A 2000. októberében benyújtott perirat szerint a Coca-Cola 1999-ben arra kényszerített néhány palackozót, hogy több százmillió dollár értékben vásároljanak a szükséges mennyiségen felül az ital koncentrátumából. Ezáltal azt a látszatot keltették, hogy az eladások a ténylegesnél jóval nagyobb mértékben emelkedtek.
A Carpenter Health & Welface Fund of Philadelphia & Vicinity által vezett iparági befektetői csoport állítása szerint a „csatornadugítás” (értékesítési/disztribúciós csatorna túlterhelése) néven ismert módszerrel a Coca-Cola mesterségesen felfújta az eredményeket, ezáltal hamis képet adott a befektetőknek a cég helyzetéről.
A befektetők azt állították, hogy a Coca-Cola nem tudta hitelt érdemlően igazolni az üzleti tevékenységéről bemutatott adatok valódiságát;véleményük szerint ezek a hiányosságok és a társaság félrevezető magatartása kárt okozott a befektetőknek.
A Coca-Cola anélkül, hogy bármiféle szabálytalanságot elismert volna, június 26-án belement a megegyezésbe. A bírósági iratok a Reuters hírügynökségen keresztül kerültek napvilágra, a megegyezésről szóló dokumentumokat július 3-án iktatta a bíróság.
A Coca-Cola korábban tagadja bűnösségét vagy bármiféle felelősségét az ügyben, de beleegyezett a vitás ügy rendezésébe, hogy elkerülhessék a hosszadalmas és bizonytalan kimenetelű pereskedést - olvasható a megállapodásban. A megállapodás vonatkozik mindenkire, akinek 1999. október 21. és 2000. március 6. között Coca-Cola részvényei voltak.
2005-ben az üdítőgyártó óriás egy hasonló ügyben már belement a megállapodásba. Akkor japán palackozókra 1997 és 1999 között rákényszerített extra italkoncentrátum-mennyiségről folyt a vita. Az akkori megegyezés során sem ismerte el bűnösségét vagy felelősségét a Coca, és pénzbüntetést sem fizetett. Vállalta viszont, hogy megszünteti a szabályok megsértését, és a jövőben is tartózkodik ettől, valamint szigorú belső ellenőrzési rendszert vezet be a palackozók és vásárlók felé történő értékesítések esetében. Az amerikai igazságügyminisztérium az alku után a nyomozást vádemelés nélkül lezárta.
A Google-nak a legjobb dolgozni
A buborék népszerű, de nem az üdítőben
Vizes tippek: nem mindegy, mi kerül a pohárba!
Több mint 1 millió liter sör az EB számláján
Reuters