A cégek többsége rengeteget dolgozik azon, hogy még több új ügyfelet szerezzen magának. Emellett viszont tartsuk észben azt is, hogy nemcsak nekik lehet eladni, hanem a meglévőknek is és sok extra pénzt lehet keresni az újraeladásokkal. Ezzel kapcsolatban a leghasznosabb tippet Közép-Európa legjobb traktorértékesítőjétől tanultam: ha valaki vevő lesz, hívjuk fel 3 nap múlva és kérdezzük meg, hogy minden rendben volt-e az értékesítéssel. Hívjuk fel 3 hét múlva és kérdezzük meg, minden rendben van-e a termékkel, majd hívjuk fel 3 hónap múlva, mert akkor lehet a legtöbb boronát eladni a traktor mellé.
Számtalan más területre is igaz ez, hogy ilyenkor kell kiegészítő terméket/szolgáltatást eladni, mert az érdeklődőben megvan már a bizalom, megismerte a minőséget, amit kínálunk. Ilyenkor tudunk még többet kihozni egy adott ügyfélből úgy, hogy mindenki jól járjon. Ezt az egyszerű trükköt mindenkinek alkalmaznia kellene, de sajnos kevesen teszik. Pedig ez működik papíron is, de igazán az a nehéz benne, hogy fejben kell tartani több száz ügyfél esetén, kit kell 3 nap/hét/hónap múlva felhívni. Egy jó rendszer erre automatikusan figyelmeztet és így válhat könnyen egy átlagos értékesítőből szupersztár értékesítő.
Az újramegkeresés nem zaklatás
Fontos leszögezni, hogy nem naponta kell felhívni valakit azért, hogy ajánljunk neki valamit, hanem akkor, amikor van értelme, amikor segíteni tudunk neki. A siker nagyban múlik ilyenkor a jó időzítésen. Ha például kutyatápot árulunk, akkor tudjuk, hogy egy közepes testű kutyának egy zsák kutyatáp meddig elég. Ha felhívjuk a vásárlót 3 héttel vásárlás után, hogy 1 hét múlva el fog fogyni a táp és küldenénk az újabb adagot, az nem zaklatásnak minősül, hanem egy olyan extra szolgáltatásnak tekinthető, amit még meg is köszön az ügyfél, amellett, hogy vásárolni fog. Ez bármilyen termékre alkalmazható, legyen szó akár egy előfizetésről, aminek 1 év múlva jár le a hűségideje.
Egy helyen az összes lényeges információ
Egy jó CRM rendszer legnagyobb előnye az, hogy nemcsak csipog mint egy ébresztőóra, így emlékeztetve minket arra, hogy elintéznivaló teendőnk van, hanem abban is segít, hogy miről kell beszélnünk az érdeklődővel. Egy helyen látjuk az összes lényeges információt egy érdeklődőről/ügyfélről: ki, mikor, mit beszélt vele, milyen ajánlatot kapott, mit rendelt. Ebből tudjuk, hogy éppen mit kell neki mondanunk.
Egy jó CRM rendszerben rengetegféle figyelmeztető automatizmust lehet beállítani, hogy tudjuk kit milyen ajánlattal érdemes éppen megkeresni. Innentől kezdve csak a kreativitásunk szab határt annak, hogy mire használjuk a rendszert, ami jóval túlmutat egy határidőnaplón.
Zárszóként egy informatikával foglalkozó ügyfelünktől idéznénk, aki elmondta, neki mit jelent a CRM: “A CRM a napi munka szerves és elengedhetetlen része. Ezzel kezdem, és ezzel fejezem be a munkanapomat, a legszorosabb személyi asszisztens. Mindent MiniCRM-ben nézek meg, ellenőrzök, legyen az akár egy emlékeztető, ajánlat, szerződés vagy éppen kifizetés. Ha valaki napi rendszerességgel használja a rendszert, akkor nem veszít el egy ügyet sem azért, mert valamit elfelejtett. Ennél nagyobb előnyt nem tudok elképzelni.”
Ha kiváncsi vagy Neked, hogy tud segíteni egy CRM rendszer, próbáld ki az ingyenes tesztverziót a www.minicrm.hu weboldalon.
(x)