2p
Engedékenyebbek vagyunk házi kedvencünkkel, mint partnerünkkel, ha rendetlenségről van szó. Az IKEA Élet Otthon kutatása a magyarok, csehek és szlovákok takarítási, rendtartási szokásait és a rendetlenséghez való viszonyukat térképezte fel. A kutatás arra is kitért, hogy a három, ugyancsak pedáns, tisztaság- és rendszerető országban élőknek milyenek a mindennapjai házi kedvenceikkel.

A magyarok és szlovákok élen járnak a tisztaságban - a válaszadók fele (49 százalék) bevallottan élvezi a takarítást -, a csehek azonban már kevésbé lelkesek (38 százalék) e téren, többségük (55 százalék) szükséges rossznak éli meg a takarítást. Más a helyzet a rendrakással: míg a magyarok csupán 68 százaléka nem tűri, ha felfordulás miatt nem talál meg valamit otthonában, ez a csehek esetében 78, a szlovákoknál 80 százalék.

A többségnek van háziállata

A régió IKEA vásárlóinak 60 százaléka háziállatokkal osztja meg otthonát: Magyarországon körülbelül 7 millió házi kedvenc él háztartásokban, egy-egy harmaduk kutya és macska, egy harmaduk pedig kisemlős, hal, teknős vagy papagáj.

A kutatásból kiderült, a háziállatokkal élő magyarok, csehek és szlovákok többségét leginkább az elhullott szőr zavarja, teljes azonban az egyetértés abban, hogy ez az állattartás velejárója. A kedvencekkel élők épp ezért sokkal inkább elviselik a kutyák és macskák okozta koszt, rendetlenséget, még akkor is, ha vendéget várnak, mint partnerükét, akikkel a legtöbbször azért pattan ki a vita, mert nem foglalkoznak kellőképpen a rendrakással, takarítással. A napi rutin része a széthagyott játékok összepakolása, a lehullott ételmaradék, az etető vagy az itató takarítása.

Nem alszunk együtt az állatokkal

A háziállatok okozta napi kosz és rendetlenség ugyan elfogadott, az IKEA kutatásából az is kiderül, hogy tűrőképességnek is van határa: a magyarok 73 százaléka elfogadhatatlannak tartja, hogy kedvence az ágyában aludjon, a legelfogadóbb a 18-29 éves korosztály, a legkevésbé a 60 fölötti korosztály tűri meg a jelenséget. Érdekes, hogy csehek csupán 47 százaléka gondolkodik hasonlóan, míg a szlovákok 68 százaléka.

Az IKEA kutatása arra is rámutat, hogy nem az esetlegesen okozott rendetlenség az elsődleges oka annak, hogy a régióban élők nem tartanak háziállatot, azok inkább a felelősség, idő és energia.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG