3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A szakértők az első világháború embert és technikát felőrlő háborújához hasonlítják a Ukrajna elleni orosz agressziót, ám arra nem gondoltak volna, hogy megjelenik a fronton még egy 100 éves kísértet.

Több mint 100 évvel ezelőtt, 1914. szeptember 6-án hatszáz párizsi taxit rendeltek ki katonai szolgálatra, amelyek egy nap alatt hatezer gyalogos katonát szállítottak az első világháború északkeleti frontvonalához – derül ki a Múlt-kor történelmi magazin korábbi cikkéből. Feladatuk az volt, hogy megerősítsék a marne-i csatában részt vevő francia és brit erőket, amelyek az előretörő németeket igyekeztek megállítani.

Bár a támadók 200 kilométerre hatoltak be Franciaországba, és olyan közel kerültek Párizshoz, hogy láthatták a 20 kilométerre lévő Eiffel-torony tetejét, végül az Elzász felől érkező francia hadtestek segítségével sikerült megállítani őket. Ki gondolta volna akkor, hogy a taxik 110 év múlva újra látványos szerepet kaphatnak egy háborúban?

Újabb furcsaság a fronton
Újabb furcsaság a fronton
Fotó: MTI/EPA/Az ukrán 24. gépesített dandár sajtószolgálata

Az orosz hadsereg ugyanis egyre inkább civil taxikkal oldja meg a sebesült katonák elszállítását a hadszíntérről – adta hírül a Moscow Times egy ismert orosz bloggerre, Daniil Bezszonovra hivatkozva. A katonai inváziót támogató influencer korábban az önmagát Donyecki Népköztársaságnak nevező donbaszi szakadár rendszer információs miniszterének helyettese volt. Beszámolója szerint francia történet egyfajta fordítottjára emlékeztető fejlemény forrása az, hogy az orosz katonai vezetés betiltotta a magántulajdonban lévő járművek és a humanitárius célra használt teherautók felhasználását a sebesültek elszállítására. Ezt a döntést azzal indokolták, hogy a részeg sofőrök rendszeresen baleseteket okoztak, ami akadályozta a katonai szállításokat.

Bezszonov szerint a taxik kritikus szerepet játszanak a sérültek evakuálásában, és kórházba juttatásában. „A harcoló katonák bátor taxisokra támaszkodhatnak a sérültek kimentésében. Nagyon hálás vagyok a sofőröknek, akik részt vesznek ebben és remélem, hogy nem fogják eltiltani a taxikat ettől a tevékenységtől” – írta a blogger egyik posztjában. Ezt megelőzően gondot okozott az is, hogy a hadsereg a megszállt ukrajnai területeken lefoglalta a civil járművek 90 százalékát vagy tulajdonosaik felajánlottak azokat katonai célra. A katonák ezek hiányában helyenként biciklivel szállítják a muníciót a frontra. Bonyolítja a helyzetet, hogy kivégzéssel fenyegetik azokat a katonákat, akik civil járműveket vesznek igénybe mozgásukhoz. Ez nem javítja az egységek morálját és szakértők szerint rámutat az orosz katonai logisztika gyengeségére. A nagy technikai veszteségek, amelyek a teherautókat is érintik, arra szorítják a katonaságot, hogy civil erőforrásokat vegyen igénybe. (Forrás: Moscow Times, Múltkor.hu

 

 

 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Nagy Márton: 20 perc lesz a menetidő a Nyugatitól a repülőtérig
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 18:40
Az új repülőtéri vasútvonal terveiről tartott tájékoztatót Nagy Márton és Lázár János. Az Mfor kérdéseire részleteket is elmondtak a nyomvonalról, valamint arról is beszéltek, hogy mekkora szakaszon fog a föld alatt futni. 
Makro / Külgazdaság Mire lehet elég a 3 százalékos Otthon Start és a kkv-hitel? Élőben beszélgettünk Oszkó Péterrel – a Klasszis Klub Live-ban
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. október 27. 15:16
A volt pénzügyminiszter, üzletember, kockázatitőke-befektető, az Oxo Holdings alapító-vezérigazgatója a Klasszis Média YouTube-csatornáján válaszolt a mi és olvasóink, nézőink kérdéseire.
Makro / Külgazdaság Még egy jel arra, hogy jövőre érkezik az európai fordulat
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 13:53
A várakozásokon felül javult októberben az üzleti hangulat Németországban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének felmérése alapján.
Makro / Külgazdaság Magyarországot is elérhetik az amerikai szankciók? Megvan, mikor egyezkedhet Orbán Viktor Trumppal
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 13:32
A kormány vizsgálja a helyzetet – árulta el Szijjártó Péter. 
Makro / Külgazdaság Miközben az EU szankciókra készül, Szijjártó Péter továbbra is kitart a Netanjahu-kormány mellett
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 12:55
A magyar külügyminiszter izraeli hivatali kollégáját fogadta ma Budapesten, e kapcsán beszélt a béketeremtésről és az Európai Unió Izraellel kapcsolatos politikájáról.
Makro / Külgazdaság Lassan ideje dönteni az árrésstopról, az OKSZ szerint egyértelmű a válasz
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 12:30
A szervezet szerint az intézkedés fenntartását semmi sem indokolja.
Makro / Külgazdaság Eddig diktáljuk az iramot Európában
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 12:15
Amerikai-kínai összeborulásra vár a piac, de azért csak óvatos az optimizmus.
Makro / Külgazdaság Trump: Oroszországnak nem tesztelgetnie kellene, hanem befejeznie a háborút
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 11:55
Trumpnál kezd betelni a pohár, az olajszankciók után megint üzent.
Makro / Külgazdaság Óriási drágulás jön, még ma tankoljuk meg a kocsit
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 11:35
A benzin ára 5, a dízelé 10 forinttal nő.
Makro / Külgazdaság Sorsdöntő hónapok előtt a Dunaferr, megmozdulhat a haldokló iparág
Imre Lőrinc | 2025. október 27. 10:15
Magyarország egykori legnagyobb és legfontosabb nehézipari üzeme, a Dunaferr már évek óta vergődik, idén októberben viszont felpörögtek az események a csődben lévő cég háza táján. Az iparág jövőjét a zöld acélgyártás határozza meg, azonban kérdéses, hogy Európa képes lesz-e visszaszorítani a kínai előrenyomulást? A hadiipar és Donald Trump segíthetnek ebben. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG