1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A két elnökjelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja
A két elnökjelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja.

Az amerikai elnökjelölteket, illetve kampányukat sok szempontból hasonlították már össze, de márkaként erre eddig nem nagyon került még sor. A Synovate piackutató az üzleti életben jól bevált márkakutatási módszereket felhasználva azt elemezte, hogy a pénzügyi válságot megelőzően, és azt követően, melyek voltak azok a fogyasztók (jelen esetben választók) életében is fontos szerepet betöltő kapcsolódási pontok, amelyeken keresztül az elnökjelöltek (akárcsak az üzleti életben a márkák) kötődést tudtak kialakítani a szavazókkal.

Barack Obama leginkább az egészségügy, a változás igénye, az iraki háború és az oktatás témakörein keresztül képes kötődést kialakítani szimpatizánsaival -  olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. Ezek a pénzügyi válságot megelőzően is a legfontosabb témakörök voltak az őt támogatók közel kétharmada számára, arányuk pedig azóta tovább nőtt. A nők körében ez az arány még magasabb, közel 70 százalékuk vélekedik így.

Az eredmények arra is rávilágítanak, hogy Obama egyre nagyobb sikerrel használja fel a gazdasági kérdéseket is arra, hogy a választók iránta tanúsított kötődését elmélyítse - állapítják meg. Az első, a gazdasági válság előtti megkérdezésben ezen a területen elért alig több mint 5%-os kötődési szintjét a második, a válság kezdete utáni felmérésre már megduplázta.

McCain csak álmodhat a Fehér Házról

Míg Obamának sikerült néhány jól körülhatárolható területre összpontosítva szorosabbra fűznie kapcsolatát választóival, addig John McCain esetében a kutatás nem azonosított egyetlen olyan témakört sem, amely kiugró szerepet kaphatott volna e kötődés kiépítésében. A közlemény szerint az egyetlen olyan témakör, amely potenciálisan alkalmas lehetne erre, az az iraki háború ügye, azonban ez a kérdéskör is mindössze minden 10. választóhoz viheti közelebb a jelöltet.

Ged Parton, a Synovate Márka és Kommunikáció részlegének vezetője elmondta, hogy a két jelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja.
Obama önmagát egy olyan jól hasznosítható eszközként tünteti fel, amely néhány konkrét, kulcsfontosságú ügyben, a kívánatos megoldásokat szállítja választói számára. Ez a közlemény szerint azoknak a márkáknak - pl. a Nokiának - a stratégiája, amelyek arra az egy-két kézzelfogható termékjellemzőre fókuszálnak kommunikációjukban, amelyeken teljesítményükkel kiemelkednek a versenykörnyezetből. Ezek a márkák tehát azzal ösztönzik a vevőket termékeik megvásárlására, hogy világossá teszik, mi mindent tud tenni a felkínált termék a vásárlóért, és az hogyan teszi majd jobbá a vásárló életét.

Ezzel szemben McCain úgy próbálja meg vonzóbbá tenni magát a választók körében, hogy saját magára koncentrál: a személyiségére, tapasztalataira, katonai hátterére. Erre a kifordított megközelítésre is számos üzleti példát találhatunk a Coca-Cola-tól egészen az Apple-ig. Ez a stratégia az önbizalomra épül, és folyamatosan azt hangoztatja, hogy Ő kicsoda, miközben alig esik szó arról, hogy a márka milyen konkrét előnyöket is kínál a fogyasztók számára.

Lehet, hogy első ránézésre ez a párhuzam kevésbé szembetűnő, de John McCain e márkákéhoz nagyban hasonló stratégiát követ: kiállnak a kirakatba, és elmondják kik ők, majd a vevőre bízzák azt, hogy az kitalálja, miért is tudná szeretni őket – hívják fel rá a figyelmet.

Obama folyamatos erősödése a közvélemény kutatásokban azt mutatja, hogy a "Te, Te és Te" megközelítés most jobban működik az amerikai választók piacán - emeli ki a közlemény.

Véznának nevezte Obamát a terminátor
Szupergyors hatalomváltásra készül Obama
"Még mindig az USA-ban a legjobb üzletelni"
Obama: öt nap még a történelemig?
Csak nehogy pofára essen Obama...
Obamánál a Fehér Ház kulcsa

Privátbankár

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Bődületes nagyságúra nőtt Kína devizatartaléka
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 17:41
Kína devizatartaléka, amely a legnagyobb a világon, áprilisban tavaly szeptember óta a legmagasabbra szintre, 3282 milliárd dollárra nőtt a márciusi 3241 milliárd dollárról – közölte az ország devizafelügyelete (SAFE).
Makro / Külgazdaság Az árrésstop ugyanúgy visszaüthet, mint tette azt az árstop?
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 15:21
A vártnál magasabb áprilisi inflációs adatra a Nemzetgazdasági Minisztérium és az Országos Kereskedelmi Szövetség mellett reagáltak az elemzők. 
Makro / Külgazdaság Csak nem rólunk vesznek példát az olaszok?
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 12:47
Nemcsak nálunk mérséklődött az ipari termelés csökkenése márciusban, hanem a dél-európaiaiknál is.
Makro / Külgazdaság Jó hírt fújt be a szél a magyar gazdaság legfontosabb exportpiacáról
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 11:46
Márciusban hosszú idő után nőttek a német elektromos-digitális ágazat megrendelései.
Makro / Külgazdaság Itt a bejelentés: ennyiért tankolhatunk a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 10:04
A nagykereskedelmi árak nem változnak, így a benzinkutakon múlik, elmozdítják-e a 95-ös oktánszámú benzin és a gázolaj árát.
Makro / Külgazdaság Bod Péter Ákos: Ez zsákutcás irány
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 09:47
Bod Péter Ákos szerint a 2025-ös visszaesés nem meglepő, a „150 gyár” program pedig nem oldja meg a gazdaság strukturális gondjait.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor: „Indokolatlan, elfogadhatatlan árak vannak”
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 09:13
A 2026-os költségvetés nemzeti kormányra épít, nem küld pénzt Ukrajnába, és kiterjeszti az árrésstopot a háztartási cikkekre is.
Makro / Külgazdaság Nesze nekünk árrésstop! – lelombozó tényekre derült fény
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 08:30
Az áprilisban már egész hónapon át érvényes hatósági korlátozás ellenére márciushoz képest nőttek az árak. Az élelmiszerek is csak 1,3 százalékkal mérséklődtek.
Makro / Külgazdaság Úgy tűnik, Matolcsy György a közeljövőben sem fog unatkozni
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 19:53
Távozása előtt napokkal jegyezték be.
Makro / Külgazdaság Gyenge adat érkezett, még nem látszik a fordulat a magyar termelésben
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 18:53
2025 márciusában a szezonálisan kiigazított ipari kibocsátás 0,1 százalékkal emelkedett februárhoz képest, ám a munkanaphatással korrigált éves adat már 5,4 százalékos visszaesést mutatott – közölte a KSH. A szakértők szerint a hosszú távú teljesítmény még mindig elmarad a 2021-es szinttől, a külpiacok gyengesége és az akkumulátorgyártás visszaesése pedig továbbra is fékezi a kilábalást. A kormány a programok bővítésével és nagyberuházásokkal igyekszik ellensúlyozni a külső negatív hatásokat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG