3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Veszélyeztetik a kiváló német minőséget jelző Made in Germany védjegyet a termékbiztonsági szabályok megváltoztatását célzó brüsszeli tervek - vélik vezető német gazdasági érdekképviseletek.

A Die Welt csütörtöki beszámolója szerint a legbefolyásosabb német gazdasági érdekképviseletek vezetőit Tonio Borg fogyasztóvédelmi és Antonio Tajani ipari és vállalkozási ügyekért felelős biztos terve háborította fel.

Az elképzelés szerint a termékek származási országára vonatkozó előírásokat összehangolnák a vámszabályokkal, és az élelmiszereket kivéve valamennyi terméken kötelezővé tennék a származási ország megjelölését. A javaslat célja a termék eredetének pontosabb meghatározása, ami nagyobb védelmet biztosít a veszélyes termékekkel szemben.

Kevesebb termékre lehetne ráírni

Jelenleg a főszabály szerint a termék abból az országból származik, ahol az előállítás utolsó jelentős szakaszát befejezték, vagyis például nem csupán becsomagolták, hanem összeszerelték. A vámszabályokhoz igazított új rendszerben a Made in Germany nem tűnne el, de jóval kevesebb termékre lehetne ráírni.

Egy bőrtáska például, amelynek az alapanyagát Németországban állítják elő, majd Tunéziában német tervek alapján kiszabják az egyes részeit, és végül Németországban varrják össze, az új rendszerben már nem kaphatná meg a Made in Germany jelzést, hanem tunéziai terméknek minősülne - írta a Die Welt.

Kiüresíti a minőségi garanciát

Az Európai Bizottság új javaslata "súlyos veszélybe sodorja" a csaknem 130 éve alkalmazott és világszerte ismert védjegyet - mondta a Die Welt című lapnak nyilatkozva Eric Schweitzer, a német ipari és kereskedelmi kamarák szövetségének (DIHK) elnöke. "El a kezekkel a Made in Germany védjegytől" - tette hozzá Anton Börner, a nagykereskedelmi, külkereskedelmi és szolgáltatóipari vállalakozások érdekképviseletének (BGA) vezetője, aki szerint a bizottság "fogyasztóvédelmi érvekkel takarózva, a hátsó ajtón keresztül próbálja támadni" a jól bevált német védjegyrendszert.

Eric Schweitzer szerint a Made in Germany a minőséget jelzi. Azt jelenti, hogy a termék német gyártmány, vagyis "a legmagasabb szintű technológia, formatervezés és megmunkálás" jellemzi. A brüsszeli terv "kiüresíti" ezt a minőségi garanciát, továbbá "hamis biztonságérzetet kelt a fogyasztóban és a külföldi termékek diszkriminációjához vezethet" - mondta a DIHK vezetője, hangsúlyozva, hogy a jelenlegi szabályok alapján is pontosan meg lehet állapítani a veszélyes termékek eredetét.

Anton Börner hozzátette: a bizottságot a "mindent szabályozni akaró túlbuzgóság" vezérli, és különösen a német gazdaság derékhadát alkotó kis- és közepes méretű vállalkozásokat veszélyezteti, amelyek nem annyira ismertek, mint az óriáscégek, de a Made in Germany védjegy garantálja a termékeik minőségét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG