Mozgólépcsőkre szerelhető szerkezetekkel oldja meg a főváros a mozgássérültek közlekedését a 3-as metrón. A főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta, hogy minden állomást akadálymentesítenek, ahol nem lesz lift, ott vizsgálják a kabinos szerkezet működtetését, és várhatóan ezt a megoldás alkalmazzák majd.
Két olyan kisforgalmú állomásnál, mint a Pöttyös utcai és az Ecseri úti, nem tervezik ilyen szerkezet beépítését, helyette alacsonypadlós buszokkal szállítanák tovább a mozgássérülteket. Elmondása szerint hasonló szerkezetek működnek például Berlinben, Dublinban, Londonban, Nápolyban és Párizsban.
Házakat kéne lebontani
Az Arany János utcánál nem építhető lift, mert ahhoz több sokemeletes házat le kellene bontani. A kabinok a liftek költségének 20-25 százalékából megvalósíthatók. Európában hét cég gyárt ilyen szerkezeteket. Öt állomásnál vizsgálják a szerkezet alkalmazhatóságát.
A főpolgármester szerint a Kúria megállapításaira alapozva mondják azt, hogy a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezésnek nincs értelme. Az semmit nem befolyásol, ugyanis a referendum eredményessége esetén nem következik majd, hogy minden állomáson liftet kellene építeni.
Gyűjtik az aláírásokat
Kilenc ellenzéki párt hétfőn elkezdte gyűjteni az aláírásokat azért, hogy népszavazás dönthessen a 3-as metró teljes értékű akadálymentesítéséről. Március 6-ig 138 ezer szignót kell összeszedniük a budapestiektől.
Az olimpiáról és a mobilgátról se volt végül népszavazás
A mostani ügy nagyon hasonlít két korábbi esethez. 2016-ban megfúrták (majd lefújták), hogy népszavazással döntsenek a fővárosiak az olimpiáról. Népszavazást akartak tartani a római-parti mobilgátról is. Aztán végül tavaly októberben hatályon kívül helyezte a Fővárosi Közgyűlés a római-parti védmű part menti nyomvonalát támogató korábbi határozatát, így népszavazás se lett.