1p
A két elnökjelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja
A két elnökjelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja.

Az amerikai elnökjelölteket, illetve kampányukat sok szempontból hasonlították már össze, de márkaként erre eddig nem nagyon került még sor. A Synovate piackutató az üzleti életben jól bevált márkakutatási módszereket felhasználva azt elemezte, hogy a pénzügyi válságot megelőzően, és azt követően, melyek voltak azok a fogyasztók (jelen esetben választók) életében is fontos szerepet betöltő kapcsolódási pontok, amelyeken keresztül az elnökjelöltek (akárcsak az üzleti életben a márkák) kötődést tudtak kialakítani a szavazókkal.

Barack Obama leginkább az egészségügy, a változás igénye, az iraki háború és az oktatás témakörein keresztül képes kötődést kialakítani szimpatizánsaival -  olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. Ezek a pénzügyi válságot megelőzően is a legfontosabb témakörök voltak az őt támogatók közel kétharmada számára, arányuk pedig azóta tovább nőtt. A nők körében ez az arány még magasabb, közel 70 százalékuk vélekedik így.

Az eredmények arra is rávilágítanak, hogy Obama egyre nagyobb sikerrel használja fel a gazdasági kérdéseket is arra, hogy a választók iránta tanúsított kötődését elmélyítse - állapítják meg. Az első, a gazdasági válság előtti megkérdezésben ezen a területen elért alig több mint 5%-os kötődési szintjét a második, a válság kezdete utáni felmérésre már megduplázta.

McCain csak álmodhat a Fehér Házról

Míg Obamának sikerült néhány jól körülhatárolható területre összpontosítva szorosabbra fűznie kapcsolatát választóival, addig John McCain esetében a kutatás nem azonosított egyetlen olyan témakört sem, amely kiugró szerepet kaphatott volna e kötődés kiépítésében. A közlemény szerint az egyetlen olyan témakör, amely potenciálisan alkalmas lehetne erre, az az iraki háború ügye, azonban ez a kérdéskör is mindössze minden 10. választóhoz viheti közelebb a jelöltet.

Ged Parton, a Synovate Márka és Kommunikáció részlegének vezetője elmondta, hogy a két jelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja.
Obama önmagát egy olyan jól hasznosítható eszközként tünteti fel, amely néhány konkrét, kulcsfontosságú ügyben, a kívánatos megoldásokat szállítja választói számára. Ez a közlemény szerint azoknak a márkáknak - pl. a Nokiának - a stratégiája, amelyek arra az egy-két kézzelfogható termékjellemzőre fókuszálnak kommunikációjukban, amelyeken teljesítményükkel kiemelkednek a versenykörnyezetből. Ezek a márkák tehát azzal ösztönzik a vevőket termékeik megvásárlására, hogy világossá teszik, mi mindent tud tenni a felkínált termék a vásárlóért, és az hogyan teszi majd jobbá a vásárló életét.

Ezzel szemben McCain úgy próbálja meg vonzóbbá tenni magát a választók körében, hogy saját magára koncentrál: a személyiségére, tapasztalataira, katonai hátterére. Erre a kifordított megközelítésre is számos üzleti példát találhatunk a Coca-Cola-tól egészen az Apple-ig. Ez a stratégia az önbizalomra épül, és folyamatosan azt hangoztatja, hogy Ő kicsoda, miközben alig esik szó arról, hogy a márka milyen konkrét előnyöket is kínál a fogyasztók számára.

Lehet, hogy első ránézésre ez a párhuzam kevésbé szembetűnő, de John McCain e márkákéhoz nagyban hasonló stratégiát követ: kiállnak a kirakatba, és elmondják kik ők, majd a vevőre bízzák azt, hogy az kitalálja, miért is tudná szeretni őket – hívják fel rá a figyelmet.

Obama folyamatos erősödése a közvélemény kutatásokban azt mutatja, hogy a "Te, Te és Te" megközelítés most jobban működik az amerikai választók piacán - emeli ki a közlemény.

Véznának nevezte Obamát a terminátor
Szupergyors hatalomváltásra készül Obama
"Még mindig az USA-ban a legjobb üzletelni"
Obama: öt nap még a történelemig?
Csak nehogy pofára essen Obama...
Obamánál a Fehér Ház kulcsa

Privátbankár

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Rohamoznak a török cégek Moszkvában, és nyernek is
Elek Lenke | 2024. szeptember 7. 17:31
A nyugati márkák kivonulása Oroszországból fellendítette a török textilipart.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor elárulta, Keletre vagy Nyugatra nyitna-e
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 7. 16:33
A kötcsei piknikre érkező Orbán Viktor elárulta, miről fog beszélni zárt körben, és válaszolt pár újságírói kérdésre is.
Makro / Külgazdaság Lehetett volna nagyobb áresés a kutakon?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 7. 13:17
Kisebb áresést láthattunk a hazai kutakon, pedig a nemzetközi tőzsdei árak alapján akár komolyabb csökkenés is lehetett volna. Tovább mérséklődhet az üzemanyagok ára a jövő héten.
Makro / Külgazdaság Ezt mondták Amerikában a magyar jenkötvényekről
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 7. 08:34
Befektetésre ajánlott, stabil kilátású osztályozással látta el a Moody’s a jenben kibocsátott 3 és 10 éves futamidejű magyar állampapírokat. Pozitívan értékelték az államháztartási konszolidációt, kockázat viszont a viharos EU-kapcsolat, illetve a részben felfüggesztett uniós pénzek kérdése.
Makro / Külgazdaság Brüsszelből a magyar kormánynak is üzentek Kínával kapcsolatban
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 6. 18:29
Már a belgák szerint is túl erős a függés az ázsiai óriástól.
Makro / Külgazdaság Csaba László: A NER vezető rétege bizonyos szempontból emlékeztet a kínai vezetőségre (videó)
Csabai Károly | 2024. szeptember 6. 15:06
Ezzel a közgazdász, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja a Klasszis Klubban arra utalt, hogy az Orbán-kormány hangosan hirdet bizonyos elveket, amelyeket nem feltétlenül vesz komolyan - elég csak a családpolitikájukra gondolni. A beszélgetés során Csaba László egyebek mellett elmondta, miért nem igaz az a kormányzati állítás, miszerint most már itt a fellendülés, minden jó lesz, minden mutató javul. Valamint azt is, hogy helyes-e az a megközelítés, miszerint a belső piac növekedése képes ellensúlyozni a külpiacok gyenge teljesítményét, s - látva a zsákutcába került európai gazdaságot - tudunk-e függetlenedni annak legerősebb tagjától, Németországtól. A Klasszis Klub 4. évfolyamának 58. adását most visszahallgathatja.
Makro / Külgazdaság Nagy ígéretet tett Szijjártó Péter
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 6. 11:32
Szijjártó Péter Kisinyovban tartott közös sajtótájékoztatót moldáv kollégájával, ahol szóba került Moldova európai Uniós csatlakozása is.
Makro / Külgazdaság Miért nem lő ki a magyar gazdaság?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 6. 10:45
Bod Péter Ákos elemezte a hazai gazdasági mutatók hátterét.
Makro / Külgazdaság Itt az újabb üzemanyagár-változás, ez mindenkit érint
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 6. 10:04
Ismét változik a benzin és a dízel nagykereskedelmi ára is.
Makro / Külgazdaság A lengyel jegybank idén már nem enyhít
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 6. 09:13
A lengyel jegybak szerint az infláció a jövő év elejéig még emelkedni fog, ezt követően lehetséges újabb alapkamatvágás.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG