4p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az elektromos autók a vártnál lassabban, de egyre nagyobb szerelet kérnek maguknak. Persze van egy csomó kihívás, elég csak a magas árra és a finanszírozásra, az áramkutak hiányára, a hatótáv-félelmekre gondolni. Egyebek mellett ezek a kérdések lesznek terítéken a Privátbankár, az Mfor és a piac és Profit kiadója, a Klasszis Lapcsoport által szervezett hiánypótló,  "E" mint energia című május 16-án sorra kerülő konferencia villanyautó-szekciójában. 

Tényleg a villanyautózás jelenti a jövőt? Tényleg összeomlott a villanyautó-piac? Miért olyan drágák a villanyautók? HOgyan lesz áttörés Magyarországon, amikor az autók átlagéletkora fokozatosan emelkedik, megközelíti a 16 évet? Ki fogja mindezt finanszírozni? Van-e elég áramkút? Mennyibe került az áramtankolás?  Elmegy-e a villanyautó a Balatonig vagy éppen az Adriárig? Ez csak néhány kérdés, amely az elektrifikáció, azaz a villanyhajtásos járművekre történő átállással összefüggésben felmerülnek szerte a világon, ezen belül persze Magyarországon is. 

Leállás? 

Az elmúlt hónapokban sorra érkeztek a hírek arról, hogy számos nagy autógyártó visszafogta az elektromosautó-fejlesztéseit a kereslet visszaesése miatt. Akadtak olyan kommentárok, amelyek kvázi temetni kezdték a villanyautózást. Nos szó sincs arról, hogy megbukott volna a villanyautózás. Pusztán az a helyzet, hogy a korábbi, 1-2 évvel ezelőtt kitűzött tervekhez képest lassabban folyik az átállás. Tehát nem talál gazdára annyi villanyautó, mint amennyivel a gyártók korábban számoltak.

 

Elektromos autók, mi vár rátok? A szakértők megmondják
Elektromos autók, mi vár rátok? A szakértők megmondják
Fotó: Pixabay

A villanyautó-piac közben bővül, ráadásul két számjegyű tempóban például Európában. Igaz, ebben szerepet játszik, hogy alacsony a bázis. Azaz egy évvel korábban kevés kelt el belőlük. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint 2023-ban több mint 1,5 millió tisztán elektromos új személyautót helyeztek forgalomba az uniós országokban, ami 37 százalékos pluszt jelentett az egy évvel korábbi 1,1 milliós nagyságrendhez képest.  Az is látszik az ACEA-adatokból, hogy tavaly a forgalomba helyezett új autók majdnem 15 százaléka volt tisztán elektromos meghajtású, szemben a 2022-es 12 százalékkal. Tehát tavalyelőtt minden nyolcadik, 2023-ban már majdnem minden hatodik új autó elektromos volt.

Magyar helyzet

Magyarországon szintén növekedés látható. 2022-ben az újonnan forgalomba helyezett autók 4,2 százaléka volt tisztán elektromos, 2023-ben már 54, százalékos volt az arány.

A belügyminisztériumi adatok szerint a múlt év végén több mint 45 ezer villanyautó volt Magyarországon, szemben az egy évvel korábbi közel 33 ezerrel. Azaz 39 százalékkal nőtt a számuk. Ez látvános növekedés, ám fontos látni, hogy a teljes - több mint 4 milliós - személyautó-állományhoz képest még mindig marginális a szerepük. 

Árak és kérdések

Tehát a növekedés egyértelmű, az viszont tény, hogy a villanyautók egyelőre drágábbak a hagyományos társaiknál. Éppen ezért az árérzékeny piacokon lassabb lesz az átállás. Utóbbit segítheti, hogy az elektromosautó-árak csökkenő pályára kerülhetnek. Az egyik neves tanácsadó cég, a Gartner szakértői szerint 2027-ben a villanyautók előállítása ugyanannyiba kerül majd, mint a hagyományosoké, ez pedig utóbbiak malmára hajtja a vizet. Emellett egyre több gyártó ígér olcsóbb, 20 ezer euró, 25 ezer dollár körüli villanyautót a következő évekre. Ez szintén fokozódó keresletet vetít előre a villanyautók piacán. 

Az elektromos autók elterjedéséhez persze szükség van megfelelő infrastrukturára, azaz áramkúthálózatra, valamint arra, hogy a villamosenergia-rendszer képes legyen kiszolgálni azokat az autósokat, akik otthon szeretnék tölteni a kocsijukat. Szintén kulcskérdés a finanszírozás, akár lakossági, cégs vagy éppen flottás vásárlásról van szó. Ezeken a területeken is előrelépésre van szükség. 

Válaszok

Szép számmal akadnak kérdések, amelyekre választ adnak a Privátbankár, az Mfor és a piac és Profit kiadója, a Klasszis Lapcsoport által szervezet "E" mint energia című május 16-án 8:30-kor a fővárosi Krisztina Plaza Irodaházban (Budapest - 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.) kezdődő konferencia előadói. 

A konferencia a részletes programja itt található, jelentkezni pedig itt lehet

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Irigykedhetünk a csehekre? Megtudtuk, hogyan élnek
Privátbankár.hu | 2025. február 5. 06:13
A cseh családok 90 százalékának nem jelentenek gondot a rendszeres havi kiadások, de hányan tudnak félretenni? És mennyiből?
Makro / Külgazdaság Trump tett egy ajánlatot Zelenszkijnek
Privátbankár.hu | 2025. február 4. 17:39
Ritkaföldfémekért cserébe segítenék Ukrajnát.
Makro / Külgazdaság Fontos dolgokat mondott Varsóban a magyar külügyminiszter
Privátbankár.hu | 2025. február 4. 16:42
Az elmúlt évek kudarcos európai uniós gazdaságpolitikájából azt a következtetést kellene levonni, hogy Brüsszelnek vissza kell adnia a tagállamoknak a gazdaságpolitika menedzselését – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Varsóban. A tárcavezető arról számolt be a kereskedelmi ügyekkel foglalkozó európai uniós miniszterek informális tanácsülését követően, hogy abban egyetértés volt a résztvevők között, hogy a közösség nagyon súlyos kihívások előtt áll gazdasági szempontból, és sokat veszített a versenyképességéből az utóbbi években, ennek okait és a lehetséges kiutat illetően azonban már eltérnek a vélemények.
Makro / Külgazdaság Odacsapna Magyarországnak az Európai Néppárt jogállamisági felelőse
Privátbankár.hu | 2025. február 4. 10:04
Erős kritikával illette Magyarországot Michal Wawrykiewicz.  
Makro / Külgazdaság Extra nyugdíjkiegészítést kaphatnak az idősek a szomszédban
Privátbankár.hu | 2025. február 4. 08:55
Romániában a jelentős költségvetési hiány miatt részben megszorító költségvetést terjeszt a kormány a parlament elé.
Makro / Külgazdaság Kína „amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten” üzemmódra kapcsolt
Privátbankár.hu | 2025. február 4. 07:47
A Kínával szemben bevezetett 10 százalékos amerikai büntetővám annak rendje és módja szerint életbe lépett, így az ázsiai ország is megtette a tőle telhetőt az USA megdorgálására.
Makro / Külgazdaság Új terve van Putyinnak: elárulta, mi a legfontosabb orosz erőforrás
Privátbankár.hu | 2025. február 4. 07:07
Vlagyimir Putyin, Oroszország elnöke szeretne haladni a korral. Kijelentette, hogy országa fejlesztésének kulcsa a mesterséges intelligencia felhasználásában rejlik.
Makro / Külgazdaság Donald Trump lövöldözni kezdett – ez most Orbán Viktornak is fájhat
Király Béla | 2025. február 4. 05:46
Az amerikai elnök nem várt sokat, beiktatása után két hét sem telt el, de máris komoly vámokat vetett ki Kanada, Mexikó és Kína esetében is. Hogy a sor teljes legyen hétfőn Donald Trump belengette azt is, hogy az európai országokra is kivet majd vámokat. Mindez Magyarország számára sok jóval nem kecsegtet.
Makro / Külgazdaság Nem várt helyről kapott többmilliót az AfD
Privátbankár.hu | 2025. február 3. 17:39
Az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) korábbi tartományi vezetője, Gerhard Dingler elismerte, hogy 2,4 millió eurós támogatást adott a német AfD választási kampányára.
Makro / Külgazdaság Hat dolog, ami már biztos, hogy drágább lesz Amerikában Trump vámtarifái után
Privátbankár.hu | 2025. február 3. 16:48
Donald Trump amerikai elnök kereskedelmi háborút robbantott ki azzal, hogy vámokat vetett ki országa szomszédaiból, Kanadából és Mexikóból származó importra.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG