3p
Etetőszékeket, pelenkázó lapokat és pelenkákat vizsgált az NFH. A vizsgálati eredmények során két etetőszék illetve egy pelenkázó lap nem felelt meg a termékbiztonsági követelményeknek. A pelenkák összehasonlító vizsgálata azt mutatta, van olyan termék, ami kétszer annyi nedvességet képes felfogni, mint a többi.
Miniszterelnöki látogatás 2011-ben a gyöngyösi P&G pelenkagyárban. MTI Fotó: Beliczay László

Etetőszékek: ketten elbuktak (feldőltek)

Az öt magas etetőszék közül két termék nem felelt meg a vizsgált termékbiztonsági követelményeknek. A két kifogásolt termék stabilitása nem megfelelő – hátrafelé felborul –, ezért használatuk során fennáll a sérülés veszély súlyos kockázata. Nem felelt meg az AMAL II márkajelzésű Wiktoria/5248 azonosító jelöléssel ellátott többfunkciós etetőszék bükkfából, valamint a Timgro márkajelzésű 72000292 azonosítójelzésű York fa etetőszék. Eredmények itt >>

Méreg: Súlyos kockázat egy pelenkázólapnál

A vizsgált 10 pelenkázó lap közül egy nem elégítette ki a termékbiztonsági követelményeket, ugyanis a pelenkázó lap anyagában a megengedettnél nagyobb mennyiségben volt jelen az úgynevezett DEHP (Di-(2-etilhexil)-ftalát), így ez az a termék súlyos kockázatot hordoz magában. Intézkedtek is, hogy a termék lekerüljön a boltok polcairól.

A bukott termék a Philippo márkajelzésű 5998434520049 vonalkódú felfújható pelenkázólap. Eredmények itt >>

Kétszer jobb a drága pelenka?

Ami az eldobható pelenkákat illeti: ezeknél fontos egyrészt a termék fizikai kialakítása (hogy mennyire kényelmes a baba számára), másrészt hogy mennyire gazdaságos. A vizsgálat azt mutatta: az olcsóbb termékek egyértelműen kisebb nedvszívó képességgel rendelkeznek, míg a két drágább termék kiugróan magas folyadékmegkötő képességgel rendelkezik.

A két legmagasabb eredményt mutató termék több mint kétszer annyi nedvességet képes felszívni, mint a legalacsonyabb eredményt hozó termékek. Ez az eltérés, igen jelentős, a drágább termékekből akár feleannyi használata is elegendő lehet azonos hatás eléréséhez. Ez gazdaságosabb használatot tesz lehetővé, egyúttal kevesebb hulladékot is eredményez, így ebből a szempontból környezetkímélőbbnek is tekinthető - írja az NFH.

A teszt eredményei itt találhatóak,  a két kiemelkedő termék a Libero és a Pampers volt.

Tényleg megéri a drágább? Kétszer jobb, de háromszor drágább? Az olcsó feleannyiba kerül, de háromszor annyi kell belőle? Kommentekben várjuk olvasóink tapasztalatait!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG