A Liszt Ferenc repülőtér utasforgalma decemberben meghaladta a Malév leállása előtti csúcsot, ezért indokoltan került be a vasút terve az uniós finanszírozású nagyberuházások közé, főleg, mert Bécsben már elkészült, Prágában pedig megkezdték a reptéri vasútvonal elkészítését – írja a Magyar Nemzet.
A vetélytársak elkészültek Hosszú évtizedek erőfeszítései után a schwechati repülőtér is bekapcsolódott az osztrák távolsági vasúti közlekedésbe. A Frankfurt am Main felől érkező ICE (intercity express) járatok a Westbahnhof helyett az új Hauptbahnhofra futnak be december 14-e óta, és továbbhaladnak a schwechati repülőtérig – a Hauptbahnhoftól mindössze 17 perc alatt érhető el a schwechati terminálok alatti vasútállomás. Prágában az új cseh közlekedésügyi miniszter egyik főfeladata a prágai repülőtérre vezető vasút építése lesz - olvasható az IHO.hu-n. A vasút ügye bekerült a jelenlegi kormány hivatalos programjába is.
|
Magyarországon az ezredforduló idején vetette fel Demján Sándor nagyvállalkozó az általa épített Westend üzletközpontot és a repülőteret összekötő gyorsvasút létrehozásának tervét. Az akkori Orbán-kormány nem zárkózott el a fejlesztéstől, ám a 2002-es kormányváltás után a téma lekerült a napirendről. Az 1-es terminál közelében kialakított vasúti megállót 2006 novemberében adták át a forgalomnak. Legközelebb 2011 nyarán került szóba a Ferihegy expressz ügye. Ekkor tíz, Budapest és Peking közti megállapodást írt alá a két kormány, részben a Kínai Fejlesztési Bank egymilliárd eurós hitelkeretének tervezett felhasználásával, köztük a fővárost a repülőtérrel összekötő gyorsvasúttal kapcsolatos egyezményt is. Az együttműködés keretében kínai mérnökök felmérést végeztek a leendő vasútvonal mentén, azonban a ferihegyi 1-es terminál 2012-es bezárása, s az utasszám visszaesése után a terv ismét aktualitását vesztette.
A repülőtéri gyorsvasúti fejlesztés ugyanakkor bekerült az uniós pénzből finanszírozott létesítmények közé a 2014-2020-as ciklusban. Így eldőlt, hogy a gyorsvasút nem a kínai fejlesztési bank támogatásával, hanem közösségi forrásból valósul meg.
Hosszú évtizedek erőfeszítései után a schwechati repülőtér is bekapcsolódott az osztrák távolsági vasúti közlekedésbe. A Frankfurt am Main felől érkező ICE (intercity express) járatok a Westbahnhof helyett az új Hauptbahnhofra futnak be december 14-e óta, és továbbhaladnak a schwechati repülőtérig – a Hauptbahnhoftól mindössze 17 perc alatt érhető el a schwechati terminálok alatti vasútállomás. Prágában az új cseh közlekedésügyi miniszter egyik főfeladata a prágai repülőtérre vezető vasút építése lesz - olvasható az IHO.hu-n. A vasút ügye bekerült a jelenlegi kormány hivatalos programjába is.