2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Engedékenyebbek vagyunk házi kedvencünkkel, mint partnerünkkel, ha rendetlenségről van szó. Az IKEA Élet Otthon kutatása a magyarok, csehek és szlovákok takarítási, rendtartási szokásait és a rendetlenséghez való viszonyukat térképezte fel. A kutatás arra is kitért, hogy a három, ugyancsak pedáns, tisztaság- és rendszerető országban élőknek milyenek a mindennapjai házi kedvenceikkel.

A magyarok és szlovákok élen járnak a tisztaságban - a válaszadók fele (49 százalék) bevallottan élvezi a takarítást -, a csehek azonban már kevésbé lelkesek (38 százalék) e téren, többségük (55 százalék) szükséges rossznak éli meg a takarítást. Más a helyzet a rendrakással: míg a magyarok csupán 68 százaléka nem tűri, ha felfordulás miatt nem talál meg valamit otthonában, ez a csehek esetében 78, a szlovákoknál 80 százalék.

A többségnek van háziállata

A régió IKEA vásárlóinak 60 százaléka háziállatokkal osztja meg otthonát: Magyarországon körülbelül 7 millió házi kedvenc él háztartásokban, egy-egy harmaduk kutya és macska, egy harmaduk pedig kisemlős, hal, teknős vagy papagáj.

A kutatásból kiderült, a háziállatokkal élő magyarok, csehek és szlovákok többségét leginkább az elhullott szőr zavarja, teljes azonban az egyetértés abban, hogy ez az állattartás velejárója. A kedvencekkel élők épp ezért sokkal inkább elviselik a kutyák és macskák okozta koszt, rendetlenséget, még akkor is, ha vendéget várnak, mint partnerükét, akikkel a legtöbbször azért pattan ki a vita, mert nem foglalkoznak kellőképpen a rendrakással, takarítással. A napi rutin része a széthagyott játékok összepakolása, a lehullott ételmaradék, az etető vagy az itató takarítása.

Nem alszunk együtt az állatokkal

A háziállatok okozta napi kosz és rendetlenség ugyan elfogadott, az IKEA kutatásából az is kiderül, hogy tűrőképességnek is van határa: a magyarok 73 százaléka elfogadhatatlannak tartja, hogy kedvence az ágyában aludjon, a legelfogadóbb a 18-29 éves korosztály, a legkevésbé a 60 fölötti korosztály tűri meg a jelenséget. Érdekes, hogy csehek csupán 47 százaléka gondolkodik hasonlóan, míg a szlovákok 68 százaléka.

Az IKEA kutatása arra is rámutat, hogy nem az esetlegesen okozott rendetlenség az elsődleges oka annak, hogy a régióban élők nem tartanak háziállatot, azok inkább a felelősség, idő és energia.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG