4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elektromos autók a vártnál lassabban, de egyre nagyobb szerelet kérnek maguknak. Persze van egy csomó kihívás, elég csak a magas árra és a finanszírozásra, az áramkutak hiányára, a hatótáv-félelmekre gondolni. Egyebek mellett ezek a kérdések lesznek terítéken a Privátbankár, az Mfor és a piac és Profit kiadója, a Klasszis Lapcsoport által szervezett hiánypótló,  "E" mint energia című május 16-án sorra kerülő konferencia villanyautó-szekciójában. 

Tényleg a villanyautózás jelenti a jövőt? Tényleg összeomlott a villanyautó-piac? Miért olyan drágák a villanyautók? HOgyan lesz áttörés Magyarországon, amikor az autók átlagéletkora fokozatosan emelkedik, megközelíti a 16 évet? Ki fogja mindezt finanszírozni? Van-e elég áramkút? Mennyibe került az áramtankolás?  Elmegy-e a villanyautó a Balatonig vagy éppen az Adriárig? Ez csak néhány kérdés, amely az elektrifikáció, azaz a villanyhajtásos járművekre történő átállással összefüggésben felmerülnek szerte a világon, ezen belül persze Magyarországon is. 

Leállás? 

Az elmúlt hónapokban sorra érkeztek a hírek arról, hogy számos nagy autógyártó visszafogta az elektromosautó-fejlesztéseit a kereslet visszaesése miatt. Akadtak olyan kommentárok, amelyek kvázi temetni kezdték a villanyautózást. Nos szó sincs arról, hogy megbukott volna a villanyautózás. Pusztán az a helyzet, hogy a korábbi, 1-2 évvel ezelőtt kitűzött tervekhez képest lassabban folyik az átállás. Tehát nem talál gazdára annyi villanyautó, mint amennyivel a gyártók korábban számoltak.

 

Elektromos autók, mi vár rátok? A szakértők megmondják
Elektromos autók, mi vár rátok? A szakértők megmondják
Fotó: Pixabay

A villanyautó-piac közben bővül, ráadásul két számjegyű tempóban például Európában. Igaz, ebben szerepet játszik, hogy alacsony a bázis. Azaz egy évvel korábban kevés kelt el belőlük. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint 2023-ban több mint 1,5 millió tisztán elektromos új személyautót helyeztek forgalomba az uniós országokban, ami 37 százalékos pluszt jelentett az egy évvel korábbi 1,1 milliós nagyságrendhez képest.  Az is látszik az ACEA-adatokból, hogy tavaly a forgalomba helyezett új autók majdnem 15 százaléka volt tisztán elektromos meghajtású, szemben a 2022-es 12 százalékkal. Tehát tavalyelőtt minden nyolcadik, 2023-ban már majdnem minden hatodik új autó elektromos volt.

Magyar helyzet

Magyarországon szintén növekedés látható. 2022-ben az újonnan forgalomba helyezett autók 4,2 százaléka volt tisztán elektromos, 2023-ben már 54, százalékos volt az arány.

A belügyminisztériumi adatok szerint a múlt év végén több mint 45 ezer villanyautó volt Magyarországon, szemben az egy évvel korábbi közel 33 ezerrel. Azaz 39 százalékkal nőtt a számuk. Ez látvános növekedés, ám fontos látni, hogy a teljes - több mint 4 milliós - személyautó-állományhoz képest még mindig marginális a szerepük. 

Árak és kérdések

Tehát a növekedés egyértelmű, az viszont tény, hogy a villanyautók egyelőre drágábbak a hagyományos társaiknál. Éppen ezért az árérzékeny piacokon lassabb lesz az átállás. Utóbbit segítheti, hogy az elektromosautó-árak csökkenő pályára kerülhetnek. Az egyik neves tanácsadó cég, a Gartner szakértői szerint 2027-ben a villanyautók előállítása ugyanannyiba kerül majd, mint a hagyományosoké, ez pedig utóbbiak malmára hajtja a vizet. Emellett egyre több gyártó ígér olcsóbb, 20 ezer euró, 25 ezer dollár körüli villanyautót a következő évekre. Ez szintén fokozódó keresletet vetít előre a villanyautók piacán. 

Az elektromos autók elterjedéséhez persze szükség van megfelelő infrastrukturára, azaz áramkúthálózatra, valamint arra, hogy a villamosenergia-rendszer képes legyen kiszolgálni azokat az autósokat, akik otthon szeretnék tölteni a kocsijukat. Szintén kulcskérdés a finanszírozás, akár lakossági, cégs vagy éppen flottás vásárlásról van szó. Ezeken a területeken is előrelépésre van szükség. 

Válaszok

Szép számmal akadnak kérdések, amelyekre választ adnak a Privátbankár, az Mfor és a piac és Profit kiadója, a Klasszis Lapcsoport által szervezet "E" mint energia című május 16-án 8:30-kor a fővárosi Krisztina Plaza Irodaházban (Budapest - 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.) kezdődő konferencia előadói. 

A konferencia a részletes programja itt található, jelentkezni pedig itt lehet

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Bődületes nagyságúra nőtt Kína devizatartaléka
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 17:41
Kína devizatartaléka, amely a legnagyobb a világon, áprilisban tavaly szeptember óta a legmagasabbra szintre, 3282 milliárd dollárra nőtt a márciusi 3241 milliárd dollárról – közölte az ország devizafelügyelete (SAFE).
Makro / Külgazdaság Az árrésstop ugyanúgy visszaüthet, mint tette azt az árstop?
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 15:21
A vártnál magasabb áprilisi inflációs adatra a Nemzetgazdasági Minisztérium és az Országos Kereskedelmi Szövetség mellett reagáltak az elemzők. 
Makro / Külgazdaság Csak nem rólunk vesznek példát az olaszok?
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 12:47
Nemcsak nálunk mérséklődött az ipari termelés csökkenése márciusban, hanem a dél-európaiaiknál is.
Makro / Külgazdaság Jó hírt fújt be a szél a magyar gazdaság legfontosabb exportpiacáról
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 11:46
Márciusban hosszú idő után nőttek a német elektromos-digitális ágazat megrendelései.
Makro / Külgazdaság Itt a bejelentés: ennyiért tankolhatunk a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 10:04
A nagykereskedelmi árak nem változnak, így a benzinkutakon múlik, elmozdítják-e a 95-ös oktánszámú benzin és a gázolaj árát.
Makro / Külgazdaság Bod Péter Ákos: Ez zsákutcás irány
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 09:47
Bod Péter Ákos szerint a 2025-ös visszaesés nem meglepő, a „150 gyár” program pedig nem oldja meg a gazdaság strukturális gondjait.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor: „Indokolatlan, elfogadhatatlan árak vannak”
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 09:13
A 2026-os költségvetés nemzeti kormányra épít, nem küld pénzt Ukrajnába, és kiterjeszti az árrésstopot a háztartási cikkekre is.
Makro / Külgazdaság Nesze nekünk árrésstop! – lelombozó tényekre derült fény
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 08:30
Az áprilisban már egész hónapon át érvényes hatósági korlátozás ellenére márciushoz képest nőttek az árak. Az élelmiszerek is csak 1,3 százalékkal mérséklődtek.
Makro / Külgazdaság Úgy tűnik, Matolcsy György a közeljövőben sem fog unatkozni
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 19:53
Távozása előtt napokkal jegyezték be.
Makro / Külgazdaság Gyenge adat érkezett, még nem látszik a fordulat a magyar termelésben
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 18:53
2025 márciusában a szezonálisan kiigazított ipari kibocsátás 0,1 százalékkal emelkedett februárhoz képest, ám a munkanaphatással korrigált éves adat már 5,4 százalékos visszaesést mutatott – közölte a KSH. A szakértők szerint a hosszú távú teljesítmény még mindig elmarad a 2021-es szinttől, a külpiacok gyengesége és az akkumulátorgyártás visszaesése pedig továbbra is fékezi a kilábalást. A kormány a programok bővítésével és nagyberuházásokkal igyekszik ellensúlyozni a külső negatív hatásokat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG