4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elektromos autók a vártnál lassabban, de egyre nagyobb szerelet kérnek maguknak. Persze van egy csomó kihívás, elég csak a magas árra és a finanszírozásra, az áramkutak hiányára, a hatótáv-félelmekre gondolni. Egyebek mellett ezek a kérdések lesznek terítéken a Privátbankár, az Mfor és a piac és Profit kiadója, a Klasszis Lapcsoport által szervezett hiánypótló,  "E" mint energia című május 16-án sorra kerülő konferencia villanyautó-szekciójában. 

Tényleg a villanyautózás jelenti a jövőt? Tényleg összeomlott a villanyautó-piac? Miért olyan drágák a villanyautók? HOgyan lesz áttörés Magyarországon, amikor az autók átlagéletkora fokozatosan emelkedik, megközelíti a 16 évet? Ki fogja mindezt finanszírozni? Van-e elég áramkút? Mennyibe került az áramtankolás?  Elmegy-e a villanyautó a Balatonig vagy éppen az Adriárig? Ez csak néhány kérdés, amely az elektrifikáció, azaz a villanyhajtásos járművekre történő átállással összefüggésben felmerülnek szerte a világon, ezen belül persze Magyarországon is. 

Leállás? 

Az elmúlt hónapokban sorra érkeztek a hírek arról, hogy számos nagy autógyártó visszafogta az elektromosautó-fejlesztéseit a kereslet visszaesése miatt. Akadtak olyan kommentárok, amelyek kvázi temetni kezdték a villanyautózást. Nos szó sincs arról, hogy megbukott volna a villanyautózás. Pusztán az a helyzet, hogy a korábbi, 1-2 évvel ezelőtt kitűzött tervekhez képest lassabban folyik az átállás. Tehát nem talál gazdára annyi villanyautó, mint amennyivel a gyártók korábban számoltak.

 

Elektromos autók, mi vár rátok? A szakértők megmondják
Elektromos autók, mi vár rátok? A szakértők megmondják
Fotó: Pixabay

A villanyautó-piac közben bővül, ráadásul két számjegyű tempóban például Európában. Igaz, ebben szerepet játszik, hogy alacsony a bázis. Azaz egy évvel korábban kevés kelt el belőlük. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint 2023-ban több mint 1,5 millió tisztán elektromos új személyautót helyeztek forgalomba az uniós országokban, ami 37 százalékos pluszt jelentett az egy évvel korábbi 1,1 milliós nagyságrendhez képest.  Az is látszik az ACEA-adatokból, hogy tavaly a forgalomba helyezett új autók majdnem 15 százaléka volt tisztán elektromos meghajtású, szemben a 2022-es 12 százalékkal. Tehát tavalyelőtt minden nyolcadik, 2023-ban már majdnem minden hatodik új autó elektromos volt.

Magyar helyzet

Magyarországon szintén növekedés látható. 2022-ben az újonnan forgalomba helyezett autók 4,2 százaléka volt tisztán elektromos, 2023-ben már 54, százalékos volt az arány.

A belügyminisztériumi adatok szerint a múlt év végén több mint 45 ezer villanyautó volt Magyarországon, szemben az egy évvel korábbi közel 33 ezerrel. Azaz 39 százalékkal nőtt a számuk. Ez látvános növekedés, ám fontos látni, hogy a teljes - több mint 4 milliós - személyautó-állományhoz képest még mindig marginális a szerepük. 

Árak és kérdések

Tehát a növekedés egyértelmű, az viszont tény, hogy a villanyautók egyelőre drágábbak a hagyományos társaiknál. Éppen ezért az árérzékeny piacokon lassabb lesz az átállás. Utóbbit segítheti, hogy az elektromosautó-árak csökkenő pályára kerülhetnek. Az egyik neves tanácsadó cég, a Gartner szakértői szerint 2027-ben a villanyautók előállítása ugyanannyiba kerül majd, mint a hagyományosoké, ez pedig utóbbiak malmára hajtja a vizet. Emellett egyre több gyártó ígér olcsóbb, 20 ezer euró, 25 ezer dollár körüli villanyautót a következő évekre. Ez szintén fokozódó keresletet vetít előre a villanyautók piacán. 

Az elektromos autók elterjedéséhez persze szükség van megfelelő infrastrukturára, azaz áramkúthálózatra, valamint arra, hogy a villamosenergia-rendszer képes legyen kiszolgálni azokat az autósokat, akik otthon szeretnék tölteni a kocsijukat. Szintén kulcskérdés a finanszírozás, akár lakossági, cégs vagy éppen flottás vásárlásról van szó. Ezeken a területeken is előrelépésre van szükség. 

Válaszok

Szép számmal akadnak kérdések, amelyekre választ adnak a Privátbankár, az Mfor és a piac és Profit kiadója, a Klasszis Lapcsoport által szervezet "E" mint energia című május 16-án 8:30-kor a fővárosi Krisztina Plaza Irodaházban (Budapest - 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.) kezdődő konferencia előadói. 

A konferencia a részletes programja itt található, jelentkezni pedig itt lehet

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Pazar teljesítményt nyújtott a híres vegyipari multi
Privátbankár.hu | 2024. május 13. 12:43
A Henkel erős szerves árbevétel-növekedést ért el az első negyedévben.
Makro / Külgazdaság Lélegzetelállító, mit jelentett be az arab légitársaság
Privátbankár.hu | 2024. május 13. 11:28
Minden korábbi rekordot megdöntött az Emirates.
Makro / Külgazdaság Mennyiben más Magyar Péter, mint Orbán Viktor? A Klasszis Klub vendége Somogyi Zoltán lesz
Privátbankár.hu | 2024. május 13. 11:02
Terveink szerint a Political Capital szociológus társalapítójával a Klasszis Média Lapcsoport következő, május 23-ai, csütörtök délutáni online adásában folytatandó egyórás beszélgetés témája a már csak kevesebb mint egy hónap múlva sorra kerülő önkormányzati és európai uniós választások lesznek. Érdemes lesz élni az ingyenes regisztráció lehetőségével, hiszen ez esetben nemcsak mi, hanem olvasóink is kérdezhetnek a szakembertől.
Makro / Külgazdaság Egy újabb hozzánk közeli országra irigykedhetünk
Privátbankár.hu | 2024. május 13. 10:37
Bár az infláció hozzánk hasonlóan Csehországban is magasabb lett áprilisban, mint márciusban, a 2,9 százalékos érték jóval alacsonyabb a mi 3,7-es rátánknál.
Makro / Külgazdaság Meglepődik, ha megtudja, mennyiért tankolhatunk szerdától
Privátbankár.hu | 2024. május 13. 10:14
Csütörtök éjfélig tuti, hogy ugyannyiért, mint most.
Makro / Külgazdaság Szomorú hír fogadta a Budapestről hazaérkezett Hszi Csin-pinget
Privátbankár.hu | 2024. május 13. 09:12
Kínában gyorsult az infláció áprilisban.
Makro / Külgazdaság Remek hírt közölt Joe Bidennel az egyik minisztere
Privátbankár.hu | 2024. május 13. 08:12
Többlettel zárt az amerikai költségvetés áprilisban.
Makro / Külgazdaság Megint a Kádár-korszak jutott eszünkbe az Orbán-kormányról – A hét videója
Dobos Zoltán - Gáspár András - Izsó Márton | 2024. május 10. 18:44
Ez volt az inflációs hullám alja? Vagy lehet még alacsonyabb? Az élelmiszerláncok és benzinkutak után kit akar majd megrendszabályozni Orbán Viktor kormánya? Ki tehet az elmúlt három év gigantikus mértékű pénzromlásáról? A hét videója sorozatban a legfrissebb KSH-adatokat elemzi Dobos Zoltán újságíró és Gáspár András lapigazgató.
Makro / Külgazdaság Bitang drága ez a hitel, mégis viszik, mint a cukrot
Privátbankár.hu | 2024. május 10. 12:51
Dörzsölhetik a markukat a bankok: bár csak minimális mértékben csökkentették az elmúlt év során a személyi hitelek kamatait, tavaszra történelmi rekordra futott az ügyfelek által igényelt kölcsönösszeg. 
Makro / Külgazdaság Kilőtt a brit gazdaság: 0,6 százalékos növekedésnek örülhetnek
Privátbankár.hu | 2024. május 10. 10:38
A friss GDP adat alapján Nagy-Britanniában véget ért a tavalyi év második felében kialakult technikai recesszió. A növekedés ráadásul a vártnál jóval gyorsabb volt az idei első negyedévben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG