Idén az első félévben 10 milliárd 363 millió dán korona (DKK) volt a csoport árbevétele, ami 13%-kal több, mint az előző év hasonló időszakában (9 milliárd 134 millió korona). Az árfolyamváltozás hatását nem számolva 15 százalékkal nőtt a bevétel. Az üzemi eredmény (kamatfizetés és adózás előtti eredmény) 3 milliárd 196 millió DKK volt 2013 első fél évében – szemben a 2012 első fél évében jelentett 2 milliárd 877 millió DKK-val.
A Lego Csoport nettó eredménye 2 milliárd 381 millió DKK-ra emelkedett 2013 első fél évében az egy évvel korábbi 2 milliárd 16 millió DKK-ról. A társaság körülbelül 8,8%-ra növelte részesedését a globális játékpiacon a 2012 év végi 8,6%-ról.
„A globális játékpiac általános helyzetét tekintve rendkívül elégedettek vagyunk az eredménnyel, hiszen a legnagyobb és legfejlettebb piacokon, azaz Észak-Amerikában, Európában és Japánban lassan indult az év. A lanyha piaci környezet ellenére adataink szerint 9%-kal nőtt termékeink globális kiskereskedelmi értékesítése 2013 első fél évében az előző év hasonló időszakához viszonyítva." - mondta Jørgen Vig Knudstorp, a Lego Csoport vezérigazgatója.
Bejöttek az új termékek
A társaság a Privátbankárral közölte, hogy az idén bevezett Legends of Chima termékcsaládja fontos szerepet játszott az eredményben. A társaság közleménye szerint ez a játék Ázsiában volt népszerű, ahol nagy mértékben hozzájárult az erőteljes növekedéshez. A lányokat megcélzó, 2012-ben bevezetett Friends termékcsalád szintén jól teljesített a második évében. Növekedése számottevően meghaladja a vállalat átlagos növekedési ütemét.
Az árbevétel bővülése régiónként eltér, de továbbra is általános trend. Az európai kiskereskedelmi értékesítés növekedése 8%, az észak- és latin-amerikai eladásoké pedig 4%. A legjobb teljesítményt Ázsia nyújtotta, ahol több mint 35%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom 2013 első fél évében.
„Nagyon elégedettek vagyunk az Ázsiában tapasztalt növekedéssel, hiszen hosszú távon nagyobb szerepet szánunk a régiónak eredményeinkben. Nemrég indítottuk el regionális központunkat Szingapúrban, és jövőre megkezdjük a gyártólétesítmények építését a térségben, hogy tovább erősítsük Ázsiát, mint jövőbeni növekedésünk motorját” – hangsúlyozta John Goodwin, a Csoport pénzügyi vezérigazgatójának helyettese.
A legtöbb játékot saját gyárban készítik
A játékkockák ötöde készül Magyarországon. A Lego Manufacturing és a kormány tavasszal írt alá stratégiai megállapodást. Részletek >> |
"Összességében véve elégedett vagyok az eredményeinkkel. A termékbiztonság az első számú prioritás számunkra, hiszen az a legfontosabb, hogy a gyerekek a világon mindenütt a lehető legbiztonságosabban legózhassanak. Ezért örülök, hogy az idén sem kellett terméket visszahívnunk." - mondta a vezérigazgató.
Ezért a társaság a termékek többségét saját tulajdonú és fenntartású gyárakban készíti Dániában, Magyarországon, Csehországban és Mexikóban. Ezenkívül a vállalat néhány kiemelt beszállítója is fontos szerepet játszik a kiváló minőségű termékek szállításában.
Az év eleje óta 21 auditra került sor a világ különböző pontjain működő Lego-beszállítóknál – ugyanannyira, mint 2012 hasonló időszakában. A szabálytalanságok száma azonban 18-ról 35-re emelkedett az első fél évben. A szabálytalanságokat mind a 35 esetben sikerült rövid időn belül megszüntetni.
Közleményük szerint az auditok a beszállítók képességeinek fejlesztésére szolgáló folyamat részét képezik. A problémák feltárása és megoldása révén partnereik jobb teljesítményt érhetnek el egyebek mellett a biztonság, a minőség és a munkajogok érvényesítése terén.
Az egész évre vonatkozó nem pénzügyi teljesítményről 2014 elején, a Lego Csoport 2013-as Előrehaladási jelentése (Progress Report) ad számot.