4p

A Meta csoportban regisztrált Facebook február folyamán rekord mértékben esett vissza, miután február harmadikán 26%-kal zuhant a platform részvényeinek az értéke.

Mindez azután történt, hogy a Facebook nyilvánosságra hozta az előző negyedévi eredményeit, amiben egy egészen magas, 200 milliárd dolláros kiesés látható bizonyos szegmensek bevételében, valamint maga a Facebook platform folyamatosan, naponta csökkenő felhasználóinak számában is.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a Facebook egyik napról a másikra megszűnhet, vagy akár rövid, akár hosszabb távon hatással lenne a felhasználókra, viszont érdekesség, hogy az új felhasználók száma nem a megszokotthoz mérten emelkedett két negyedév között. (Mindössze 10 millió felhasználóval bővült a Facebook két az előző év utolsó két negyedéve között.)

A Meta a közösségi médiában ugyan a Facebook mellett olyan nagy óriásokat is magáénak tudhat, mint a WhatsApp, vagy éppen a jelen talán még mindig legelterjedtebb platformja, az Instagram, viszont a zászlóshajó Facebook küzd talán a legnagyobb kihívásokkal.

Ez annak is köszönhető, hogy a generációs váltást nem feltétlenül tudja jól kezelni a Facebook és folyamatosan küzd a fiatalabb felhasználók megszerzésével, vagy éppen ezen felhasználók megtartásával. Ugyanis a 2004-ben indult Facebook igaz több versenytársat is felvásárolt, de az előző 5-7 évben több olyan platform is elérhetővé vált, ami egészen könnyedén vette át a fiatalabb generációból érkező forgalmat a Facebooktól. Ilyen volt például a 2010-es évek közepén igen népszerű Snapchat, vagy éppen a már említett, ma már Meta tulajdon Instagram, vagy az előző két év siker projektje a Tik Tok.

Amíg a Facebook még ma is inkább az olvasott, posztolt digitális tartalmon alapszik, addig az Instagram, valamint a Tik Tok sokkal vizuálisabb, videó alapú tartalma a gyors média fogyasztást, valamint az aktív cselekvés követését helyezi a középpontba, ami sokkal vonzóbb a mai közösségi médiában.

A különböző online szolgáltatások, mint például a sportfogadó oldalak, vagy éppen az olyan népszerű közösségi oldalak, gaming, streaming platformok, mint például a Twitch, tovább osztják a forgalmat a közösségi média platformok között.

A Facebook viszont továbbra sincs veszélyben, valamint továbbra sem kell aggódni az oldal használhatósága miatt. Ugyanis a tech óriás a nagyobb méretű felhasználói kiesése mellett is a világ elsőszámú platformja, ami több mint 2.89 milliárd globális felhasználóval rendelkezik. A teljes Meta csoport pedig összesen majdnem 40 milliárd amerikai dollárnak megfelelő bevétellel zárta a 2021-es évet.

Érdekesség, hogy további nagy kiesések láthatóak a Metaverse divízióban is. A Facebook, vagyis a Meta egyik legnagyobb projektje majdhogynem 8 millió dolláros veszteséggel zárta az évet. A VR headset, a szoftver fejlesztése, valamint az egészen még futurisztikus VR szemüvegek fejlesztése, a Metaverse építése pedig összesen 10.2 milliárd amerikai dollárjába került a közösségi média óriásnak, mialatt csak ebből a projektből mindössze 2.3 milliárd dollárt profitált a cég.

Emellett olyan további szempontokat is kiemelt a Facebook a közelmúltbéli hirtelen tőzsdei értékének a visszaesésében, mint például az újabb Apple iPhone adatvédelmi beállítási módosítások. Ezt azzal magyarázta a Facebook, hogy ezek az újabb Apple iOS módosítások nyomást gyakorolnak a Facebook reklámozási mozgalmára, ami összesen 10 milliárd dollárnyi kieséshez vezetett az előző évben. Emellett kiemelendőek még olyan makroökonómiai tényezők is, mint az infláció, vagy éppen a kommunikációs berendezések szállítmányozási nehézségei 2021-ben.

Ami még érdekes a Meta piaci visszaesését tekintve, hogy a cég olyan projektekbe is bőségesen befektet, amik jelen pillanatban, vagy a közeljövőre nézve nem eléggé profitálóak. Ilyen szempontból megemlíthető például az Instagram Reels szekciója. Ettől függetlenül a Meta vezetősége hosszú távon pozitívnak tartja a Reels működtetését és ezért további kiemelt figyelmet kap. További erősíti ezt a tényt a néhány hónapja megjelent cikk, amiben az Instagram vezérigazgatója hivatalosan is bejelentette, hogy a Metán belül elhelyezkedő platform a Reels-ben látja a jövőt és az Instagram már nem egy egyszerű fotó megosztó platform.

Érdekes lesz tehát figyelemmel követni a Facebook teljesítményét 2022-ben, valamint leginkább azt, hogy az előző negyedév nagymértékű felhasználói kiesése egy egyszerű kisiklás, vagy a Facebook felhasználói közössége már valóban az alternatív platformok felé fordul.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG