A bizalomról.
Amikor azt mondjuk „Én bízok benned!” – valójában mire gondolunk? Saját magunkra, aki könnyen megbízik a másik félben és az emberekben is? Vagy a partnerünkről szól, és arra utalunk, hogy megbízható? A válasz evidens: mindkettőt jelenti. A bizalmi kapcsolat kétoldalú folyamat és kölcsönösségen alapul - csak úgy jöhet létre, ha mindkét fél adja és fogadja.
A bizalom kiépítése az üzleti kapcsolatok első és legfontosabb lépése, Bedő Imre, a Férfiak Klubjának alapítója egyenesen egy fa gyökeréhez hasonlítja: „Ha van bizalom - és ezt a bizalmat az emberek jobban megértik, jobban magukévá teszik, és az alapján élne - akkor bármi megtörténhet az üzleti életben. Sokkal hasznosabbnak tartom, mint a célállítást és a tudatosságot. Ez egy olyanfajta gyökér, ami lehetővé teszi, hogy a fa kinőjön és virágozzon.”
Ha tehát a bizalom az alap, akkor minden más ebből nő ki - az eredmények, a siker, a fejlődés. Ha a bizalom nem szilárdul meg a kapcsolat elején, minden, amit ráépítünk, ingatag és bizonytalan lesz – márpedig bármilyen közegben a legfontosabb igényünk a biztonságérzet.
A bizalom jelentőségét egyre több üzletember érti és ismeri el, hiszen így jöhetnek létre hosszú távú és mindkét fél számára gyümölcsöző kapcsolatok. A gazdasági élet szereplőinek egyre nagyobb kihívásokkal kell szembesülniük – a növekvő számú versenyhelyzetekben pedig a vállalkozók olyan tudást szereznek, amit egy közösségben, másoknak átadva és tőlük tanulva segíthetnek egymásnak a kitűzött célok és siker elérésében. Fazekas Zsolt, a Euronics alapítója és tulajdonosa úgy fogalmazta meg, hogy „rengeteg tapasztalat van, amit egymással meg lehet osztani, amit egymástól meg lehet tanulni, illetve egymás hibáiból a megfelelő tanulságot levonni.”
Terveinket és tudásunkat megosztva, egymást segítve tehát sokszor többet elérhetünk, mint egyedül, csak a saját érdekeinket tartanánk szem előtt.
Azt, hogy jó érzéssel is lehet üzletelni, nagyszerűen bemutatta a Bizalmi Kör közelmúltban megrendezett programja, ahol prominens üzletemberektől lehetett az üzleti és magánéletben is értékes tudásra szert tenni, emellett a Mi a terved? networking keretében széleskörű kapcsolatépítésre is lehetőség volt. Ha te tudod, mi a terved, szívesen megosztanád másokkal, hogy segítséggel valósítsd meg, érdeklődj bátran a következő oldalon.