Az elektromos meghajtású autók kifejlesztése - mindenekelőtt környezetvédelmi okokból - a német kormány egyik központi célkitűzése, amelynek megvalósítására 115 millió eurót irányzott elő. A programhoz hozzátartozik, hogy szerte az országban - a benzinkutak mintájára - elektromos töltőállomásokat építenek majd ki.
Sőt a terv része az is, hogy a várostervezésben figyelembe veszik az "elektromos mobilitás" követelményeit is. A megindult kampányban fontos szerep jut az autók meghajtására szánt elemek kifejlesztésének, a kutatásra 170 millió eurót szánnak.
A célkitűzés, hogy 2020-ig egymillió elektromos autó száguldhasson az ország útjain, nem csupán a környezetvédelmet szolgálná, hanem kormányzati remények szerint jelentős számban új munkahelyeket is biztosítana.
Jelenleg 41 millió járművet tartanak nyilván Németországban, ebből az év elején mindössze 1452 volt elektromos jármű.
Felavatták az eddigi legnagyobb németországi naperőművet. A 160 millió eurós beruházás 15 ezer háztartás áramellátását biztosítja.
A 162 hektár - több mint 210 labdarúgópálya - nagyságú telepen közel félmillió napelem alakítja át a fénysugárzás energiáját villamos energiává. Az 53 megawatt kapacitású erőmű az egykori NDK területén, a Brandenburg tartománybeli Liberose mellett épült.
Matthias Platzeck brandenburgi miniszterelnök a megnyitón hangsúlyozta: a Solarpark Liberose modellértékű fejlesztés, mert a csúcstechnológia egy olyan vidéken honosodott meg általa, amely korábban katonai gyakorlóterület volt.
A zöld imázs jó húzás - csak senkit nem érdekel
Környezetbarát, zöld tetős irodaház épül
Nem lesz tiszta levegőnk 2011-ig
Önkorlátozó USA: csökkennie kell a kibocsátásnak
Zöld tetővel a por és az özönvíz ellen
MTI