3p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Valaha a legendás német autómárkák húzták maguk után Németország gazdaságát, ám az autóipar
gyökeres átalakulása olyan kihívásokat támaszt velük szemben, hogy "állambácsi" segítségére
szorulnak.

A német autóipart valaha mindenütt irigyelték a világon – írta a CNBC abban a cikkében, ami arról szólt, hogy a régi dicsőség lassan a múlt homályába vész. A kiváló minőségű belső égésű motorokkal hajtott német luxusautóknak nem volt párjuk és státuszszimbólum volt a birtoklásuk. Az autóipar Németország húzóágazata volt.

Ennek a korszaknak vége szakad, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a Volkswagen európai gyárak bezárására készül és kénytelen felvetni a munkavállalókkal még 1994-ben kötött foglalkoztatási megállapodásának felbontását. Olyan aggodalmak jelentek meg az ágazattal kapcsolatban, amire 140 éves története során nem volt példa – mondta Andreas Ries, a KPMG tanácsadó cég autóipari elemzésekkel foglalkozó részlegének vezetője.

A VW mellett a többiek helyzete sem tökéletes
A VW mellett a többiek helyzete sem tökéletes
Fotó: Pixabay

A Volkswagen nincs egyedül a gondjaival. A Mercedes autógyártó divíziója csökkentette éves profitráta-várkozását, a BMW második negyedéves nyereségrátája elmaradt a cég várakozásától. A Porsche rontotta 2024-es várakozását, bár ezt egy bizonyos alumíniumötvözet piaci hiányára hivatkozva tette. Mindezek a gondok tovagyűrűznek az igen kiterjedt autóipari beszállítói hálózatra.

„Több kihívással állunk szemben” – mondta a VDA autóipari szövetség szóvivője a CNBC-nek. Még mindig hatnak a covid utórezgései, amelyek kiegészültek a geopolitikai konfliktusokból eredő gondokkal. Viszonylag gyenge a hazai kereslet. Horst Schneider, az Bank of America szakértője arról beszélt, hogy az elektromos átállás erőteljesebb romboló hatással jár az ágazatban, mint amire a szakértők számítottak. Külön gondja a német autógyártóknak, hogy zsugorodnak az eladásaik a villanyautók használatára szélsebesen átálló kínai piacon. Korábban profitjuk 40-50 százaléka származott Kínából. Ha ezzel a visszaeséssel nem kellene küszködniük, akkor lenne elég forrásuk elektromos átállásuk finanszírozására.

Külön szégyen, hogy a kínai villanyautók több szempontból jobbak a németeknél, ráadásul olcsóbbak. A szakértők úgy vélik, hogy a politikusoknak, a tudományos kutatóknak és a vállalatok vezetésének együtt kellene működniük a probléma megoldásában. Például a kormánynak nem szabadna „rángatnia” az elektromos autók vásárlását támogató kedvezményeit, azaz hol bevezetni ilyeneket, hogy felfüggeszteni azokat. A VDA szerint a piacgazdaság és a iparpolitika modern kombinációjára lenne szükség. Magyarán állami mankóra szorul az autóipar. A vállalatok ugyan jobb második félévet ígérnek 2024-re, mint amilyen az első volt, de a befektetők kételkednek ebben. Profitfigyelmeztetésekre számítanak a harmadik negyedévben, így nyitott kérdésnek látják, mit hoz a német autóiparban a 2025-ös év. (Via CNBC

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Egy újabb bankfúzió kaphat zöld jelzést - magyar ügyfeleket is érinthet
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 16. 11:01
Nem zárja ki a Commerzbank és az UniCredit fúzióját az UniCredit vezérigazgatója. 
Makro / Külgazdaság Siessen, keddtől vége lesz a jó világnak a benzinkutakon!
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 16. 10:42
Legalábbis a benzinüzemű autó tulajdonosainak, a dízelesek fellélegezhetnek. Kérdés, meddig?
Makro / Külgazdaság Migránsválság: Európa leereszti a sorompókat
Káncz Csaba | 2024. szeptember 16. 09:33
Az EU egészében 2023-ban 1,14 millió menedékkérelmet nyújtottak be, ami a 2016-os migránsválság óta a legmagasabb szám. Az érintett európai országok most rohamléptékben vezetnek be korlátozó intézkedéseket. Káncz Csaba jegyzete.
Makro / Külgazdaság Mennyi pénzből lehetne feltámasztani az egészségügyet? Ön is kérdezhet Rékassy Balázstól a Klasszis Klubban
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 16. 09:01
Az orvossal, egészségügyi szakmenedzserrel szeptember 18-án 15:30 órakor kezdődő egyórás beszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni és máris kérdezni.
Makro / Külgazdaság "Kritikus a helyzet" - kemény hírek érkeznek az árvízről az egész régióból
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 15. 09:54
Ausztriában, Csehországban és Lengyelországban is pusztít az árvíz, sok helyen kritikus a helyzet, enyhülés pedig legkorábban néhány nap múlva várható.
Makro / Külgazdaság Végre egy jó hírt is kapnak a repülővel utazók
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 15. 09:34
Az utolsó pillanatban megegyezett pilótáival a napi 110 ezer utast fuvarozó légitársaság.
Makro / Külgazdaság Már Újhelyi István is aggódik Orbán Viktor miatt
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 15. 09:13
Szokatlanul forró helyzetbe kerülhet a magyar miniszterelnök az Európai Parlamentben. Hogyan foga ő és az épület bírni?
Makro / Külgazdaság Lassul Kína - ezt mi is meg fogjuk érezni?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 15. 08:08
Nagyjából az összes mutató a kínai gazdaság lassulását mutatta augusztusban.
Makro / Külgazdaság Ez akasztotta ki Orbán Viktort
Kovács-Angel Marianna | 2024. szeptember 15. 05:46
Orbán Viktor rádióinterjújában hivatkozott Mario Draghi, az Európai Központi Bank korábbi elnökének régóta várt jelentésére. Egy évvel ezelőtt Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke kérte fel a korábbi olasz miniszterelnököt, hogy vizsgálja meg Európa versenyképességének kérdését. Draghi tabudöntögető jelentést tett az asztalra. Arról írt, amit a magyar miniszterelnök is mondott: Európa lelassult. Ő viszont a megoldásra is kitért.
Makro / Külgazdaság Hetvenöt éve nem látott, népszerűtlen lépésre készül a kínai vezetés
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 13. 13:38
A férfiak esetében 63, a nők esetében 58, illetve 55 év lenne a nyugdíjkorhatár Kínában. A döntés hátterében a hosszabb várható élettartam és a csökkenő termékenységi ráta áll.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG