A közlemény szerint a sörös cégek összesített árbevétele 2011-ben még csak 120,3 milliárd forint volt, tavaly már meghaladta a 133 milliárd forintot, amit két év alatt nagyjából 11 százalékos növekedés. Így a két év alatt mért infláció fölött, nagyjából kilencedével nőtt a sör és egyéb termékek értékesítéséből származó bevételük - áll a közleményben.
A három vállalaton belül a Dreher árbevétele dinamikusan, 32 milliárdról csaknem 46 milliárdra nőtt, a Borsodié enyhén, 33,2 milliárdról 31,7 milliárdra csökkent, míg a Heinekené 46,7-49 milliárd között ingadozott 2011 és 2013 között.
A kicsik nagyon kicsik
A negyedik legnagyobb szereplő, a Pécsi Sörfőzde Zrt. már csak 5,4 milliárdos bevétellel büszkélkedhetett 2013-ban. A Pécsi Sörfőzde Zrt. fokozatosan veszít a részesedéséből, 2011-ben még az összes sörgyártó árbevételének csaknem 6 százaléka volt a cégé, tavaly viszont már csak 4 százalékos volt a részesedése: több mint 7 milliárdról 5,4 milliárd alá csökkent a bevételük - írták.
A három nagyvállalat túlsúlya nem az elmúlt év eredménye, hanem lényegében a rendszerváltozást követő piaci viszonyok megjelenése óta tapasztalható - jegyzik meg a közleményben.
A sörfőzők között több mint tíz olyan vállalkozás van, amelynek a 2013-as árbevétele a tízmillió forintot sem érte el, igaz, a tavaly alapított Magyarhertelendi Sörfőzdéé csak néhány tízezer forintra volt ettől. Ezek a vállalkozások jellemzően kézműves söröket előállító manufaktúrák, kisüzemek - áll a közleményben.