3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A számítások szerint megduplázódik a repülővel utazók száma a következő évtizedekben.

A számítások szerint húsz év múlva már összesen 8,2 milliárd ember fog repülővel utazni egy év alatt, ez a mostani utasforgalom duplája – derült ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség közleményéből. A kereskedelmi szervezet elemzése szerint éves szinten 3,5 százalékkal fog nőni az utasforgalom, 2037-re pedig már több mint 8 milliárd utassal számolhatnak. A bővülés mértéke egy százalékponttal alacsonyabb a szervezet két évvel ezelőtti prognózisánál, ezt a szervezet a protekcionizmus erősödésével magyarázza, ami a bővülés ellen hat.

A legnagyobb növekedést az ázsia-óceániai régió fogja elérni és 2024-re Kína lesz a világ legnagyobb légiközlekedési piaca 1,6 milliárd utassal, ezzel leszorítja a második helyre az Egyesült Államokat, ahol az előrejelzések szerint ekkora 1,3 utas lehet. A harmadik helyen a most hetedik India lesz 572 milliós forgalommal, a negyedik helyen pedig Indonézia végezhet 411 millió utassal.

A légiközlekedés globális szinten 65,5 millió embernek ad munkát és a világ gazdaságához mintegy 2700 milliárd dollár értékben járul hozzá. A 3,5 százalékos növekedéssel számolva 20 év múlva a légiközlekedés már 100 millió állást fog támogatni, és 5500 milliárd dollárral járul majd hozzá a világ GDP-jéhez.

Globalizáció vagy protekcionizmus?

Az, hogy a globalizáció vagy a protekcionista irány erősödik a jövőben, jelentősen változtathat a növekedés mértékén: a globalizáció visszaszorulásával a forgalom fejlődési üteme 2,4 százalékra csökkenhet, ha azonban erősödnek ezek a folyamatok, akkor akár 5,5 százalékos is lehet a fejlődés. Az IATA elnök-vezérigazgatója, Alexandre de Juniac hozzátette: a Brexit káoszt okozhat a repülőtereken, ha nem születik megállapodás a kilépés feltételeiről.

Egyben arra kérte a döntéshozókat és kormányokat, hogy azonnal orvosolják az európai légtér és a repülőterek kapacitáshiányát, ami már az idén nyári menetrendben is nagy fennakadásokat, késéseket, járattörléseket okozott.

A protekcionista felfogás erősödésén túl az olajár és a bérköltségek hatással lehetnek a szektorra évtizedes távlatokban. Ahogy arról korábban már beszámoltunk, idén a légitársaságok csaknem 34 milliárd dollár összesített adózott eredményt érhetnek el, ami 11 százalékos csökkenés éves alapon. A becslések szerint a Brent olajtípus hordónkénti ára 70 dollár lesz, 27,5 százalékkal magasabb, mint 2017-ben, a kerozin ára emiatt 26 százalékkal 84 dollárra emelkedik hordónként. A légitársaságok üzemanyagra fordított költségei az összkiadások 24 százalékát teszik majd ki, míg korább 21 százalék körül becsülték ennek mértékét. További részletek >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Úgy tűnik, Matolcsy György a közeljövőben sem fog unatkozni
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 19:53
Távozása előtt napokkal jegyezték be.
Makro / Külgazdaság Gyenge adat érkezett, még nem látszik a fordulat a magyar termelésben
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 18:53
2025 márciusában a szezonálisan kiigazított ipari kibocsátás 0,1 százalékkal emelkedett februárhoz képest, ám a munkanaphatással korrigált éves adat már 5,4 százalékos visszaesést mutatott – közölte a KSH. A szakértők szerint a hosszú távú teljesítmény még mindig elmarad a 2021-es szinttől, a külpiacok gyengesége és az akkumulátorgyártás visszaesése pedig továbbra is fékezi a kilábalást. A kormány a programok bővítésével és nagyberuházásokkal igyekszik ellensúlyozni a külső negatív hatásokat.
Makro / Külgazdaság Megérkezett Trump nagy bejelentése
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 17:50
Trump döntött és bejelentett. 
Makro / Külgazdaság Donald Trump valami nagy bejelentésre készül a vámháborúval kapcsolatban
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 10:01
Csupa nagybetűvel posztolt saját közösségi médiájában arról, hogy sikerült valamit elérni.
Makro / Külgazdaság Magyar Péter szivárogtat: a kormány a béke helyett a háború felé fordult?
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 09:26
Szakítunk a békementalitással és átállunk a háború felé vezető út nulladik fázisára – mondta állítólag a honvédelmi miniszter.
Makro / Külgazdaság Tovább tart a magyar ipar kínszenvedése
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 08:30
Csak egy hajszállal tudott bővülni az előző hónaphoz képest márciusban a magyar ipari termelés – a tavalyihoz képest továbbra is jóval gyengébb a teljesítmény.
Makro / Külgazdaság Lehet, hogy sokkal többet kell várnunk az alacsonyabb kamatokra, mint gondoltuk
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 06:28
A várakozásoknak megfelelő döntést hozta a kamatokról a Fed, de kifejezte aggodalmát a kilátások miatt.
Makro / Külgazdaság Egymásnak ment a kormány és az OKSZ
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 18:01
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint az Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) „hamis állításaival ellentétben” az árréscsökkentés érdemben növeli a kiskereskedelmi forgalmat, így a fogyasztást is.
Makro / Külgazdaság Az EU egészében is csökkent a kiskereskedelmi forgalom
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 15:16
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban éves szinten, februárhoz mérve pedig csökkent.
Makro / Külgazdaság Szóltak Brüsszelben, hogy semmiképpen se adják oda a kért 600 millió eurót Magyarországnak
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 14:31
Szankciós és energiaügyben pedig egyszerűen kikerülnék a magyar kormányt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG