Meta vezetősége hosszú távon pozitívnak tartja a Reels működtetését és ezért további kiemelt figyelmet kap. További erősíti ezt a tényt a néhány hónapja megjelent cikk, amiben az Instagram vezérigazgatója hivatalosan is bejelentette, hogy a Metán belül elhelyezkedő platform a Reels-ben látja a jövőt és az Instagram már nem egy egyszerű fotó megosztó platform.

Érdekes lesz tehát figyelemmel követni a Facebook teljesítményét 2022-ben, valamint leginkább azt, hogy az előző negyedév nagymértékű felhasználói kiesése egy egyszerű kisiklás, vagy a Facebook felhasználói közössége már valóban az alternatív platformok felé fordul.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG