2020-ig sem készül el az M0-ás
Az új híd megnyitásával az Árpád híd forgalma napi 100 ezerre esik vissza, azonban a Margit híd lezárása után arra számítanak a szakemberek, hogy az Árpád hídon várhatóan visszaáll a korábbi forgalom, az új északi hídon pedig 62-64 ezerre nő a naponta áthaladó gépkocsik száma.
Az elnök-vezérigazgató kitért az újpesti és a szigetmonostori polgármesterek nyilatkozataira, amelyben arra utalnak, hogy akadályokat gördítenek az új híd, valamint az M0 északi szektorának átadása elé. Még 2003-ban a NIF jogelődje, a Nemzeti Autópálya Rt., a fővárosi és a IV. kerületi (újpesti) önkormányzat, továbbá a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szerződést kötöttek a híd és az autópálya kiegészítő beruházásairól. Ebben nem szerepel a kerület vezetője által most kért három új csomópont.
A híd valóban azzal a feltétellel kapott környezetvédelmi engedélyt, hogy Szigetmonostor és Szentendre között felépül az úgynevezett kis híd. A község ezt a településtől északra, a komp helyén, míg Szentendre délebbre akarta látni. Ez utóbbi nyomvonal honvédségi területet érint, illetve a hozzá vezető utat a szigeten a községnek kellene felépítenie. Így áll ma a kis híd ügye.
Arra a kérdésre, hogy ez akadályozhatja-e a nagy híd és a hozzá vezető autópálya-szakasz átadását, Reményik Kálmán azt a reményét fejezte ki, hogy a hatóság nem hagyja kihasználatlanul évekig az új létesítményeket. A NIF nyilatkozik a hatóságnak arról, hogy nem építette meg a kis hidat, de vállalja, hogy nyomban elindítja az építési folyamatot, ha kijelölik a helyét.
Az M0 nyugati irányú továbbépítéséről annyi hangzott el a tájékoztatón, hogy a 11-es és a 10-es főutak között 5,5 kilométer hosszú alagutat kell építeni az autópályának. Ez a szakasz 2014 őszére elkészülhet, de az M1-ig tartó folytatás a legoptimistább becslések szerint sem valósul meg 2020 előtt.
Óbuda az M0-ás híve
Bővül a kör: kevesebb út jut a kamionoknak
Uniós pályázat: 1-es villamost Budára!
Júniusra kész a 62 milliárdos "Megyeri híd"
MTI