A nagymértékű létszámgyarapítással egyelőre még nem értek a csúcsra, hiszen a 2012-es évben összesen 175 ezren szerepeltek a Boeing fizetési listáig, míg ez a szám az idei gyarapodás előtt csak 156 ezer volt.
A felvételi boom oka kettős. Egyrészt a világ közlekedési szektora immár második éve erőteljesen bővül, a repülőgépek iránti kereslet fokozódik. Ezzel párhuzamosan érzékelhetően elöregedett a Boeing munkatársi gárdája. A Wall Street Journal összeállításából kiderül, hogy a polgári légiközlekedési ágazatban dolgozók 15 százaléka vonult nyugállományba. A munkásfelvétel középpontjában a mérnökök-tervezők és y fizikai munkások állnak, míg az irodai alkalmazottak számát némileg csökkenteni tervezik. A Boeing munkavállalóinak döntő többsége az Egyesült Államokban található csak 13 százalékuk dolgozik külföldön – főleg Indiában és Ausztráliában. Az oroszországi kirendeltséget már tavaly tavasszal bezárták.
Hasonló nagyságrendű fejlesztést tervez idénre az Airbus is. A páneurópai cég az elképzelések szerint 13 ezer új dolgozót vesz fel, ennyivel nő a cég 130 ezres munkatársi gárdája. Ebből - és jelenleg! - csak 9 ezred dolgoznak Európán kívül, főleg Kínában és az Egyesült Államokban
A tavalyi évben az európai gyártó 661 repülőt tudott leszállítani a tervezett 720 helyett, a Boeing viszont még ennél is kevesebb, 480 rendelést tudott kielégíteni, így immár negyedik éve kullog az Airbus mögött.
Az amerikai óriáscég legfőbb problémája a 737Max gyártásának leállításában keresendő. Az ezzel egy kategóriában versengő Airbus A320neo típus viszont szárnyal. Az elmúlt év végén havonta már 55 darab hagyta el a gyártósorokat, 2025-ig ezt havi 75-re szeretnék emelni.
Az Airbusnak a legfrissebb jelentések szerint 820 gépre van érvényes megrendelése, addig a Boeingnek csak 774-re.