Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
2p

Az elektormos autók árához képest bagóért kínál egy modell a kínai gyártó. 

Nagyon olcsó modellt mutatott be a közelmúltban a BYD, amelyet nem csak a kínai piacon, hanem globálisan forgalmazni fognak. Ez pedig már most fejfájást okoz a konkurenciának - írja a Szegeden gyárat építő kínai villanyautógyártó, a BYD terveiről laptársunk, az Mfor. 

Alacsony árral támad a BYD
Alacsony árral támad a BYD
Fotó: BYD

A Seagull nevű modellről van szó, amely a kínai piacon óriási sikert ért el, és amit a sajtóhírek szerint a cég más árérzékeny piacokon is megismételne. Az autó kínai ára 70 ezer jüan, ami 10 ezer dolláros (kb. 3,6 millió forintos) árnak felel meg. A szakértők szerint persze bizonyos szabványok és biztonsági előírások miatt nem biztos, hogy az eredeti felszereléssel piacra tudnak lépni például Európában, de még egy pár ezer dollárral drágább autó is biztosan versenyképes lenne. Az is érdekesség, hogy a kínai gyártókat dömpingvádakkal illetik, és a nyugati piacokon igyekeznek védővámokkal kiszorítani őket, a BYD Seagull modellje jelentősen hozzájárult az utóbbi negyedévben a társaság profitjához.

Árfolyam

A Seagull méretben és vezetésben sem különbözik jelentősen a Chevrolet Bolt, a Nissan Leaf vagy a BMW i3 modelljétől. Viszonylag jól gyorsul, csendes, tetszetős a képernyője, és a kocsi belsejében használt műanyagok sem egy olcsó, „fapados” jármű benyomását keltik. Ráadásul Latin-Amerikában már piacra is dobták, ott BYD Dolphin Mini néven került forgalomba. A jelentések szerint egy feltöltéssel nagyjából 300 km a hatótávja, ami ugyan kevesebb, mint az Egyesült Államokban jelenleg forgalomba hozott elektromos járműveké, de az első generációs elektromos autóknál ez így is nagyobb. A jármű körülbelüli végsebessége 130 km/óra, amit egy mindössze 74 lóerős teljesítményű motorral ér el.

A BYD nemzetközi nyomulása a magyar gazdaságnak is jól jöhet, hiszen a 2023 végén bejelentett Szegeden létesülő gyárból fogják ellátni az európai piacot. A minden idők egyik legnagyobb magyarországi beruházásaként beharangozott szegedi gyár sikere várhatóan érezhetően hozzájárulna hazánk GDP-jéhez is. Az persze nagy kérdés, hogy a kínai cég mely versenytársak rovására tud majd terjeszkedni. Amennyiben ugyanis a német gyártók pozícióit veszélyezteti, az összeségében Magyarországnak nem feltétlenül jó. 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Mit nekünk Barátság vezeték? Szijjártó Péter nagy bejelentést tett
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 13:22
2027 végéig elkészül egy hazai vezetékszakasz.
Makro / Külgazdaság Tovább közelíti a 600 forintos szintet a dízel ára
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 12:09
Keddtől bruttó 2 forinttal emelkedhet a gázolaj nagykereskedelmi ára, amit a kutak beépíthetnek az árazásukba. A városi és az autópálya szélén lévő benzinkutak között óriási árkülönbség lehet.
Makro / Külgazdaság Nem Trump, hanem a Legfelsőbb Bíróság dönt a vámokról
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 10:47
Egyelőre 7-4 arányban vesztésre áll Donald Trump vámjainak ügye a kerületi bíróságon, az elnöknek hat hete maradt a fellebbezésre.
Makro / Külgazdaság Éves mélyponton az ipari termelői árak emelkedése
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 08:35
A termelői árak 4,5 százalékos éves emelkedése jobban néz ki a januári 9,1 százaléknál. Az energiaipari export azonban felfele húzza a számokat.
Makro / Külgazdaság A tévénézők leválnának az orosz kőolajról, Hernádi Zsolt nem
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 1. 08:06
A százhalombattai finomítót csak katasztrófa esetére teszik képessé más típusú olaj feldolgozására. Ha leállna a Barátság kőolajvezeték, napi 170 tartálykocsi üzemanyagot kellene máshonnan beszerezni.
Makro / Külgazdaság „Az uzsorázás itt is működik” – helyszíni riport Nagyecsedről
Vámosi Ágoston | 2025. szeptember 1. 07:13
Hogyan lehet megélni abban a megyében, ahol a nettó átlagkereset még ma is csak 355 ezer forint? Mi lesz azzal a környékkel, ahol a lakók egyharmada 15 év alatti gyerek, és azokkal az emberekkel, akik felnőttként tanulnak meg írni? A Klasszis Médiához tartozó laptársunk, az Mfor a Felzárkózó települések kormányprogram legnagyobb városában járt.
Makro / Külgazdaság Rövidesen lehull a lepel a kormány gazdaságpolitikai eredményeiről
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 31. 11:51
A KSH minden nap jelentős makrogazdasági mutatószámokat közöl a jövő héten. Többek között a második negyedévi növekedés részletes számait.
Makro / Külgazdaság Subway helyett Subjoy – mi lett a nyugati gyorséttermekkel Oroszországban?
Elek Lenke | 2025. augusztus 31. 06:13
Az oroszországi Subway a közelmúltban jelentette be, hogy meg kell változtatnia több mint száz kávézója és étterme nevét. Az orosz vendéglátásban hasonló folyamat játszódik le, mint a kiskereskedelemben: a nagy nyugati márkák kivonulása új stratégiákat – átkereszteléseket, franchise ügyleteket – igényel.
Makro / Külgazdaság Vagyonadót vezetne be Magyar Péter – ebből csökkentene adót
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 30. 16:09
Részletes terveket közölt a Tisza Párt elnöke a vagyonadóról és a sajtó megregulázásról is.
Makro / Külgazdaság Rogán Antal elismerte: a háború gazdasági hatásai nem fognak mérséklődni
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 30. 14:19
Legalábbis a közeljövőben biztos nem, és ez hatalmas nehézségeket okoz a magyar gazdaságnak.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG