2p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar nők háromnegyede szokta elolvasni a szépségápolási és kozmetikai termékek összetevőinek listáját, több mint felük pedig szeretne bővebb és érthetőbb tájékoztatással találkozni az egyes termékeken - derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből.

A magyar nők 76 százaléka szokta elolvasni a szépségápolási és kozmetikai termékek (tusfürdők, dezodorok, szappanok, krémek/testápolók) csomagolásán az összetevők listáját - derül ki a 18-59 éves nők körében, 600 fő részvételével végzett reprezentatív kutatás eredményeiből.

A 76 százalékból 26 százalék rendszeresen olvassa ezeket, mert érdekli a kozmetikumok összetétele, további 50 százalék pedig esetenként fordít figyelmet az összetevőlistára. Azok közül, akik nem olvassák el (24 százalék) 11 százalék azért nem teszi ezt, mert nem érti a latin elnevezéseket és 13 százalék azért, mert nem érdekli ez az információ.

A kutatás azt is vizsgálta, hogy mekkora igény lenne arra, hogy a szépségápolási termékekre bővebb és érthetőbb termékleírást helyezzenek el a gyártók. Az eredmények kimutatták, hogy a nők többsége örülne ennek: a válaszadók 56 százaléka mondta azt, hogy mindenképpen szükség lenne a bővebb és érthetőbb leírásra, 41 százalék válaszolt úgy, hogy nem zavarná a több információ, és pusztán 3 százalék szerint nincs szükség erre.

Akármit nem kennek a bőrükre

Azok körében, akik bővebb és érthetőbb termékleírást szeretnének, azt figyelhetjük meg, hogy a kor előrehaladtával egyre nő az igény a részletesebb leírásra is. A magyar 18 és 29 év közötti hölgyek majdnem fele (48 százalék) mindig elolvassa az összetevők listáját, a 30 és 39 év közötti nők kicsivel több, mint fele (52 százaléka) fordít fokozott figyelmet a kozmetikai termékek összetevőire.

A 40 és 49 év közötti korosztályból 58 százalék, az 50 és 59 év közötti nőknek pedig 65 százaléka gondolja azt, hogy fontos lenne a termékeken egyszerűbb, ugyanakkor bővebb leírást feltüntetni.

Egyértelműen látszik, hogy a magyar nők egyre inkább odafigyelnek arra, hogy mit kennek magukra, milyen szépségápolási termékeket használnak. Ezt az erősödő tudatosságot mutatja az erősödő igény a részükről, hogy több, illetve közérthetőbb információt látnának a kozmetikumok csomagolásán az összetevőkről – véli Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem csupán a magyarokat hagyta faképnél a zsugorodó áruházlánc
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 10:07
Nemcsak Magyarországnak fordított hátat a Cora áruházlánc, amelynek hipermarketjei itt az Auchan kezébe kerültek. A vállalat tovább zsugorodik, mert már a nyugat-európai piac is kifog rajta.
Vásárló Trump rácsapott a konyhaasztalra is
Buksza blog | 2025. április 15. 07:54
Jó példája a juharszirup annak, milyen mélyen összefonódott az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államok és Kanada gazdasága. Hiába termelik amerikaiak a szirupot, ha kanadai eszközöket használnak hozzá.
Vásárló Egyre súlyosabb a helyzet, már keresik az utódot a csokipiacon
Buksza blog | 2025. április 13. 16:59
Egyre valószínűbb, hogy a hagyományos csokoládé luxuscikké válik, miután egyik fő alapanyaga, a kakaó ritkaság lesz. Az élelmiszer-fejlesztők keresik, mivel lehetne pótolni a kakaót.
Vásárló „Egy euróval sem adunk többet a kormánynak” – kellemetlen meglepetés érheti a Szlovákiában vásárló magyarokat
Buksza blog | 2025. április 13. 12:15
Az új tranzakciós adó bevezetése miatt előfordulhat, hogy a Szlovákiába látogató magyaroktól is készpénzt kérnek olyan vásárlásoknál, amelyeket korábban bankkártyával fizettek ki.
Vásárló Az árrésstopról is beszélt a magyar Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 14:41
A jelenlegi piaci környezet egy akadálypálya a kiskereskedelmi láncoknak. Ezen próbál lavírozni a Spar. Most kiderült, mennyire sikerült. 
Vásárló Mire számíthatunk 2025-ben a betonozás áraival kapcsolatban?
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 09:40
Az építkezéseknél és a lakásfelújítások során sokszor találkozunk azzal a kihívással, hogy pontosan kalkulálni kell a betonozás költségeit. Hiszen ezek az alapmunkálatok nélkülözhetetlenek, gyakran a projektek kiindulópontját jelentik, és minden további munkálatra hatással lehet a minőségük.
Vásárló A jövő autómosása – víz nélkül
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 08:53
El tudod képzelni, hogy autód ragyogó tiszta legyen anélkül, hogy közben egy csepp vizet is elhasználnál? Sokak számára ez a gondolat új és talán hihetetlen is, hiszen a hagyományos autómosási szokásokkal nőttünk fel. Az autómosók többnyire bőséges vízfelhasználással dolgoznak, hiszen azt gondoljuk, minél több víz és tisztítószer kerül a kocsira, annál tisztább lesz az. De mi van, ha van erre egy alternatíva?
Vásárló Nagyot csökken az üzemanyagok ára, így időzítse a tankolást!
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:29
600 forint alá is benézhetnek az árak.
Vásárló Dohányzás: anyuci és apuci idegesítő szerepébe képzeli magát egy áruházlánc
Buksza blog | 2025. április 8. 11:03
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.
Vásárló Furcsa sorsa jutott egy csapat Audi – ezt is Trump intézte el
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 13:57
Audi-szállítmányok ragadtak bent az amerikai kikötőkben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG