Ahogy arról a mai napon írtunk, a Google kedden átírja népszerű keresőjét úgy, hogy a mobilos kereséseknél az eszközre optimalizált találatokat jeleníti meg hamarabb a szolgáltatás. Ez azt jelenti, hogy azok a cégek, amelyek az elmúlt években nem optimalizálták okostelefonokra és tabletekre a weboldalukat, rosszul járnak: drasztikus látogatószám visszaesésre számíthatnak, ha lejjebb csúsznak a találati listán.
Ahhoz, hogy ne járjon úgy, mint az állami intézmények 90 százaléka, érdemes mobilon is használhatóvá tenni szájtunk. Ha nem ön készíti a weboldalait, akkor persze célravezető egy kicsit többet áldozni a dologra, és profihoz fordulni, aki rövid időn belül elkészíti a minden eszközön tökéletesen élvezhető weboldalt. Ám ha kis költségvetéssel dolgozna, akkor gyorsan összeszedtünk néhány tanácsot, hogyan tegye mobilbaráttá weboldalát, amelyet már a kereső is szívesebben dob az első helyen.
1. Teszteljen!
Ha nem tudja megállapítani, hogy az ön weboldala milyen viszonyban is van a mobiltelefonokkal, segítünk! A mobiltelefonok és tabletek kijelzőire optimalizált tartalomra jellemző a nagy méret, a kifejezetten nagy linkek és gombok, hogy könnyen lehessen navigálni az oldalon. Ezzel az eszközzel könnyedén ellenőrizheti, hogy optimális-e vállalkozásának weboldala a mobilos tartalomfogyasztásra.
2. Készítsen mobilverziót a weboldalról
Nagy a valószínűsége, hogy oldala valamely népszerű, kereskedelmi tartalomkezelő rendszer (CMS) alatt fut. Ilyen lehet például az itthon is sikeres WordPress, Joomla vagy a Drupal, amelyekre csak a tartalmat kell feltöltneni, és egy sort sem kell programozni a futtatáshoz. Ebben az esetben szerencsés a helyzet, ugyanis ezek a szolgáltatók több száz olyan kinézetet kínálnak, amelyek automatikusan reszponzívvá, azaz minden eszközön használhatóvá teszik az oldalát. Ilyen esetekben nincs más dolga, mint belépni a beállításokba és ott beállítani a mobilbarát kinézetet, ha már alapból nem lenne az. A Google ebben is segít a felhasználóknak, itt egy részletes mobilos útmutató a leggyakoribb CMS-ekhez.
3. Ha magunk építettük az oldalt
Akkor nem lehet számunkra idegen a HTML és a CSS: vannak aranyszabályai a mobilos webprogramozásnak, amelyet tartsunk észben, amikor frissítünk!
- Töltsön be gyorsan az oldal: ha öt másodpercnél tovább kell várnia a felhasználóknak a mobilja előtt, otthagyja. Egyszerűsítsük le annyira a mobilra készített változatot, hogy ne kelljen felesleges másodperceket várni. A leggyorsabban a szöveges oldalak töltenek be, legnehezebben a multimédiás tartalommal teletömött lapok.
- Egyszerűsítsünk: kis kijelzőn nehezen fér el túl sok funkció. Találjuk meg, mi az, ami a legfontosabb lehet a vásárlóink számára. Mobilon általában árakat, címet, elérhetőséget keresnek a felhasználók, lehetőleg minimális erőfeszítéssel.
- Igazítsuk a dizájnt: ami működik asztali gépen, nem feltétlenül megy a mobilokon. Találjuk meg, hogy mi lehet a szemnek vonzó a telefon kijelzőjén is, ha nem tudjuk, akkor forduljunk szakértőhöz.
4. Bízzuk magunkat a szoftverekre
Rengeteg olyan eszköz van a weben, amelyek azt ígérik, percek alatt átalakítják weboldalunkat mobilbaráttá. Ilyen népszerű program például a Dudamobile, vagy bMobilized. Mindkettő egyaránt reszponzív oldalt varázsol az asztali webes oldalunkból, úgy, hogy kiválogathatjuk, milyen funkciókat adunk hozzá. Ne felejtsük el, hogy tárhelyet ugyanúgy kell bérelnünk a mobilos oldalunk feltöltéséhez, mint a sima webes változathoz.
Ez a négy tanács egyaránt segít abban, hogy elkészítse első mobilbarát weboldalát, de segít abban is, hogy miként optimalizálja a már meglévőt a legjobb eredményekért. Bárhogy is álljon a dolog, holnaptól a Google enged korszellemnek és kíméletlenül hátrányba kerülhetnek azok, akik nem készülnek fel az új kihívásokra.