A Highsnobiety cikke szerint nemrég a világízlést felforgató dél-koreai sztár, PSY bonthatta ki a 10 millió néző után járó YouTube-trófeáját, egyben a legnagyobbat, amit internetes sztár kaphat, a gyémánt fokozatút. Ezzel egyébként ő lett az első ázsiai sztár, aki valaha megkaphatta ezt a díjat. A videómegosztó évek óta jutalmazza a legjobb tartalom-előállítóit: a 100 ezres nézőszámot elérők ezüst, az egymilliót arany, míg a varázslatos 10 millió után gyémánt YouTube-ikon alakú trófea jár. Ennél nagyobbat csak egy valaki kapott, a "rubint" díjat az 50 millió felhasználót magáénak tudható svéd srác, PewDiePie tudhat magáénak, akinek egyébként a botrányairól mi is írtunk.
Az oldal leírása szerint ráadásul ehhez nem is kell sokat tenni, a csatorna ugyanis szól, ha elértük a varázslatos álomhatárt, és a személyes adatok megadása után már csak a postást kell várni a plakettel. Fontos azonban tudni, hogy ezek bár nagy mérföldkövek, a díjak nem színaranyból-ezüstből vannak, és a gyémánt fokozat közepén is üvegkő található, így ezek inkább csak presztízst adnak, semmint valós jövedelmet – persze, a csatornánkon elhelyezett reklámok után járó százalékon kívül.
De mennyibe kerülhet?
Szerencsére a világon sokakban felmerült a kérdés, hogy mennyibe kerülne egy ilyen díj, ha tényleg értékes fémekből készülne. Egy lelkes Reddit-felhasználó kiszámolta, aki a reklámbevételeket vette alapul. A 10 milliós álomhatárt elérőknél a néző-feliratkozó arány átlagosan 14 százalék, vagyis egy videójukat legalább 1,4 millióan nézik meg. Ha egy héten 3 videót teszünk ki, az 4,2 millió néző hetente.
A YouTube átlagosan 80 centet fizet ezer nézőnként egy banner-hirdetés elhelyezése után (azok a felugráló kis vackok, amik kitakarják a fél videót), így ha csak azzal számolunk, hogy ilyeneket helyeznek el a videóinkon, úgy egy héten 3360 dollárt (kb. 900 ezer forintot) kereshetünk ennyi nézővel, egy év alatt pedig 174 720 dollárt, nagyjából 45-46 millió forintot kereshetünk. A videóhirdetések pedig még ennél is többet fizetnek egy videó elején, így ezek vegyítésével a kereset tovább nő. A trófea így, bár nem nemesfémből készül, valójában mégis jelzi, hogy azért van mit a tejbe aprítania egy sikeres YouTube-huszárnak.