A miniszter szavai szerint az elsők között lábalt ki Magyarország a koronavírus-járvány okozta válságból, s már a tavalyi első negyedévben sikerült a válság előtti 2019-es szintet elérni, míg a világgazdaság csak 2022 végére fogja. Az innovációs és technológiai miniszter prezentációja során bemutatott slide-okon az volt látható, hogy 2021-ben 7,6 százalékos gazdasági növekedés lehet, jövőre pedig 5,1 százalékos – írja az atv.hu.
Palkovics László beszámolója szerint több mint 40 ezer vállalkozást értek el, 1100 milliárd forintnyi hitelt helyeztek ki. A kis- és középvállalkozások 2020 novembere óta két és félszer több forrásban részesültek, mint a nagyvállalatok. Az ipari termelés kapcsán azt mondta: Hajdú-Bihar megyében a jövőben jelentős ugrás lesz a BMW-gyár üzembe állásával.
A ZalaZone járműipari tesztpályáról az atv.hu cikke szerint elmondta, az készen van, és használják is. Mindamellett olyan beruházásokat vonzott a térségbe, ami lényegesen nagyobb hozzáadott értékkel bír, mint a korábbi helyi gazdasági szerkezet. Azt is kiemelte, hogy a magyar ipar 70 százaléka high-tech termékeket gyárt, és ezzel Németországgal vagyunk egy szinten.
Budapest-Belgrád vasútvonal
Az 1000 éves megtérülést óvatosabban kezelni - mondta a Budapest-Belgrád vasútvonalról a miniszter hozzátéve, hogy Budapest tehermentesítve lesz, mert az áruk nem fognak a fővárosba érni a V0-s gyűrű miatt.
A Budapest- Belgrád vasútvonal kapcsán Palkovics László kérdésre válaszolva elmondta, az EU megnézte a szerződést és finanszírozza a görög-macedón szakaszt. Úgy látszik, akkor ez mégsem “annyira elvetemült” ötlet - fogalmazott a miniszter.
Röviden összefoglalta a vasútvonal jelentőségét, és azt mondta, hogy a pireuszi mélytengeri kikötőtől Triesztbe hajóval is el lehet vinni az árukat. De - tette hozzá - “nekünk van egy kikötőnk Triesztben”. Viszont a Budapest vasúti vonalra be fog kapcsolódni Törökország vasúti forgalma is, miután a Boszporusz alatt megépítették az alagutat. A megtérülést nem tudják most megmondani, de ha megnézzük a Nyugat-Kínából, belső-Kínából Európába az áruszállítást, ehhez kell a Budapest-Belgrád vasútvonal. “Ez a döntés nem volt egy rossz döntés” - jelentette ki Palkovics László a bizottsági meghallgatásán az atv.hu cikke szerint.
Mit gondol a miniszter a Fudan sorsáról?
A Fudan Hungary Egyetem kapcsán Palkovics László azt mondta, “érdekes dolog ez, egy darabig az volt a vélelmezés, hogy már eldöntöttük, ki építi meg az egyetemet. Megmutattuk a dokumentumokat, a megállapodást a kínai egyetem és a magyar állam között. A főpolgármesternek sok órán keresztül mondta el ezt - bár megfogalmazása szerint “nem érdekelte annyira” - hogy semmifajta döntés nincs a Fudanról. Nem is vagyunk abban a helyzetben, hogy döntést hozzunk“, üzleti modelleket számoltunk, ezekről 2022 decemberéig beszámolunk a parlamentnek, utána hozhatunk döntést erről – tette hozzá.
(atv.hu)