A Mol többségi részesedést vásárol az ITK Holding Zrt.-ben, amelynek fő tevékenysége a közösségi közlekedésben részt vevő autóbuszok üzemeltetése és karbantartása. Az olajipari vállalat szerint a részesedés-vásárlás jól illeszkedik a cég 2030-as mobilitási stratégiájához.
A célkitűzés lényege, hogy a Mol nagyobb figyelmet fordít a mobilitási szolgáltatásokra: ennek egyik lépése volt idén a fővárosi közösségi autó, a MOL Limo bevezetése, majd következett a MOL Fleet Solutions megalapítása, amely a Mol-csoport saját gépjárműveit, valamint a külső partnerek flottáinak finanszírozását és kezelését végzi.
Az ITK Budapesten és Debrecenben több mint kétszáz autóbuszt üzemeltet, a cég a német Daimler
Nemsokára jönnek az elektromos közbringák? Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a fővárosi önkormányzat és a Mol. A Bubit is tovább fejlesztenék. Tovább >>> |
magyarországi leányvállalatával közösen fejlesztette ki például a Reform 500 LE elnevezésű elővárosi autóbuszt, amelynek prototípusát 2017-ben mutatták be. A közösségi buszközlekedés területe központi szerepet tölt be és fog betölteni a jövőben is a mobilitási szolgáltatások között - tette hozzá Ratatics Péter, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója.
A Mol 2018 január 25-én indította be közösségi autómegosztó programját, ekkor 300 Volkswagen up!-pal indult a Limo program, a flottában pedig 100 autó elektromos meghajtású. A szolgáltatás 60 négyzetkilométeren érhető el, a belvárosi kerületek mellett Óbuda, Angyalföld, Zugló és Újbuda jelentős részén találhatunk ilyen kocsikat. A Mol statisztikái szerint a felhasználók száma alig három hónapra a bevezetés után már a 27 ezret is túllépte, a bérlők jellemzően 20-35 év közöttiek.