Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elektromos autók a vártnál lassabban, de egyre nagyobb szerelet kérnek maguknak. Persze van egy csomó kihívás, elég csak a magas árra és a finanszírozásra, az áramkutak hiányára, a hatótáv-félelmekre gondolni. Egyebek mellett ezek a kérdések lesznek terítéken a Privátbankár, az Mfor és a piac és Profit kiadója, a Klasszis Lapcsoport által szervezett hiánypótló,  "E" mint energia című május 16-án sorra kerülő konferencia villanyautó-szekciójában. 

Tényleg a villanyautózás jelenti a jövőt? Tényleg összeomlott a villanyautó-piac? Miért olyan drágák a villanyautók? HOgyan lesz áttörés Magyarországon, amikor az autók átlagéletkora fokozatosan emelkedik, megközelíti a 16 évet? Ki fogja mindezt finanszírozni? Van-e elég áramkút? Mennyibe került az áramtankolás?  Elmegy-e a villanyautó a Balatonig vagy éppen az Adriárig? Ez csak néhány kérdés, amely az elektrifikáció, azaz a villanyhajtásos járművekre történő átállással összefüggésben felmerülnek szerte a világon, ezen belül persze Magyarországon is. 

Leállás? 

Az elmúlt hónapokban sorra érkeztek a hírek arról, hogy számos nagy autógyártó visszafogta az elektromosautó-fejlesztéseit a kereslet visszaesése miatt. Akadtak olyan kommentárok, amelyek kvázi temetni kezdték a villanyautózást. Nos szó sincs arról, hogy megbukott volna a villanyautózás. Pusztán az a helyzet, hogy a korábbi, 1-2 évvel ezelőtt kitűzött tervekhez képest lassabban folyik az átállás. Tehát nem talál gazdára annyi villanyautó, mint amennyivel a gyártók korábban számoltak.

 

Elektromos autók, mi vár rátok? A szakértők megmondják
Elektromos autók, mi vár rátok? A szakértők megmondják
Fotó: Pixabay

A villanyautó-piac közben bővül, ráadásul két számjegyű tempóban például Európában. Igaz, ebben szerepet játszik, hogy alacsony a bázis. Azaz egy évvel korábban kevés kelt el belőlük. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint 2023-ban több mint 1,5 millió tisztán elektromos új személyautót helyeztek forgalomba az uniós országokban, ami 37 százalékos pluszt jelentett az egy évvel korábbi 1,1 milliós nagyságrendhez képest.  Az is látszik az ACEA-adatokból, hogy tavaly a forgalomba helyezett új autók majdnem 15 százaléka volt tisztán elektromos meghajtású, szemben a 2022-es 12 százalékkal. Tehát tavalyelőtt minden nyolcadik, 2023-ban már majdnem minden hatodik új autó elektromos volt.

Magyar helyzet

Magyarországon szintén növekedés látható. 2022-ben az újonnan forgalomba helyezett autók 4,2 százaléka volt tisztán elektromos, 2023-ben már 54, százalékos volt az arány.

A belügyminisztériumi adatok szerint a múlt év végén több mint 45 ezer villanyautó volt Magyarországon, szemben az egy évvel korábbi közel 33 ezerrel. Azaz 39 százalékkal nőtt a számuk. Ez látvános növekedés, ám fontos látni, hogy a teljes - több mint 4 milliós - személyautó-állományhoz képest még mindig marginális a szerepük. 

Árak és kérdések

Tehát a növekedés egyértelmű, az viszont tény, hogy a villanyautók egyelőre drágábbak a hagyományos társaiknál. Éppen ezért az árérzékeny piacokon lassabb lesz az átállás. Utóbbit segítheti, hogy az elektromosautó-árak csökkenő pályára kerülhetnek. Az egyik neves tanácsadó cég, a Gartner szakértői szerint 2027-ben a villanyautók előállítása ugyanannyiba kerül majd, mint a hagyományosoké, ez pedig utóbbiak malmára hajtja a vizet. Emellett egyre több gyártó ígér olcsóbb, 20 ezer euró, 25 ezer dollár körüli villanyautót a következő évekre. Ez szintén fokozódó keresletet vetít előre a villanyautók piacán. 

Az elektromos autók elterjedéséhez persze szükség van megfelelő infrastrukturára, azaz áramkúthálózatra, valamint arra, hogy a villamosenergia-rendszer képes legyen kiszolgálni azokat az autósokat, akik otthon szeretnék tölteni a kocsijukat. Szintén kulcskérdés a finanszírozás, akár lakossági, cégs vagy éppen flottás vásárlásról van szó. Ezeken a területeken is előrelépésre van szükség. 

Válaszok

Szép számmal akadnak kérdések, amelyekre választ adnak a Privátbankár, az Mfor és a piac és Profit kiadója, a Klasszis Lapcsoport által szervezet "E" mint energia című május 16-án 8:30-kor a fővárosi Krisztina Plaza Irodaházban (Budapest - 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.) kezdődő konferencia előadói. 

A konferencia a részletes programja itt található, jelentkezni pedig itt lehet

 

 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság „Hallottam, hogy Orbán Viktor is aggódik a bécsi közbiztonság miatt” – interjú Bécs városi tanácsosával
Vámosi Ágoston | 2025. szeptember 19. 05:44
A bécsiek biztonságérzete stabil, és egy kicsit javult is az elmúlt években  – mondta a Privátbankárnak Peter Kraus. Azt viszont veszélyesnek tartja, hogy a jól ismert 365 eurós éves bérlet árát januártól megemelik. A város költségvetési hiánya budapesti szemmel megdöbbentően nagy, azonban épül az 5-ös metró, a strand 20 kilométer hosszú, egy átlagos P+R-parkoló pedig 1000-1500 férőhelyes. Krausnak nagyon tetszik, hogy a pesti alsó rakpartot lezárják az autók elöl, és örül a vitás kérdéseknek, hiszen ebben látja a demokráciát. Az osztrák Zöld Párt társelnökével, Bécs városi tanácsosával beszélgettünk.
Makro / Külgazdaság Erre a húzásra irigy lehet minden magyar dolgozó
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 18:49
A szlovén kormány elfogadta annak a törvénynek az alapelveit, amely minden munkavállaló számára kötelező karácsonyi bónuszt vezetne be, valamint megemelné az átalányadózó egyéni vállalkozók bevételi értékhatárát – jelentette be Klemen Bostjancic pénzügyminiszter.
Makro / Külgazdaság Magyarországot érintő döntést hozott Románia
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 16:59
Nemzeti jelentőségű projektté nyilvánították a Magyarország felé vezető földgázvezeték bővítését.
Makro / Külgazdaság Várakozáson felül nő az egészségpénztárak száma
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 16:03
Az OTP Pénztárak vezetője szerint  tendencia hátterében az állhat, hogy a lakosság körében egyre népszerűbb ez az öngondoskodási forma.
Makro / Külgazdaság Bajban van Putyin, ehhez már az orosz tömegeknek is lesz egy-két szava?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 12:46
Valamit kezdeni kell az elszálló hiánnyal, de az orosz elnök csak azt döntheti el, melyik kezébe harapjon.
Makro / Külgazdaság Már megint bezsebelt 130 milliárdot az Orbán-kormány
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 12:14
Pedig csak 45 milliárdot terveztek.
Makro / Külgazdaság Nagyon nagy a baj Európában – itt vannak a friss adatok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 11:33
Ilyen száraz hónapot még nem láttak az uniós intézetben.
Makro / Külgazdaság Megy ez Otthon Start nélkül is? Elképesztő számok érkeztek a szomszédból
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 10:53
Másfélszeresére nőtt a lakásépítés volumene tavalyhoz képest Romániában.
Makro / Külgazdaság Komoly bajban lehet a magyar kormány olajügyben
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 10:17
Szent-Iványi István szerint nem sok jót jelent a magyar kormánynak a befolyásos republikánus szenátor megszólalása.
Makro / Külgazdaság Megtörtént a rég várt kamatcsökkentés
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 06:28
Döntött a Fed, és itt még nincs vége.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG