A boldog dolgozó a jó dolgozó: egyre több vállalatvezető ismeri fel, hogy egy kis motiváció csodákra képes. Nem kell ugyanis feltétlenül durva fizetésemelésekben és extra juttatásokban gondolkodni, ezek ugyanis hiába vannak meg, ha egyébként az alkalmazott nem szeret a munkahelyén lenni, vagy, ha adott esetben nem értékeljük eléggé. Ceren Cubukcu, az Entrepreneur.com szerzője megosztott 5 tippet a Privátbankár.hu-val – ha ezeket figyelembe veszed, garantáltan olajozottan és boldogabban megy majd a munka!
A Google irodája Kuala Lumpurban. Forrás: blog.google |
1. Teremts barátságos munkakörnyezetet!
Nem véletlenül irigykedik mindenki a Google irodáira, ehhez azonban nem kell feltétlenül labdamedence és csúszda, hogy a dolgozóid jól érezzék magukat. A növények köztudottan pozitív érzéseket keltenek, ráadásul amellett, hogy javítják a levegőt, szűrik a zajt és csökkentik a páratartalmat, a zöld növények látványa nyugtató hatással is van az emberre. A földszínek emellett mérséklik a magas vérnyomást és a stresszt is, így érdemes ilyenekkel operálni, amikor kialakítjuk az irodát.
2. Ismerd el munkatársaid teljesítményét!
Eleinte mindenki ambiciózus és lelkesen veti magát a munkába, ez azonban könnyen ellaposodik, ha nincs megfelelő visszajelzés arról, hogy jól végzik-e a munkájukat. Az alkalmazottaknak a céljaik eléréséhez vezető út során nagyon fontos, hogy a vezetőjük értékelje és elismerje a befektetett munkájukat. A szakember azt javasolja, hogy a kedves szavak mellett néha jutalmazd meg őket például egy finom ebéddel – egy ilyen gesztust nem felejtenek el egyhamar, és tovább motiválja őket, hogy kitartóan dolgozzanak.
3. Képezd a kollégáidat!
Úgy persze könnyű visszajelzést adni, ha egyébként minden gördülékenyen és olajozottan megy. Ha azonban úgy látod, hogy az egyikük teljesítménye gyengébb a többiekénél, ott építő kritikával tudsz segíteni, adott esetben ösztönözheted az alkalmazottat arra, hogy képezze tovább magát. Cubukcu szerint „az embereket nem az érdekli, hogy mennyit tudsz, hanem az hogy mennyit törődsz velük.”
4. Támogasd őket!
Egy-egy továbbképzést vagy tanfolyamot azonban nem mindenki tud saját zsebből kifizetni. Érdemes mérlegelni, hogy munkaadóként hogyan tudod segíteni a dolgozókat abban, hogy új készségeket sajátítsanak el. Bátorítsd őket szakmai teljesítményük függvényében, ez az ő munkájukat is fejleszteni fogja.
5. Légy egyértelmű a kommunikációban!
A mindenbe beleszóló főnöknél csak az az embertípus rosszabb, aki nem szól semmit. Vezetőként törekedjünk arra, hogy még ha rossz hírt is kell közölni, maradj világos és mondd el egyértelműen, hogy mi történik a vállalat életében. Legyen időd arra, hogy meghallgasd kollégáid aggodalmait, és próbáld a maximumot nyújtani annak érdekében, hogy azok megoldásra találjanak.
Emiatt megy tönkre rengeteg párkapcsolat – mit tegyünk ellene?A kiégett dolgozóknak nem csak a munkahelyen kell helyt állni. Persze mindenkivel előfordul, hogy becsúszik egy rosszabb nap a munkahelyen, de mit lehet akkor tenni, hogyha a folyamatos stressz és gondok a magánéletünket is tönkreteszik? Sok kapcsolat megy rá arra, hogy a két fél nem tudja megfelelően helyén kezelni a problémákat, illetve folyamatosan hazaviszi a munkahelyi aggodalmakat, legyen itt szó akár a mindennapi életről, vagy a szeretkezésről. Skultéti-Szabó Katalin szexuálpszichológust kérdeztük a munkahelyi stressz párkapcsolati hatásairól. >>> |