1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az M0 északi Duna hídjának várható szeptember végi átadása után azon napi 58 ezer autó halad majd át, ez a felét sem teszi ki az Árpád híd mai 130 ezres napi forgalmának - mondta Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Az új híd megnyitásával az Árpád híd forgalma napi 100 ezerre esik vissza, azonban a Margit híd lezárása után arra számítanak a szakemberek, hogy az Árpád hídon várhatóan visszaáll a korábbi forgalom, az új északi hídon pedig 62-64 ezerre nő a naponta áthaladó gépkocsik száma.

Az elnök-vezérigazgató kitért az újpesti és a szigetmonostori polgármesterek nyilatkozataira, amelyben arra utalnak, hogy akadályokat gördítenek az új híd, valamint az M0 északi szektorának átadása elé. Még 2003-ban a NIF jogelődje, a Nemzeti Autópálya Rt., a fővárosi és a IV. kerületi (újpesti) önkormányzat, továbbá a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szerződést kötöttek a híd és az autópálya kiegészítő beruházásairól. Ebben nem szerepel a kerület vezetője által most kért három új csomópont.

A híd valóban azzal a feltétellel kapott környezetvédelmi engedélyt, hogy Szigetmonostor és Szentendre között felépül az úgynevezett kis híd. A község ezt a településtől északra, a komp helyén, míg Szentendre délebbre akarta látni. Ez utóbbi nyomvonal honvédségi területet érint, illetve a hozzá vezető utat a szigeten a községnek kellene felépítenie. Így áll ma a kis híd ügye.

Arra a kérdésre, hogy ez akadályozhatja-e a nagy híd és a hozzá vezető autópálya-szakasz átadását, Reményik Kálmán azt a reményét fejezte ki, hogy a hatóság nem hagyja kihasználatlanul évekig az új létesítményeket. A NIF nyilatkozik a hatóságnak arról, hogy nem építette meg a kis hidat, de vállalja, hogy nyomban elindítja az építési folyamatot, ha kijelölik a helyét.

Az M0 nyugati irányú továbbépítéséről annyi hangzott el a tájékoztatón, hogy a 11-es és a 10-es főutak között 5,5 kilométer hosszú alagutat kell építeni az autópályának. Ez a szakasz 2014 őszére elkészülhet, de az M1-ig tartó folytatás a legoptimistább becslések szerint sem valósul meg 2020 előtt.

Óbuda az M0-ás híve
Bővül a kör: kevesebb út jut a kamionoknak
Uniós pályázat: 1-es villamost Budára!
Júniusra kész a 62 milliárdos "Megyeri híd"

MTI

 

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG