TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

A #veddahazait kampányban részt vevő cégek képviselői azt emelték ki, hogy minden gazdasági szereplőből – gyártók, kereskedők, fogyasztók ­– pozitív érzéseket váltott ki a járványhelyzetben elindított akció. Az is ismét bebizonyosodott, hogy a Magyar Termék igazi ereje a védjegyhasználóik összefogásában rejlik.

Így összegezte a #veddahazait mozgalom, valamint a Magyar Termék védjegyhasználat tapasztalatait Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, akit arra kértünk, ismertesse, miként történik náluk a marketingtervezés.

„Marketingbizottság segíti a munkánkat, hiszen nagyon sok marketingaktivitás kell céljaink eléréséhez, hogy eljuttassuk üzeneteinket a vásárlókhoz” – mondta el. Kezdetben elsősorban az évi aktuális nyereményjáték szervezésében vett részt a bizottság. „Négy évvel ezelőtt – amikor ügyvezető lettem – újragondoltuk ezt a felállást. Azóta közreműködik az éves, sőt a sokéves marketingstratégia tervezésében is. Az öt főből álló testület remek szakemberekből áll: védjegyhasználó cégeink marketingeseiből.

A csaknem 170 védjegyhasználó között egyre több az aktív partner „Nagyon örülünk, hogy eljutottunk odáig, hogy most már azon kell gondolkodnunk, hogyan lehet összehangolni a sok résztvevő szempontjait egy-egy nyereményjátékban, üzletlánci akcióban vagy akármilyen más közös megjelenésben. Szépen kialakultak erre a megoldási metódusok: például, ha két húsgyártó egyszerre jelentkezik be egy aktivitásra, akkor megbeszélik, melyikük vegyen részt benne, vagy ha mindketten, akkor miként osszák meg a termékkört. A Magyar Termék pedig egyre több nyereményjátékot, illetve aktivitást is szervez, így el tudjuk osztani a lehetőségeket” – avatott a részletekbe.

Nincs egymásnak feszülés, hiszen nem egyszer bebizonyosodott már, milyen erős hatással bír az együttműködés, „Olyan közös aktivitások jönnek létre – lásd a #veddahazait külterületi kampánya ­–, amelyben több szektor képviselői – például tetőcserepet gyártó üzem, papíripari cég, élelmiszer-ipari gyártók­ egyszerre jelenhetnek meg. Arról nem is beszélve, hogy olyan vállalkozások is képesek részt venni országos kampányokban, amelyek nagyon kis büdzsével rendelkeznek, vagy nincs marketingrészlegük.”

Az együttműködés kapcsolati hálót is jelent, és közösséget épít. Például az Agóra konferenciák szakmai partnertalálkozók is egyben. A Magyar Kincsek programsorozat pedig kötetlenebb találkozási alkalmakat kínál. „Ezek is kitűnő lehetőségek, védjegyhasználóink nagyon szeretik ezt a sokszínűséget.”


Benedek Eszter elmondta azt is, hogy a „Vedd a hazait, védd a hazait” kampányba bekapcsolódó, még nem „védjegyes” gyártók is megtapasztalták az együttműködés erejét, információi szerint közülük többen is Magyar Termék védjegyhasználóként folytatják.

Gyermelyi Zrt.: felértékelődtek a magyar és biztos forrásból származó termékek

Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketing-igazgatóhelyettese két éve tagja a Magyar Termék marketingbizottságának. Gyártóként azt tartja fontosnak, hogy a védjegyhasználók számára releváns, hasznos aktivitások, megjelenések szülessenek, a rendelkezésre álló erőforrásokat pedig a lehető leghatékonyabban használják fel.

Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketing-igazgatóhelyettese

A Gyermelyi 2013-ban csatlakozott a védjegyfelhasználók táborához. „Azt kívántuk kiemelni, hogy termékeink mindegyike 100 százalékban magyar alapanyagból készül. Erre ezt a közösségi védjegyet tartottuk a legalkalmasabbnak az abban az időben létező igen sok magyar származást jelölő logó közül. Láttuk, hogy a védjegy tulajdonosa aktív kapcsolatot ápol a közösség tagjaival, a kereskedőkkel és a releváns minisztériumokkal. Egy biztos hátterű, valódi értéket képviselő védjegyet akartunk. Ezt meg is kaptuk, és mindemellett egy aktív közösség tagjai is lettünk.”

A #veddahazait mozgalmat látványos sikerként értékelte, mind a fogyasztók, mind a szakma rendkívül jól fogadta. „Eddig is ismert, de nem feltétlenül fontosnak tartott aspektusból értékelődtek fel a magyar és biztos forrásból származó termékek.”

A járvány hatásairól elmondta, számukra is eddig ismeretlen élethelyzetet hozott. Tartósélelmiszer-gyártóként először nagyon aktív érdeklődést tapasztaltak a fogyasztók részéről, „olykor az indokoltnál nagyobbat is”. Azonban a gasztronómiai terület gyakorlatilag leállt, csak mostanában kezd újraéledni, és még mindig távol van a pandémia előtti szinttől. Ez nyilván megjelenik az értékesítési mutatókban.

Jövőre lesz 50 éves a Gyermelyi Tésztagyár, ennek alkalmából több új aktivitással készülnek. A 2018-ban átadott új üzem pedig lehetőséget ad az exportértékesítés jelentős növelésére, így ezen a területen is aktív marketingtevékenységet folytatnak – ismertette a terveket Bokros Gábor marketing-igazgatóhelyettes.

Szarvasi Mozzarella Kft.: a vírushelyzettől függetlenül is kellenének az ilyen összefogások

Bár még nem védjegyhasználó, a Magyar Termék hívó szavára márciusban az elsők között csatlakozott a #veddahazait mozgalomhoz a Szarvasi Mozzarella Kft. Mint Rohony Miklós marketingvezető kifejtette, nagyon hasznosnak találták a célkitűzéseit. Magyar gyártóként úgy gondolták, kötelességük is, hogy segítsék más magyar gyártók tevékenységét, illetve a saját érdeküket is jól szolgálja az együttműködés. „Magam is kifejezetten örültem annak, hogy hazánkban ilyenfajta összefogás létrejöhet. Kiválónak értékelem a kampányt, a jövőben is – a vírushelyzettől függetlenül – kellenének ilyen akciók.”

Rohony Miklós, a Szarvasi Mozzarella Kft. marketingvezetője

Értékesnek minősítette a médiumokban, illetve a különböző közösségi felületeken való sok-sok megjelenést. Saját köreikből szintén csak elismerő visszajelzést kaptak, „a vásárlókban pozitív életérzést keltett, hogy nem arról van szó, hogy ebben az országban mindenki csak harácsol, hanem összefogásra is képesek a magyar vállalkozók”.

A járvány miatt komoly visszaesésre számított a cég, „ehhez képest jól kilábaltunk a helyzetből, és jelenleg már ott tartunk, hogy elértük a tavalyi évvel azonos a forgalmat. Nehéz mérnünk, hogy ebben a gazdaság beindulásának mekkora szerepe van, de abban biztos vagyok, hogy a kampánynak számottevő hatása volt”.

Hogy ezek után Magyar Termék védjegyhasználó lesz-e a Szarvasi Mozzarella Kft., azon „még nem gondolkodtunk, de nagy esélyt látok rá” – válaszolta kérdésünkre Rohony Miklós marketingvezető.

A cikket a KNK PR&Média készítette

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon után, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Agrár A lízingpiacon az agrárgép-finanszírozás komoly bővülésen ment keresztül
Privátbankár.hu | 2020. október 24. 15:07
A koronavírus-járvány ellenére az agárgép-lízing tartja magát, a finanszírozott összeg közel 1 százalékkal emelkedett a második negyedévben, a teljes portfólió értéke pedig 11 százalékkal 192 milliárd forint fölé nőtt - közölte a Magyar Lízingszövetség. Az utóbbi években részben a lízingfinanszírozásnak, ezen belül a kedvezményes jegybanki hitelprogramoknak köszönhetően korszerűsödött a magyarországi agrárgéppark, ez pedig hosszabb távon segíti az ágazat és a teljes gazdaság fejlődését.
Agrár Nem elég a Covid, még a sertéspestis is pusztít
Privátbankár.hu | 2020. október 21. 11:32
Az előző negyedévi, 27,5-ről 30,5-re emelkedett a Takarék AgrárTrend Index értéke. Az élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom jelentős mértékű bővülése jótékonyan hatott az egyes termékpályák szereplőire, továbbá a vendéglátóhelyek újranyitása is javuló hangulatot eredményez a mezőgazdaságban. Az előző negyedévhez képest csak a sertéságazat kilátásai romlottak, miután szeptemberben Németországban megjelent a sertéspestis.
Agrár A világgal kell versenyeznünk a búzáért - újabb lisztáremelés jön
MTI | 2020. október 21. 06:35
Nehezen vásárolnak most a malmok megfelelő, jó minőségű búzát a piacon, az árak a tonnánkénti 60 ezer forintot is elérik, helyenként pedig már meghaladják. Ez az aratás kezdete óta 20 százalékos áremelkedésnek felel meg - írja gabonakereskedői forrásokra hivatkozva a Világgazdaság szerdai száma.
Agrár Lesz olyan magyar termelő, akinek nagyon fog fájni a brexit
Király Béla | 2020. október 20. 17:04
A múlt heti uniós csúcson sem született érdemi eredmény a britekkel folyó tárgyalásokról, így egyre fenyegetőbb a megállapodás nélküli brexit. Ha év végig nem sikerül megegyezni, akkor jövőre vámok sújtják majd az uniós termékeket, ez pedig sok mezőgazdasági termelőnek is veszélyezteti majd a piacát. Magyar vállalkozások is lehetnek közöttük.
Agrár Patthelyzetben a BKV, óriási kötbért kell fizetnie
Privátbankár.hu | 2020. október 13. 07:47
Egy 15 évvel korábbi ingatlan eladása miatt kell a BKV-nak 1,2 milliárd forintos kötbért fizetnie. Ráadásul az összeg napról-napra növekszik, mert esély sincs a telep átadására.
Agrár Most ért véget a tavaszi korona-spórolás, viszik a gazdák a traktorokat, mint a cukrot
Privátbankár.hu | 2020. október 12. 09:08
40 százalékkal több új traktort adtak el szeptemberben, mint egy évvel korábban.
Agrár Új adókönnyítések: októberben a parlament elé kerülhet
Privátbankár.hu / MTI | 2020. október 4. 07:31
A Gazdaságvédelmi Operatív Törzs (GOT) a héten jelentős adóügyi könnyítésekről döntött, amelyek fókuszában az adóbürokrácia jelentős csökkentése állt, mondta Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.
Agrár Öt embernek lett pozitív a mintája a Lázár János felügyelte cégnél
MTI | 2020. szeptember 20. 10:48
Mindenkit leteszteltek a mezőhegyesi  agrárvállalatnál.
Agrár Kósa Lajos megmentette a Csíki Sört
Vég Márton | 2020. szeptember 18. 16:32
Tavaly is veszteséges lett Magyarországon a Csíki Sör, ami egy újabb érv lehetett amellett, hogy a kormánypártoknak miért kellett villámgyorsan átírniuk a sörpiaci szabályokat. 
Agrár Nem tiltják be a rituális állatöléseket az EU-ban
Privátbankár.hu / MTI | 2020. szeptember 10. 16:59
Úgy tűnik, a közösségi jogot az állatok joga fölé helyezte az Európai Bíróság.
Friss
hírlevél