A Világgazdaság csütörtöki írása szerint a Kravtex telephelyén 105 elkészült jármű áll, harminc pedig még gyártásban van. Krankovics István tulajdonos-cégvezető korábban azt várta, kormánydöntés születik a nemzeti közlekedési holding létrejöttéről, és végre megszületik a hazai buszállomány frissítését szolgáló közbeszerzési pályázat.
A nemzeti közlekedési holding létrejötte azonban egyre kevésbé valószínű. Az óriásvállalat elképzelésével szembemegy ugyanis az a nemrég kiszivárgott terv, ami a MÁV feldarabolásával oldaná meg a vasúttársaság problémáit; a tervet mindazonáltal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem erősítette meg, tájékoztatásuk szerint a közösségi közlekedés rendszerszintű átalakításának előkészítése folyamatban van - hogy mikorra készülhet el az új rendszer koncepciója, arra egyelőre becslések sincsenek. A Privátbankárnak Pleschinger Gyula, az NGM államtitkára is olyan területnek nevezte a közösségi közlekedést, amelyen a Széll Kálmán tervvel kapcsolatban lemaradásban van az állam.
A Kravtex által gyártott egyik busztípus, a Credo |
A Kravtex mindenesetre az újabb modellek fejlesztését idén is folytatja, hogy amennyiben beindul az állami buszvásárlás, minden igényt ki tudjanak elégíteni. Egy alapkivitelű városi szólóbusz legalább 52, egy csuklós legalább 73 millió forintba kerül, mivel a városi buszoknál alapkövetelmény az alacsonypadló és a rozsdamentes váz. Az ezt nem igénylő Volán társaságok viszont akár 42 millióért is hozzájuthatnak egy egyszerű kivitelű szólóbuszhoz - április közepe óta azonban ezek a társaságok is kevesebb járatot közlekedtetnek.
"Ha belátható időn belül nem lesznek buszvásárlások, a gyártás beszüntetésére kényszerülünk, ebben az esetben cégeinknél és beszállítóinknál akár 300 ember munkahelye is megszűnhet" – mondta Krankovics István a Világgazdaságnak.