„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei,
a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.
Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!
Oroszország a jövő héten energetikai megállapodást ír alá a görögökkel, 3-5 milliárd eurót adnak Athénnak.
Alekszisz Ciprasz görög miniszterelnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök.(Kép forrása: MTI/AP/Pool/Alekszandr Zemljianyicsenko)
A Der Spiegel úgy tudja, Moszkva 3-5 milliárd eurót utal át Görögországnak előlegként, amelyből Athén a Török Áramlat görögországi szakaszának építését finanszírozza majd.
A görög Sziriza kormánypártnak a tervezett megállapodás részleteit közelebbről ismerő illetékese azt mondta, hogy a pénz most komoly segítség Görögországnak, amely súlyos helyzetbe került az államadósság átalakításáról az EU-val elhúzódó tárgyalások miatt. A Der Spiegel úgy tudja, hogy az előleget majd abból az összegből vonják le az oroszok, amely Görögországnak jár az Európába irányuló szállítások utáni tranzitdíjért.
Déli helyett TörökVlagyimir Putyin tavaly december 1-jén ankarai látogatásán jelentette be, hogy leállították a Déli Áramlat projektet, és ahelyett egy másik gázvezetéket építenek Oroszország és Törökország között. A megállapodáshoz később Görögország is csatlakozott. Az úgynevezett Török Áramlat évi 63 milliárd köbméter kapacitású lesz, 47 milliárd köbméter földgáz kerül Európába és 16 milliárd köbméter közvetlenül Törökországnak.
Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas
szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Előfizetőink máshol
nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért. Előfizetésünk
egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek
között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is
tartalmaz.
Bár ma már a tömegközlekedés egyik formája a repülés, mégsem tudunk mindent a világ legdrágább járművek titkairól, ugyanakkor a legtöbben kíváncsiak vagyunk rá. Ezt a kíváncsiságot elégíti ki az amerikai Travel and Leisure turisztikai online lap összeállítása.
Ukrajna számára létfontosságú, hogy minden lehetséges módon eljuttassa mezőgazdasági terményeit az export célországaiba Európában és azon kívül is, felhasználva a közúti kapcsolatrendszert, valamint a folyami és a tengeri kikötőket is. A közvetlen személyforgalom vasúton fejlődhet, de új buszjáratok is megjelenhetnek a nyugat-ukrajnai városok és Kijev bevonásával. Mindehhez persze pénz kell, apróbb részletekben már sikerült is szerezniük.