1p
A két elnökjelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja
A két elnökjelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja.

Az amerikai elnökjelölteket, illetve kampányukat sok szempontból hasonlították már össze, de márkaként erre eddig nem nagyon került még sor. A Synovate piackutató az üzleti életben jól bevált márkakutatási módszereket felhasználva azt elemezte, hogy a pénzügyi válságot megelőzően, és azt követően, melyek voltak azok a fogyasztók (jelen esetben választók) életében is fontos szerepet betöltő kapcsolódási pontok, amelyeken keresztül az elnökjelöltek (akárcsak az üzleti életben a márkák) kötődést tudtak kialakítani a szavazókkal.

Barack Obama leginkább az egészségügy, a változás igénye, az iraki háború és az oktatás témakörein keresztül képes kötődést kialakítani szimpatizánsaival -  olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. Ezek a pénzügyi válságot megelőzően is a legfontosabb témakörök voltak az őt támogatók közel kétharmada számára, arányuk pedig azóta tovább nőtt. A nők körében ez az arány még magasabb, közel 70 százalékuk vélekedik így.

Az eredmények arra is rávilágítanak, hogy Obama egyre nagyobb sikerrel használja fel a gazdasági kérdéseket is arra, hogy a választók iránta tanúsított kötődését elmélyítse - állapítják meg. Az első, a gazdasági válság előtti megkérdezésben ezen a területen elért alig több mint 5%-os kötődési szintjét a második, a válság kezdete utáni felmérésre már megduplázta.

McCain csak álmodhat a Fehér Házról

Míg Obamának sikerült néhány jól körülhatárolható területre összpontosítva szorosabbra fűznie kapcsolatát választóival, addig John McCain esetében a kutatás nem azonosított egyetlen olyan témakört sem, amely kiugró szerepet kaphatott volna e kötődés kiépítésében. A közlemény szerint az egyetlen olyan témakör, amely potenciálisan alkalmas lehetne erre, az az iraki háború ügye, azonban ez a kérdéskör is mindössze minden 10. választóhoz viheti közelebb a jelöltet.

Ged Parton, a Synovate Márka és Kommunikáció részlegének vezetője elmondta, hogy a két jelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja.
Obama önmagát egy olyan jól hasznosítható eszközként tünteti fel, amely néhány konkrét, kulcsfontosságú ügyben, a kívánatos megoldásokat szállítja választói számára. Ez a közlemény szerint azoknak a márkáknak - pl. a Nokiának - a stratégiája, amelyek arra az egy-két kézzelfogható termékjellemzőre fókuszálnak kommunikációjukban, amelyeken teljesítményükkel kiemelkednek a versenykörnyezetből. Ezek a márkák tehát azzal ösztönzik a vevőket termékeik megvásárlására, hogy világossá teszik, mi mindent tud tenni a felkínált termék a vásárlóért, és az hogyan teszi majd jobbá a vásárló életét.

Ezzel szemben McCain úgy próbálja meg vonzóbbá tenni magát a választók körében, hogy saját magára koncentrál: a személyiségére, tapasztalataira, katonai hátterére. Erre a kifordított megközelítésre is számos üzleti példát találhatunk a Coca-Cola-tól egészen az Apple-ig. Ez a stratégia az önbizalomra épül, és folyamatosan azt hangoztatja, hogy Ő kicsoda, miközben alig esik szó arról, hogy a márka milyen konkrét előnyöket is kínál a fogyasztók számára.

Lehet, hogy első ránézésre ez a párhuzam kevésbé szembetűnő, de John McCain e márkákéhoz nagyban hasonló stratégiát követ: kiállnak a kirakatba, és elmondják kik ők, majd a vevőre bízzák azt, hogy az kitalálja, miért is tudná szeretni őket – hívják fel rá a figyelmet.

Obama folyamatos erősödése a közvélemény kutatásokban azt mutatja, hogy a "Te, Te és Te" megközelítés most jobban működik az amerikai választók piacán - emeli ki a közlemény.

Véznának nevezte Obamát a terminátor
Szupergyors hatalomváltásra készül Obama
"Még mindig az USA-ban a legjobb üzletelni"
Obama: öt nap még a történelemig?
Csak nehogy pofára essen Obama...
Obamánál a Fehér Ház kulcsa

Privátbankár

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Rég láttunk ilyen statisztikát Magyarországról
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 13:24
Romlott a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban augusztusban az előző hónaphoz képest, miközben Magyarországon javult – derült ki az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyi főigazgatóságának (DG ECFIN) csütörtökön ismertetett felméréséből.
Makro / Külgazdaság GKI: bő éve tartó trend fordult meg a gazdaságban
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 12:27
Kijött a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb jelentése. 
Makro / Külgazdaság Hivatalos: 14,7 milliárd forintot költött a kormány a Voks2025-re
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 10:59
Új rekord született a nemzeti konzultáció költségeiben.
Makro / Külgazdaság Szép lassan kihal az ország, kevés gyerek születik
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 08:56
Kevesebb ember kevesebb gyereket tud szülni.
Makro / Külgazdaság A fél ország robotol, mégsem működik a gazdaság
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 08:32
Gyerekeket és nyugdíjasokat is számol a KSH.
Makro / Külgazdaság Baljós adat érkezett Németországból
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 27. 19:59
Nem jó irányba tart a munkaerőpiac.
Makro / Külgazdaság Ha a Barátság vezeték leáll, nem fog újraindulni? Hernádi Zsolt megszólalt
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 27. 17:41
A Mol-vezér aggódik a Barátság vezeték miatt.
Makro / Külgazdaság Barátság vezeték: Szijjártó Péter nagy bejelentést tett
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 27. 16:53
Részben újraindul a szállítás.
Makro / Külgazdaság Újabb pofon Ukrajnának? Pert indít a magyar kormány
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 27. 15:54
Ukrajnának szánt támogatások kifizetését támadja meg a kormány.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor magával vitte nyaralni a GDP-bővülést? Irigykedhetünk a horvát adatra
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 27. 12:59
Ez volt a 18. negyedév sorozatban, amikor bővült a gazdaság, és az első negyedévhez képest is tudtak még javítani.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG