Ahogyan világszerte, úgy az emberek Magyarországon is egyre több pénzt költenek testápolást és wellnesst szolgáló termékekre, a válságos időszakban is. Bár a recesszió szerte a világon sok vásárlási szokást megváltoztatott, a jó megjelenés és a kellemes közérzet továbbra is fontos maradt. Hazánkban idén január-augusztus során a kiskereskedelem bevétele nőtt például tusfürdőből, fogkrémből, hajfestékből és más hasonló árucikkekből, amelyek az egészség és szépség körébe tartoznak.
Ezeknél a termékeknél a vásárlási döntéseket a fogyasztói ár befolyásolja mind földrészünk átlagában, mind hazánkban a válaszadók egyaránt 70 százalékánál. A magyarok körében ezután a márka kedveltsége következik (65 százalék), majd barátok ajánlása (47), termékminta (45), partnerük véleménye (44), valamint a termék tulajdonságai, ígérete (31), Interneten beszerzett információk (27), továbbá magazinokban megjelenő ismertető cikkek (13).
Magyarországon leggyakoribb beszerzési hely a szupermarket és patika/drogéria/vegyiáru szaküzlet. A megkérdezettek 65, illetve 47 százaléka nevezte meg őket, mint ahol az egészségmegőrzést és szépségápolást szolgáló termékeket vásárolni szoktak. Utánuk a speciális boltok következnek 30, majd az Internet 10 százalékos említéssel. Az arányok nagyjából ugyanolyanok, mint az európai átlag.
A felmérés kiterjedt arra is, hogy a tömegáru értékesítése mennyire lehet sikeres ezekben a termékimázstól, emberi hiúságtól függő kategóriákban, a drágább, prémium márkák mellett,. „A tömegáru ugyanolyan jó, mint a drágább prémium termék”. Ezzel az állítással többé-kevésbé egyetért a magyar válaszadók 92 százaléka hajápolási ckkeknél, 89 százaléka bőrápolási termékeknél, 87 pedig kozmetikumoknál. Az európai átlag szintén magas, és 80-84 százalék között mozog mindhárom kategóriánál.
Privátbankár