3p

A szakértők az első világháború embert és technikát felőrlő háborújához hasonlítják a Ukrajna elleni orosz agressziót, ám arra nem gondoltak volna, hogy megjelenik a fronton még egy 100 éves kísértet.

Több mint 100 évvel ezelőtt, 1914. szeptember 6-án hatszáz párizsi taxit rendeltek ki katonai szolgálatra, amelyek egy nap alatt hatezer gyalogos katonát szállítottak az első világháború északkeleti frontvonalához – derül ki a Múlt-kor történelmi magazin korábbi cikkéből. Feladatuk az volt, hogy megerősítsék a marne-i csatában részt vevő francia és brit erőket, amelyek az előretörő németeket igyekeztek megállítani.

Bár a támadók 200 kilométerre hatoltak be Franciaországba, és olyan közel kerültek Párizshoz, hogy láthatták a 20 kilométerre lévő Eiffel-torony tetejét, végül az Elzász felől érkező francia hadtestek segítségével sikerült megállítani őket. Ki gondolta volna akkor, hogy a taxik 110 év múlva újra látványos szerepet kaphatnak egy háborúban?

Újabb furcsaság a fronton
Újabb furcsaság a fronton
Fotó: MTI/EPA/Az ukrán 24. gépesített dandár sajtószolgálata

Az orosz hadsereg ugyanis egyre inkább civil taxikkal oldja meg a sebesült katonák elszállítását a hadszíntérről – adta hírül a Moscow Times egy ismert orosz bloggerre, Daniil Bezszonovra hivatkozva. A katonai inváziót támogató influencer korábban az önmagát Donyecki Népköztársaságnak nevező donbaszi szakadár rendszer információs miniszterének helyettese volt. Beszámolója szerint francia történet egyfajta fordítottjára emlékeztető fejlemény forrása az, hogy az orosz katonai vezetés betiltotta a magántulajdonban lévő járművek és a humanitárius célra használt teherautók felhasználását a sebesültek elszállítására. Ezt a döntést azzal indokolták, hogy a részeg sofőrök rendszeresen baleseteket okoztak, ami akadályozta a katonai szállításokat.

Bezszonov szerint a taxik kritikus szerepet játszanak a sérültek evakuálásában, és kórházba juttatásában. „A harcoló katonák bátor taxisokra támaszkodhatnak a sérültek kimentésében. Nagyon hálás vagyok a sofőröknek, akik részt vesznek ebben és remélem, hogy nem fogják eltiltani a taxikat ettől a tevékenységtől” – írta a blogger egyik posztjában. Ezt megelőzően gondot okozott az is, hogy a hadsereg a megszállt ukrajnai területeken lefoglalta a civil járművek 90 százalékát vagy tulajdonosaik felajánlottak azokat katonai célra. A katonák ezek hiányában helyenként biciklivel szállítják a muníciót a frontra. Bonyolítja a helyzetet, hogy kivégzéssel fenyegetik azokat a katonákat, akik civil járműveket vesznek igénybe mozgásukhoz. Ez nem javítja az egységek morálját és szakértők szerint rámutat az orosz katonai logisztika gyengeségére. A nagy technikai veszteségek, amelyek a teherautókat is érintik, arra szorítják a katonaságot, hogy civil erőforrásokat vegyen igénybe. (Forrás: Moscow Times, Múltkor.hu

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Újabb gyomros érkezik a benzinkutakon kedden
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 10:14
Tovább drágul az egyik üzemanyagfajta.
Makro / Külgazdaság Csak azt a sok meg nem született gyermeket sajnálja a professzor, akinek az intézetét államosították
Csabai Károly | 2025. január 11. 13:41
Ezt is mondta többek között Dr. Kaáli Nagy Géza a Klasszis Klubban. Az elsőként államosított Kaáli Intézetek alapítójával és vezetőjével – aki ma már a dörgicsei Kaáli Autó-Motor Múzeum büszke tulajdonosa – való beszélgetés több szempontból is aktuális volt. 2024 úgy telt el, hogy számtalan alkalommal kongatta a vészharangot nyílt leveleiben, amelyekben a hazai meddőségi szektor égető problémáira hívta fel a figyelmet. Donald Trumpról meg azért beszélgettünk a január 20-ai beiktatása apropóján, mert a professzor ötven évig élt az Egyesült Államokban, és személyesen is ismeri a régi-új amerikai elnököt. Természetesen a dörgicsei Kaáli Auto-Motor Múzeumról is szót ejtettünk, amely hihetetlen kincseket rejt, és kis idő alatt Magyarország egyik legfelkapottabb múzeuma lett. Az ötödik évfolyamban járó Klasszis Klub Live 67. adását most vissza-, illetve megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja. 
Makro / Külgazdaság Európa hamarosan nagyon rossz híreket kaphat
Privátbankár.hu | 2025. január 11. 10:58
Hamarosan megszólal az IMF.
Makro / Külgazdaság Rossz hírt kapott a magyar kormány Németországból
Privátbankár.hu | 2025. január 10. 13:46
Nőtt a bejelentett csődök száma tavaly Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken publikált jelentése alapján.
Makro / Külgazdaság Ez lehet Joe Bidenék utolsó intézkedése
Privátbankár.hu | 2025. január 10. 11:18
Keresztbe tennének az Egyesült Államok ellenfeleinek, ám az egyik techcég hevesen tiltakozik.
Makro / Külgazdaság Matolcsy György még a távozása után is fog kísérteni?
Privátbankár.hu | 2025. január 10. 11:02
A jelenlegi jegybankelnök regnálása idején az MNB monetáris tanácsába került személyek az utódja, Varga Mihály munkába állása után még másfél hónapig többségben maradnak.
Makro / Külgazdaság Megszólaltak Amerikában, de mit szól majd ehhez Matolcsy György és Varga Mihály?
Privátbankár.hu | 2025. január 10. 10:29
Elhúzódhat a kamatvágás a tengerentúlon, ez pedig nem jó hír a magyar jegybanknak sem.
Makro / Külgazdaság Érdemes még pénteken teletankolni az autót, mutatjuk, miért!
Privátbankár.hu | 2025. január 10. 09:54
Szombaton ismét új árakkal találkozhatunk a benzinkutakon.
Makro / Külgazdaság Robert Fico fenyeget: lépnek, ha nem lesz megoldás a gáztranzitra
Privátbankár.hu | 2025. január 9. 17:31
Szlovákia az uniós döntéshozatalban is vétózhat.
Makro / Külgazdaság Kibertámadás alatt áll Szlovákia
Privátbankár.hu | 2025. január 9. 16:33
Sajtóinformáció szerint több millió dollárt követelnek a kormánytól. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG