1p
A két elnökjelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja
A két elnökjelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja.

Az amerikai elnökjelölteket, illetve kampányukat sok szempontból hasonlították már össze, de márkaként erre eddig nem nagyon került még sor. A Synovate piackutató az üzleti életben jól bevált márkakutatási módszereket felhasználva azt elemezte, hogy a pénzügyi válságot megelőzően, és azt követően, melyek voltak azok a fogyasztók (jelen esetben választók) életében is fontos szerepet betöltő kapcsolódási pontok, amelyeken keresztül az elnökjelöltek (akárcsak az üzleti életben a márkák) kötődést tudtak kialakítani a szavazókkal.

Barack Obama leginkább az egészségügy, a változás igénye, az iraki háború és az oktatás témakörein keresztül képes kötődést kialakítani szimpatizánsaival -  olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. Ezek a pénzügyi válságot megelőzően is a legfontosabb témakörök voltak az őt támogatók közel kétharmada számára, arányuk pedig azóta tovább nőtt. A nők körében ez az arány még magasabb, közel 70 százalékuk vélekedik így.

Az eredmények arra is rávilágítanak, hogy Obama egyre nagyobb sikerrel használja fel a gazdasági kérdéseket is arra, hogy a választók iránta tanúsított kötődését elmélyítse - állapítják meg. Az első, a gazdasági válság előtti megkérdezésben ezen a területen elért alig több mint 5%-os kötődési szintjét a második, a válság kezdete utáni felmérésre már megduplázta.

McCain csak álmodhat a Fehér Házról

Míg Obamának sikerült néhány jól körülhatárolható területre összpontosítva szorosabbra fűznie kapcsolatát választóival, addig John McCain esetében a kutatás nem azonosított egyetlen olyan témakört sem, amely kiugró szerepet kaphatott volna e kötődés kiépítésében. A közlemény szerint az egyetlen olyan témakör, amely potenciálisan alkalmas lehetne erre, az az iraki háború ügye, azonban ez a kérdéskör is mindössze minden 10. választóhoz viheti közelebb a jelöltet.

Ged Parton, a Synovate Márka és Kommunikáció részlegének vezetője elmondta, hogy a két jelölt alapjaiban elérő stratégiát alkalmaz: az egyik a "Te, Te és Te", míg a másik az "Én, Én és Én" márkastratégiák sajátosságait mutatja.
Obama önmagát egy olyan jól hasznosítható eszközként tünteti fel, amely néhány konkrét, kulcsfontosságú ügyben, a kívánatos megoldásokat szállítja választói számára. Ez a közlemény szerint azoknak a márkáknak - pl. a Nokiának - a stratégiája, amelyek arra az egy-két kézzelfogható termékjellemzőre fókuszálnak kommunikációjukban, amelyeken teljesítményükkel kiemelkednek a versenykörnyezetből. Ezek a márkák tehát azzal ösztönzik a vevőket termékeik megvásárlására, hogy világossá teszik, mi mindent tud tenni a felkínált termék a vásárlóért, és az hogyan teszi majd jobbá a vásárló életét.

Ezzel szemben McCain úgy próbálja meg vonzóbbá tenni magát a választók körében, hogy saját magára koncentrál: a személyiségére, tapasztalataira, katonai hátterére. Erre a kifordított megközelítésre is számos üzleti példát találhatunk a Coca-Cola-tól egészen az Apple-ig. Ez a stratégia az önbizalomra épül, és folyamatosan azt hangoztatja, hogy Ő kicsoda, miközben alig esik szó arról, hogy a márka milyen konkrét előnyöket is kínál a fogyasztók számára.

Lehet, hogy első ránézésre ez a párhuzam kevésbé szembetűnő, de John McCain e márkákéhoz nagyban hasonló stratégiát követ: kiállnak a kirakatba, és elmondják kik ők, majd a vevőre bízzák azt, hogy az kitalálja, miért is tudná szeretni őket – hívják fel rá a figyelmet.

Obama folyamatos erősödése a közvélemény kutatásokban azt mutatja, hogy a "Te, Te és Te" megközelítés most jobban működik az amerikai választók piacán - emeli ki a közlemény.

Véznának nevezte Obamát a terminátor
Szupergyors hatalomváltásra készül Obama
"Még mindig az USA-ban a legjobb üzletelni"
Obama: öt nap még a történelemig?
Csak nehogy pofára essen Obama...
Obamánál a Fehér Ház kulcsa

Privátbankár

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Két világhatalom közé szorult Orbán Viktor
Privátbankár.hu | 2025. november 5. 17:10
A magyar miniszterelnök amerikai útja akár a választások szempontjából is izgalmas lehet, azon ugyanis energetikai kérdések, többek között a korábban bejelentett orosz cégek elleni olajembargó is terítékre kerül. Ha Orbán Viktornak nem sikerül haladékot kapnia Donald Trumptól annak a hazai üzemanyagárakra is hatása lehet, többek között erről is beszélt kollégánk, Király Béla az ATV Reggeli Start cím műsorában.
Makro / Külgazdaság Kiderült, hogy mennyibe fog kerülni a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. november 5. 11:44
Továbbra sem változnak a nagykereskedelmi árak a benzin és a gázolaj tekintetében sem.
Makro / Külgazdaság Megjött a Trump-hatás az amerikai autóeladásokra
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 19:21
Az Egyesült Államokban csökkent a könnyű járművek értékesítése októberben, mivel a szövetségi kormány elektromosautó-támogatásainak megszűnése visszavetette a keresletet az akkumulátoros járművek iránt. Emellett a munkaerőpiac lassulása és a vámok miatt várható áremelkedés is korlátozhatja az idei évben a lehetséges fellendülést.
Makro / Külgazdaság Lesz ítélet az MNB-botrányokban a választásokig? Erről is kérdezzük Simor Andrást a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 11:09
A volt jegybankelnök, közgazdász november 12-én, szerdán délután 15 óra 30 perckor lesz a vendége a Klasszis Média egyórás élő adásának. Amelyben szokás szerint nemcsak mi kérdezünk, hanem ezt olvasóink is megtehetik, akár előzetesen, akár a Klasszis Média YouTube-csatornáján, illetve az Mfor és a Privátbankár Facebook-oldalán közvetített adás során.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor nekiment a K&H Bank elemzőjének
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 09:42
A kormányfő szerint beálltak a bankok a Tisza párt mögé, ezért kritizálják a gazdaságpolitikáját. 
Makro / Külgazdaság Vidéken alig épült idén új lakás az országban
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 08:30
Budapest után a legtöbb új lakást Siófokon adták át.
Makro / Külgazdaság Nehéz helyzetbe kerülhet Orbán Viktor, ha betartja Donald Trump, amit mondott
Király Béla | 2025. november 4. 05:44
Az amerikai adminisztráció szeretné tárgyalóasztalhoz kényszeríteni az oroszokat, ennek érdekében az egyik legfontosabb bevételi forrásukat, a gáz- és olajeladást korlátoznák. Ráadásul Donald Trump hétvégi megszólalása szerint nem fog Orbán Viktornak mentességet adni, így a szankció belátható időn belül a jelentős importkitettsége miatt Magyarországot is érinti. A magyar és az amerikai vezető pénteki találkozóján így már az is fontos eredmény lenne, ha Trump haladékot adna.
Makro / Külgazdaság A következő kormányra nehezedik a mostani osztogatások súlya – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. november 3. 19:01
Az elmúlt években összességében tapodtat sem mozdult a magyar gazdaság, 2025 végén a 2021-es szinten állhat. A választási évre fordulva már most is láthatunk egy 1500 milliárd forintnyi költségvetési többletkiadást, ami a jövőbeli, még nem ismert osztogatásokkal együtt akár a duplájára is ugorhat. Ennek az igazi terhei a következő kormányzati ciklusban csapódhatnak le, ami – bárki is nyeri a választásokat, kiigazításokat, megszorításokat hozhat magával 2026 áprilisa után – hangzott el a Klasszis Podcastban legújabb adásában, aminek vendége Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője volt.
Makro / Külgazdaság Drágán meg fogjuk fizetni a 14. havi nyugdíjat
Privátbankár.hu | 2025. november 3. 17:12
A választási ígéretek között az elmúlt hetekben a legfontosabb a 14 havi nyugdíj volt. A kormány tagjai ugyan óvatosak ennek bevezetése kapcsán, ami egyébként indokolt is – mondta el kollégánk, Király Béla a Trend FM hétfői adásában. A jövő évi költségvetésben ugyanis mára korábbi ígéretekre sincs forrás.
Makro / Külgazdaság Kiderült, hogy ezt a tejet érdemes inni
Privátbankár.hu | 2025. november 3. 13:45
A kutatók bebizonyították, hogy az alacsony vagy a magasabb zsírtartalmú tej egészségesebb.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG