3p
Az e-kereskedelem robbanásszerű növekedése még várat magára, aminek nem csak az e-fizetésekkel kapcsolatos bizalmatlanság, hanem a kisebb vásárlói élmény is oka lehet egy felmérés szerint.

Bár egyre több időt töltünk az interneten, ahol szociális életet élünk, híreket olvasunk, bankolunk, szórakozunk, videót nézünk, zenét hallgatunk, vagy éppen a megvásárolandó termékről tájékozódunk. Ugyanakkor a gond éppen az, hogy leginkább csak tájékozódunk, és egyelőre ritkán vásárolunk, mert az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődése úgy tűnik, még várat magára. A rendszeres, rutinszerű online vásárlás mindössze a megkérdezettek 7 százalékánál bevett gyakorlat, ami kétszázalékos növekedést jelent 2011-hez viszonyítva – derül ki Geometry Global átfogó kutatásából, amelynek során négy kontinens tizenkét országának több mint kilencezer, 15 év fölötti internet felhasználóját kérdezték meg.

Az azért vigasztaló, hogy az online csatornák iránt való érdeklődés egyre nő, amit jól mutat az is, hogy a rendszertelen (maximum havi egy alkalommal történő) vásárlások száma látványosan, 59 százalékról 89 százalékra ugrott az elmúlt három év során – magyarázza Cesar Montes, a Geometry Global EMEA-ért felelős vezető stratégiai igazgatója.

Bár a kutatásban részt vevők 69 százaléka elismeri, hogy az e-kereskedelem megkönnyíti az emberek életét és 67 százalékuk egyetért azzal, hogy a következő években az online vásárlás teret hódít és az összvásárlások jelentős részét teszi majd ki, a Connected Shopper felmérés három fő akadályát látja az online vásárlások térnyerésének.

Az aggályok

A legkomolyabb aggályok a biztonsági, adatvédelmi okokban keresendő, hiszen sokan még mindig nem érzik biztonságosnak a netes fizetést. Mindössze a megkérdezettek 26 százaléka nyilatkozta azt, hogy megéri számára kiadni személyes adatait cserében az e-kereskedelem által nyújtotta előnyökért.

Az e-kereskedelem vártnál lassúbb fejlődése nagyban tulajdonítható annak, hogy a vásárlási döntésekben még mindig nagy szerepet játszanak a hagyományos üzletek. A válaszadók 88 százaléka elsősorban azért megy be egy boltba, hogy lássa „élőben” a terméket, 65 százalék pedig itt tájékozódik az árakról - bár a felmérés (szerintünk túlzó) eredménye szerint tízből hatan használják a mobiljukat vagy tabletjüket a boltokban is: árakat hasonlítanak össze, véleményeket olvasnak, lefotózzák az adott terméket, vagy éppen leellenőrzik, hogy online kedvezőbb áron be tudnák-e azt szerezni.

Mit nyújt nekünk a közösségi média?

A tanulmány fontos észrevétele, hogy annak ellenére, hogy az elmúlt tíz évben a közösségi média mennyire átalakította internetezési szokásainkat, a felhasználók oldaláról egyelőre nem sikerült ezen a csatornán kialakítani a márkákhoz való kapcsolódás előnyeit. A válaszadók 40 százaléka semmilyen késztetést nem érez, hogy márkákkal „barátkozzon” a világhálón. Legtöbben csak akkor értékelnék egy-egy márka „közeledését”, ha valamilyen hasznuk, előnyük származna a branddel való „barátságból”. Azonban a vásárlók 70 százaléka üdvözölné a mobil helyzetmeghatározása alapján geolokációs alapon mobiljukra ajánlatokat vagy a környéken lévő üzletekben beváltható kuponok érkeznének.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Dübörög a vámháború, hamarosan hullanak az árbombák a vásárlókra
Buksza blog | 2025. március 13. 12:49
Az Egyesült Államok, egyben a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart rá akta tolni a Donald Trump vámjaiból származó többletköltségeit kínai beszállítóira. A válasz feltartott középső ujj volt.
Vásárló Bajban a boltlánc: eladná a „családi ezüstöt” az Asda
Buksza blog | 2025. március 13. 12:02
Az Egyesült Királyság egyik nagy áruházlánca, az Asda kissé kétségbeesettnek látszó módszerrel igyekszik pénzhez jutni, hogy mérsékelje felgyülemlett adósságait. Hozzányúlnak a „családi ezüsthöz”.
Vásárló A Hold fázisainak titokzatos világa
Márkázott tartalom | 2025. március 10. 14:20
A Hold, amely égi társunkként mindig velünk van, a Föld körüli keringése során különböző fázisokon megy keresztül. Ezek a fázisok nem csupán látványosak, hanem bizonyos szempontból a mindennapi életünkre is hatással lehetnek.
Vásárló Ketyeg a bomba a magyar élelmiszerüzletekben – óriásit ugrottak egy év alatt az árak
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. március 10. 05:43
Elmaradt az újabb csúcsdöntés a magyar hipermarketekben, de egy év alatt óriásit drágultak az élelmiszerek: 20 hónapja nem mért ekkora éves áremelkedést a Privátbankár Árkosár-felmérése. A minisztérium fenyegetőzik, az áruházak bizonygatják, hogy eddig is akcióztak – vajon újra felrobban az árstop-bomba?
Vásárló Egyedül tanuljak vagy támaszkodjak szakértőkre? AI-eszközök a vállalkozások szolgálatában
Márkázott tartalom | 2025. március 8. 13:00
A mesterséges intelligencia területe izgalmas felfedezni való, de egyben lehetőségek tárháza is. Érthető, ha valaki úgy gondolja, hogy elmélyed benne és kiaknázza a benne rejlő potenciált. Az interneten rengeteg ingyenes anyag szolgál erre, és számtalan eszköz kipróbálható akár saját kísérletezéssel is.
Vásárló Egyre hangosabban kopogtatnak az előfizetős autók
Privátbankár.hu | 2025. március 8. 11:58
Olyan szolgáltatássá válhat az autózás, mint a mobiltelefon-használat. 
Vásárló Felderül a kedve, ha szombaton a benzinkúton jár!
Privátbankár.hu | 2025. március 7. 11:16
A benzin beszerzési ára bruttó 8 forinttal csökken, míg a gázolaj nagykerára 6 forinttal lesz kevesebb szombattól.
Vásárló Tényleg berágtak a kanadaiak
Privátbankár.hu | 2025. március 6. 15:43
A kanadai kormány egyik válasza az Egyesült Államok büntetővámjaira az onnan érkező szeszes italokra kivetett 25 százalékos importtarifa, ám a boltok tudnak ennél keményebb reakciót is.
Vásárló Megjött az Auchan válasza Nagy Mártonnak
Privátbankár.hu | 2025. március 5. 18:08
Miután a nemzetgazdasági miniszter fenyegető hangú közleményben követelt árcsökkentést, az Auchan jelezte, mennyit akciózott már eddig is az első két hónapban.
Vásárló Bevetették a „gazdasági elsötétítést” Trump ellen
Privátbankár.hu | 2025. március 4. 12:46
Egy amerikai civil szervezet vezetésével indult mozgalom vásárlási bojkottot hirdetett az Egyesült Államok kormányzati szerveinél végrehajtott elbocsátások elleni tiltakozásul. Első körben sikertelenül. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG