2p
Megállíthatatlanul dübörög az online kereskedelem, az első félévben 18 százalékkal költöttünk több pénzt internetes vásárlások során.

A teljes hazai online kiskereskedelmi szektor tranzakciós eredménye a harmadával, árbevétele pedig 15 milliárd forinttal nőtt a második negyedévben. Az első félévben pedig 18 százalékkal, 131 milliárd forintra nőttek a bevételek, közölte a GKI Digital és az Árukereső.hu a Privátbankár.hu-val.

A sikeres vásárlások egyébként nagyban függenek attól, hogy milyen reklámstratégiát követ egy-egy online áruház, jelenleg minden 100 látogatóból csupán kettő vesz is valamit az adott platformon. A legerősebb ebben a számítástechnika jár, a legkevesebbet az otthon- illetve kertépítészeti termékekből vásároljuk a számítógép segítségével.

Kütyüre és tévére szórjuk a pénzt

Az év során több jelentős sporteseményen is szurkolhattunk, ezek pedig jó hatással vannak az online vásárlásokra is. A szórakoztató elektronika volt a legnépszerűbb termékkör a vásárlók körében, a második negyedév bevételének mintegy háromnegyede innen származott. A nagyobb értékű vásárlások mellett a kisebb, egyszeri tételek száma is nőtt, ennek köszönhetően egy vásárló átlagosan 11 200 forintért vásárolt online, ez az érték tavaly még 10 ezer forint volt.

Forrás: GKI Digital

Reklám nélkül esélytelen

Az internetes vásárlás népszerűségének erősödésével egyre nagyobb a nyomás a webáruházakon, hogy különböző marketingfogásokkal csalogassák magukhoz a vásárlókat. A fokozódó kínálat- és árverseny miatt, a ”felszínen maradás” minden korábbinál jobban függ a megfelelő mennyiségű és minőségű marketing aktivitástól, a cégek kétharmada egy előzetesen lefektetett marketingstratégia mentén működik.

Forrás: GKI Digital

Átlagosan négyféle eszközt használnak a reklámozásra, rendkívül népszerűek az árösszehasonlító oldalak, mivel ezekkel az újonnan alapított, kis cégeknek is van lehetősége a „bemutatkozásra”. Emellett egyre többet fordítanak a webshopok különböző keresőoldalak hirdetéseire, akciós kampányokra, illetve most már egyre többen használják a Facebookot hirdetési felületként. Jelenleg a magyarországi kereskedők több, mint háromnegyedének van közösségi oldala.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG